Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100703

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zat even met een vraag. In september ga ik beginnen met een studie die wordt bekostigd door mijn werkgever. Alleen heb ik voor deze studie een nieuwe laptop nodig, die ik momenteel zelf niet kan betalen.

Nu had ik verwacht dat mijn werkgever dit zou betalen, aangezien dit naar mijn mening onder studiekosten valt. Ik heb vorige week met mijn werkgever overlegd en hij vertelde mij dat hun deze niet direct betalen.

Wel zei hij dat wij een regeling kunnen treffen dat hij dit voor mij kan voorschieten en dat ik dit terugbetaal d.m.v. overuren en vakantieuren/geld. Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Aangezien tegenwoordig voor bijna elke studie een laptop benodigd is.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

mvg :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Wat staat erover in het contract met je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik ben nu nog in contact bij mijn detacheringsbureau. Maar ga voordat ik begin met mijn studie in contact bij mijn werkgever zelf. dit i.v.m. een studiecontact bij mijn werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Om wat voor studie gaat het, hoe verhoudt die zich tot je functie en wat voor laptop heb je daarvoor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dan zou ik het daar in laten vastleggen en het klinkt me trouwens niks meer als redelijk. Toen ik weer een opleiding moest volgen kreeg ik ook een velletje onder mijn neus dat ik nog minimaal 3 jaar bij mijn werkgever moest blijven en anders naar ratio de studiekosten terug moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@emnich het betreft de studie Bouwkunde. Ik zal hierop wel met tekenprogramma's moeten werken. Dus denk dat ik hier zeker wel een laptop met een i5 processor nodig heb.

@Anoniem: 926911 Maar als hun het er niet mee eens zijn kan ik het moeilijk in het contract laten vastleggen. Dat ik uberhaubt de studie ga volgen staat ook nog nergens in contract. Maar de kosten zijn al wel betaald.

Ook zou ik een aantal jaar moeten blijven na mijn studie. Wat ik overigens niet erg vind aangezien mij dit ook vastigheid geeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1100703 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:12:
@emnich het betreft de studie Bouwkunde. Ik zal hierop wel met tekenprogramma's moeten werken. Dus denk dat ik hier zeker wel een laptop met een i5 processor nodig heb.

@Anoniem: 926911 Maar als hun het er niet mee eens zijn kan ik het moeilijk in het contract laten vastleggen. Dat ik uberhaubt de studie ga volgen staat ook nog nergens in contract. Maar de kosten zijn al wel betaald.

Ook zou ik een aantal jaar moeten blijven na mijn studie. Wat ik overigens niet erg vind aangezien mij dit ook vastigheid geeft :)
Doe dan een tegenvoorstel welke in jou ogen wel redelijk is. En ik denk is geen juiste aanname is zou eens contact opnemen met de opleiding om de minimale systeemeisen te weten te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 04:51
Hebben ze niet een laptop liggen die je in bruikleen mag gebruiken voor je studie? Zo heb ik dit kunnen regelen met werkgever destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 926911 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:14:
[...]

Doe dan een tegenvoorstel welke in jou ogen wel redelijk is. En ik denk is geen juiste aanname is zou eens contact opnemen met de opleiding om de minimale systeemeisen te weten te komen.
Dit lijkt me inderdaad een goed idee. Ik denk dat ik overuren uberhaubt niet aankan aangezien ik zometeen 4 dagen werk, 1 dag school en daarnaast ook 15 uur zelfstudie heb.

Ik denk dat ik na mijn vakantie gewoon nogmaals met me baas ga praten en kijken of er iets anders te regelen valt.

Hartstikke bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
flash2adv schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:16:
Hebben ze niet een laptop liggen die je in bruikleen mag gebruiken voor je studie? Zo heb ik dit kunnen regelen met werkgever destijds.
Ze hebben er wel 1 maar die is te oud om voor mijn studie te gebruiken. zelf heb ik ook wel een laptop maar deze is ondertussen 7 jaar oud. En kan zeker de tekenprogramma's nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100703 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een goed idee. Ik denk dat ik overuren uberhaubt niet aankan aangezien ik zometeen 4 dagen werk, 1 dag school en daarnaast ook 15 uur zelfstudie heb.

Ik denk dat ik na mijn vakantie gewoon nogmaals met me baas ga praten en kijken of er iets anders te regelen valt.

