Welke laptop is beter voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

mijn huidige laptop (ausus n56vb) valt bijna uit elkaar van ellende, nu ben ik opzoek naar een nieuwe en heb ik er een op het oog.

mijn huidige laptop heeft een I7 (andere I5) processor en een hogere kloksnelheid 2.4 ( andere 1.6), echter heeft de andere asus betere specs op andere dingen:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/347910;1113351/

valt mijn I7 processor en kloksnelheid dan weg tegenover die andere betere specs waardoor games op die laptop beter draaien?

ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tailp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 22:17
Hi Tyrone,

Over het algemeen leunen games meer op de videokaart dan op de processor. Je gaat van een nvidia 740m naar een nvidia 940mx, het verschil tussen deze twee videokaarten is (naar mijn weten) niet heel groot.

Voordeel is dan weer wel dat beide processors snel zat zijn voor de videokaart die erin zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Wat voor games wil je gaan draaien? Want die 940mx is vergelijkbaar met de graphics die in de achtste generatie CPU's ingebouwd zitten en dus niet echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie snelle reply's!

op mijn huidige laptop speelde ik veel rome totalwar II planetcoaster mount&blade warband.

hij heeft nu moeite met jurassic world evolution op de laagste stand, ook met de nieuwste totalwar series heeft die moeite.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik ben bang dat dat met die nieuwe laptop niet veel verschil gaat maken :) Als je een beetje wilt kunnen gamen dan zou ik kijken naar een laptop waar een 1050 (Ti) of soortgelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je gaat voor een 8ste generatie CPU dan zou ik het houden bij een quad core i5. De i7 heeft wat extra koeling nodig en het is vaak maar de vraag of ze dat kunnen krijgen in laptops. In budget laptops besparen ze vaak (onder andere) op de koeling en het zou zonde zijn wanneer je extra geld uitgeeft voor een i7 die steeds terugvalt op een lagere snelheid vanwege de warmte. De rest van de specificaties van die laptop van jouw link zijn overigens prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:08
mvds schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:26:
Wat voor games wil je gaan draaien? Want die 940mx is vergelijkbaar met de graphics die in de achtste generatie CPU's ingebouwd zitten en dus niet echt geweldig
Zo goed zijn die HD620's niet hoor ;)

YouTube: Intel HD 620 VS NVIDIA Geforce 940MX - Gaming Performance Test!
YouTube: Intel HD 620 vs Nvidia Geforce 940MX

verschilt uiteraard per game maar kan aardig oplopen.

Het verschil tussen de GT740M en de 940MX varieert een beetje tussen de 30 en zelf 100% winst qua fps.

https://technical.city/en...vs-GeForce-GT-740M#gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
@Verwijderd : Ik ga dit topic even bij onze buren van Laptop Aankoopadvies neerzetten, daar is ie denk ik net ff beter op z'n plek :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-08 18:48
Als je voor thin&light asus wilt gaan kan je ook nog kijken naar de vivobook met de mx150. Scheelt niet veel in performance met de 940mx maar is wat moderner. (Tevens heeft dit model een IPS paneel in plaats van TN)

pricewatch: Asus VivoBook S510UN-BQ349T

[ Voor 9% gewijzigd door MBicknese op 06-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:43
Als je een goede gaming laptop wil kopen is het merk hp omen wel goed en je zult je vast afvragen welke je dan moet kopen hier is de link en ja is een best goede laptop

pricewatch: HP Omen 15-dc0980nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:43
Oh en heb ook nog een super goede pc voor je

pricewatch: HP Omen 880-152nd
Pagina: 1