Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 20:11
Mijn vraag

Hallo Ik heb laatst om de simkaart van mijn werk te testen (ik had geen ontvangst met mijn werktelefoon) de simkaart in een iphone geduwd die ik had liggen. In de installatiewizard kwam hij vrijwel meteen erop dat deze telefoon extern beheert werd door mijn werkgever. Hierom heb ik de simkaart er weer uitgehaald en de iphone weer in de la gelegd. Alleen probeer ik nu deze iphone met een prive simkaart weer te gebruiken maar blijft de iphone tijdens de installatie komen met de stap extern beheer. Weet iemand hoe ik dit oplos zodat ik de prive iphone weer prive kan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Iphone 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al een herstel geprobeerd met itunes (dmv volume laag aansluiten op mijn mac)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het gaat om hoe je extern beheer eraf krijgt, zou ik even bij de eigenaar/voormalig eigenaar van de telefoon informeren. Waarschijnlijk staat ie daar in een of ander Apple Mobile Device Management systeem :) Dat is gekoppeld aan het toestel en vziw niet aan de specifieke simkaart.

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 03-08-2018 09:28 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
Mijn vraag is idd hoe ik dat extern beheer ervanaf krijg. Het probleem is alleen dat ik de vorige eigenaar ben. Ik dacht me net heel stom dat ik even mijn werkgever een mailtje stuur misschien dat mijn iphone zich heeft proberen aan te melden bij hem omdat mijn werksim erin heeft gezeten. Ik heb dus iets te snel een topic geopend. Sorry
spone schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:27:
Als het gaat om hoe je extern beheer eraf krijgt, zou ik even bij de eigenaar/voormalig eigenaar van de telefoon informeren. Waarschijnlijk staat ie daar in een of ander Apple Mobile Device Management systeem :) Dat is gekoppeld aan het toestel en vziw niet aan de specifieke simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Settings, General, Device Management, <MDM selecteren>, Remove Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maar als je die al gepresenteerd krijgt in de eerste setup wizard na een restore, wordt het op een ander punt al geregeld. Het gepushde profiel er dan daarna weer afhalen lijkt mij eerder symptoombestrijding.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 21:18
het aanmelden bij extern beheer komt niet door dat er een andere sim in gaat, al dan wel niet van je werkgever. De iPhone is waarschijnlijk een keer aangemeld of heeft een profiel geinstalleerd, bijvoorbeeld omdat je zakelijk mail wilde ontvangen op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gluurbuur
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 23:19
Na welke stap komt de melding en welke melding krijg je precies? Als de melding na het instellen van Wifi komt dan lijkt het erop dat de telefoon via Apple DEP (Device Enrollment Program) is aangeschaft door jouw werkgever en daarom krijg je de melding dat deze beheerd wordt door je werkgever. Heb je deze telefoon misschien overgenomen van je (voormalige) werkgever?

Het is niet mogelijk om zelf de telefoon uit Apple DEP te krijgen, hiervoor moet je werkgever via een Apple portal de telefoon uit DEP halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
Ik krijg hem idd precies na die stap. Volgens de helpdesk zou het niet mogen kunnen en moet ik ermee naar de Apple store. Ik zal ze nog eens mailen misschien dat ze met onderstaande iets kunnen.
gluurbuur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:06:
Na welke stap komt de melding en welke melding krijg je precies? Als de melding na het instellen van Wifi komt dan lijkt het erop dat de telefoon via Apple DEP (Device Enrollment Program) is aangeschaft door jouw werkgever en daarom krijg je de melding dat deze beheerd wordt door je werkgever. Heb je deze telefoon misschien overgenomen van je (voormalige) werkgever?

Het is niet mogelijk om zelf de telefoon uit Apple DEP te krijgen, hiervoor moet je werkgever via een Apple portal de telefoon uit DEP halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gluurbuur
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 23:19
Geeft de helpdesk van je werkgever dat aan of de helpdesk van Apple? Als het echt een DEP device is van je werkgever kan de Apple store namelijk ook niets doen, je werkgever (de helpdesk) zal de iPhone moeten ontkoppelen van hun DEP account.

De enige andere mogelijkheid is volgens mij bij Apple aan kunnen tonen met een originele factuur van aankoop dat de telefoon van jou is, maar als ik dit verhaal lees moet de telefoon wel door je werkgever met Apple DEP registratie zijn aangeschaft.

Dus nogmaals, als de helpdesk van je werkgever aangeeft dat je naar de Apple store moet gaan, dan heeft dat weinig nut. Laat de helpdesk de iPhone uit de DEP registratie halen en pas dan kun je de telefoon weer privé gebruiken.
Pagina: 1