Hartstikke bedankt voor je reactie! :)
Stiekem zou ik zelf heel blij zijn als ik een laptop mocht betalen van overuren vakantie uren maar zoals ik zeg overleg het met je werkgever. En spreek ook een termijn af. Na je studie werk je daar dan 5 dagen in de week neem ik aan. Je verdient geld je zou ook zeggen trek een x aantal procenten van mijn loon af voor de laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 15:12
Je werkt straks 4 dagen in de week en 1 dag in de week studie? Waarop/mee werk je die 4 dagen? Papier en potlood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat bedoel je exact met : "nieuwe" laptop...
Heb je nu al een laptop?

Want dit soort dingen valt standaard niet onder studiekosten zoals die opgevraagd worden door je werkgever bij jou of bij de studie.
De studie gaat ervanuit dat je een laptop hebt als dat benodigd is. Oftewel die rekent dit niet naar je werkgever als studiekosten.

En tja, als jij er ook geen melding van gemaakt hebt dat dit extra bijkomende kosten zijn dan is dat niet zo handig van jou... En tja, als je het ook nog hebt over "nieuwe" laptop dan impliceert dat dat je al een laptop hebt, oftewel waarom zou je werkgever überhaupt die kosten moeten maken?

Ik zou als werkgever ook niet weten hoe ik een laptop voor een studie moet afschrijven. Wie moet die laptop krijgen als jouw studie afgelopen is?

Ik vind het een heel aparte vraag en dan ook nog eens te laat mee gekomen.

Ik zie een aantal mogelijkheden :
- Je werkgever betaalt 20% van de prijs en jij betaalt 80% van de prijs (afschrijving over 5 jaar, uitgaande van studie van 1 jaar)
- Je krijgt een lening zoals je baas al voorstelt
- Je betaald hem helemaal zelf.
- Je regelt een manier dat je zakelijk gewoon een laptop nodig hebt :)
- Je doet het maar gewoon op een oudere laptop

Ik ben benieuwd wat jij nog meer verwacht dat er onder studiekosten vallen? De kosten voor het erheen gaan en terugkomen? De kosten voor de drankjes die je daar drinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FoxLenny schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:24:
Je werkt straks 4 dagen in de week en 1 dag in de week studie? Waarop/mee werk je die 4 dagen? Papier en potlood?
Een vaste computer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:26:
Wat bedoel je exact met : "nieuwe" laptop...
Heb je nu al een laptop?

Want dit soort dingen valt standaard niet onder studiekosten zoals die opgevraagd worden door je werkgever bij jou of bij de studie.
De studie gaat ervanuit dat je een laptop hebt als dat benodigd is. Oftewel die rekent dit niet naar je werkgever als studiekosten.

En tja, als jij er ook geen melding van gemaakt hebt dat dit extra bijkomende kosten zijn dan is dat niet zo handig van jou... En tja, als je het ook nog hebt over "nieuwe" laptop dan impliceert dat dat je al een laptop hebt, oftewel waarom zou je werkgever überhaupt die kosten moeten maken?

Ik zou als werkgever ook niet weten hoe ik een laptop voor een studie moet afschrijven. Wie moet die laptop krijgen als jouw studie afgelopen is?

Ik vind het een heel aparte vraag en dan ook nog eens te laat mee gekomen.

- Je werkgever betaalt 20% van de prijs en jij betaalt 80% van de prijs (afschrijving over 5 jaar, uitgaande van studie van 1 jaar)

Ik ben benieuwd wat jij nog meer verwacht dat er onder studiekosten vallen? De kosten voor het erheen gaan en terugkomen? De kosten voor de drankjes die je daar drinkt?
Beetje positiviteit valt ook ver te zoeken hier:)

Ik heb zelf geen geld om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik ben pas op mezelf gaan wonen en werk er net een half jaar.
En tegenwoordig heb je voor zogoed als elke studie een laptop nodig. dus tjah.

Ik kan ook moeilijk een laptop meenemen die pas is opgestart zodra de halve les al voorbij is ;)

Kosten voor erheen komen is ook nog niet zo gek. Je krijgt toch ook reiskostenvergoeding om naar je werk te komen? volgens mij vergis jij je een beetje dat de studie alleen voor mij is. De werkgever heeft er evenveel baat bij dat ik 4 jaar lang meer bijleer als ik :)
Een gratis drankje is natuurlijk ook nooit verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 03:11
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt bereiken met je vraag. Je hebt een laptop nodig voor je opleiding, maar je kunt er zelf niet een betalen en je werkgever wil dat ook niet. Verwacht je nu dat mede-tweakers wel even ergens een gratis laptop vandaan toveren?

Overleg het met je werkgever. Als hij echt graag wil dat je deze opleiding gaat doen, dan is er heus wel een mouw aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Wu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-01 20:50
Heb je recht op stufi? Eventueel kan je ook overwegen om een lening af te sluiten bij DUO. Of zelfs "gratis" geld in de vorm van een aanvullende beurs.

(Zie https://www.duo.nl/particulier/studiefinanciering/index.jsp )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 1100703 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:00:
Ik heb zelf geen geld om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik ben pas op mezelf gaan wonen en werk er net een half jaar.
En tegenwoordig heb je voor zogoed als elke studie een laptop nodig. dus tjah.
Hoe oud ben je? 18? 22? 25+? Iets anders (om het in context te kunnen plaatsen)?
1. Privéprobleem. Heeft je werkgever niks mee te maken en ze bieden je al een oplossing door het te willen voorschieten.
2. Eveneens een privéprobleem.
3. Juist doordat een laptop bij zowat elke studie handig tot nodig is, had jij daar zelf rekening mee dienen te houden dat je dat nodig had. Niet je werkgever.

Stel dat je bewust verhuist, maar dat je ergens heen gaat waar de bus 1x in het uur komt en je door rotaansluitingen 2 uur reistijd (enkele reis) hebt, wat met de auto 30 minuten zou zijn. Zou je dan ook verwachten dat je een auto (ook als die niet nodig voor je functie zelf) van je werkgever krijgt?

Overigens betwijfel ik of jij en je werkgever evenveel aan jouw studie hebben, daar jij er naar verwachting meer jaar er "plezier" van hebt dan zij (overigens terecht, mijn inziens :-)). Ze hebben er uiteraard wat aan, maar evenveel lijkt me heel sterk.

Gaat het trouwens om een HBO? Want dan heb je flink "mazzel" t.o.v. zelf betalen/op termijn zelf betalen (leenstelsel). En dan moet een laptop als eigen investering wel meevallen. Anders had je niet enkel de laptop moeten betalen, maar alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Detacheringsburo. Hun business case is eenvoudig. Omzet minus kosten. Laptop zijn kosten en gaat dus van hun marge af.

Dit is een punt waar vaste werkgevers vaak wat minder moeilijk doen, die hebben niet zo’n directe en individuele relatie tussen kosten en opbrengsten van een medewerker.

Helaas zit je een tijd aan ze vast als je een studiekostenregeling hebt getekend. Dit is namelijk geen goed voorteken voor dikke loonsverhogingen.

On topic: alleen als werkgever jou de opdracht heeft gegeven om de studie te doen, dan ligt deze in de lijn van uitoefening van je functie. Dan mag je verwachten dat werkgever voor de benodigde middelen zorgt.

Zit er ook eigen initiatief in de keuze om deze opleiding te doen, dan is werkgever jou niets verschuldigd. Alles wat ze in geld of tijd bijdragen is tot hun discretie.

Tot slot: een laptop geldt in het het maatschappelijk verkeer niet als studiekosten. Belangrijk hierin is dat de belastingdienst dit ook zo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:40
Je probleem is toch opgelost.

Werkgever schiet voor, en je betaalt terug.
Alternatief is dat je ergens gaat lenen (dikwijls aan gek hoge interestvoeten), en dat je dat met je loon terugbetaalt.

Check de vereisten maar eens voor die laptop. Misschien heeft een vriend of familielid nog wel iets liggen dat bruikbaar is.

Drijf het niet te ver met een werkgever die je studie wil betalen, zo gebruikelijk is dat niet, zeker als het om een "basisopleiding" gaat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Je hebt nog een maand om €800,- bij elkaar te krijgen.

moet wel lukken toch?:P

Maar ik zou ingaan op aanbod werkegever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 13:03
Aanbod van je werkgever accepteren en inderdaad compenseren met overuren. Maak er wel duidelijke afspraken over dat je niet meer dan X aantal overuren per week wil maken. Anders komt je studie straks weer in gevaar.

Een laptop is tegenwoordig nodig voor zowat elke studie, dus kleine kans dat je werkgever dit zomaar gaat vergoeden. Daarnaast heb je op zowat elke hogeschool/universiteit computerlokalen waar de pc's alle benodigde software bevatten en je dus ook op kan werken. Dit zou je eventueel ook kunnen doen in het begin en rustig verder sparen als je het niet wilt compenseren met overuren oid.

[ Voor 47% gewijzigd door Panini op 03-08-2018 09:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
In v&a staat best wat keus tussen de €200-€600 euro waarop wat technisch tekenen prima mogelijk moet zijn;
categorie: Laptops

Zo een bedrag kan je toch wel missen met een baan? Keer geen nieuwe schoenen, week later naar de kapper, en hopen dat de wasmachine nog niet stuk gaat.
Of heb je geheel geen buffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Tommie12 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:25:
Werkgever schiet voor, en je betaalt terug.
Vanuit overuren. Schiet niet zo lekker op, behalve voor de werkgever.

Bij een uurtarief van 50 en een maandsalaris van 2200 betaalt TS een euro of 8 per uur af aan de laptop (~netto uurloon). Intussen maakt de werkgever 35 euro winst op zo'n uur. Overwerk is voor de werkgever relatief goedkoop. Overhead is reeds betaald vanuit de reguliere uren, geen extra kosten voor vakantiegeld, leaseauto, 13e maand etc. Alleen brutoloon plus wat sociale premies en inkomensafhankelijke bijdrage ZVW.

Maarja, TS lijkt niet veel keuze te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

frickY schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:08:
In v&a staat best wat keus tussen de €200-€600 euro waarop wat technisch tekenen prima mogelijk moet zijn;
categorie: Laptops

Zo een bedrag kan je toch wel missen met een baan? Keer geen nieuwe schoenen, week later naar de kapper, en hopen dat de wasmachine nog niet stuk gaat.
Of heb je geheel geen buffers?
Bij Dell heb je voor 450 euro ook al een nieuwe i5, lijkt me ook niet zo'n probleem. De werkgever wil het voorschieten, kun je het in twee termijnen betalen zelfs.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Als het via de werkkostenregeling gaat, dan betaal je geen btw en lever je je uren bruto in. Is dus altijd nog goedkoper dan de laptop zelf in de winkel kopen.

Op deze manier is de laptop ook gewoon jouw eigendom.

[ Voor 15% gewijzigd door Chntl321 op 03-08-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Anoniem: 1100703 Vraag je werkgever of het niet mogelijk is, om je vaste computer om te ruilen voor een laptop.

Dat jij een laptop nodig hebt voor een studie, betekent niet automatisch dat je werkgever daarvoor verantwoordelijk is. Dat het handiger is, om een laptop te hebben.. Tjah...

Het klinkt ook een beetje (= aanname!) alsof jij liever ook een laptop krijgt, zodat je er privé een voordeel mee hebt (thuis oude laptop, dus mooi als je een nieuwe krijgt).

En vergeet ook niet, als je een laptop wilt om op te tekenen en zware berekening te maken, dat je wel een iets zwaardere computer nodig hebt (ik werk bij een grote aannemer en zie de ontwerpers hier met laptops komen, waar een PC jaloers op zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
Houdt er ook rekening mee dat wanneer je werkgever je een laptop verstrekt, hier zakelijke licenties bij horen (zowel Windows als Office, AutoCAD etc).
Het kan veel voordeliger zijn om als consument (en helemaal als student) daarom een laptop aan te schaffen (eventueel met een lening van je werkgever).
Wanneer je deze laptop dus met consument/student-licenties koopt, mag je hem niet gebruiken voor je werkgever. Doe je dat wel, kan hij hoge boetes verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Twee dingen die ik me afvraag :

Kun je die zware berekeningen en tekeningen niet op de pc op je werk maken? Als wij een afstudeerder hebben zit die ook bij ons te werken.

Ook is het de vraag hoe zwaar je de laptop zult belasten in de praktijk. Ik neem aan dat je in je studie geen model van zes verdiepingen voor je kiezen krijgt. Dus mogelijk valt het mee.

Overigens : bij progamma's als Autocad is geheugen vaak belangrijker dan snelheid.

Edit:
Echt grote projecten uittekenen gaat overigens sowieso niet op een laptop. Dan wil je een groter scherm.

Ik zou zoals gemeld ook eens even bij het 2e hands aanbod kijken. Veel oudere game pc's zijn nog prima geschikt om wat CAD werk mee te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 03-08-2018 09:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 14-06 18:56

LankHoar

Langharig tuig

D-e-n schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:24:
Overigens : bij progamma's als Autocad is geheugen vaak belangrijker dan snelheid.
Kijk inderdaad die systeemeisen nog even goed na. En de ene i5 is de andere niet. Vooral met laptops tegenwoordig heeft de marketingafdeling van Intel het redelijk moeilijk gemaakt voor de consument ;)

Persoonlijk vraag ik me af of het niet kunnen kopen niet eerder een symptoom van het probleem is dan het probleem zelf; je zegt er al een half jaar te werken, en op jezelf bent gaan wonen. Dan mag ik hopen dat je al een buffer hebt opgebouwd? Ik zou me daar eens in gaan verdiepen en zorgen dat je z.s.m. 3 maanden leefgeld op een (aparte) spaarrekening zet. En de komende maanden even de broekriem wat strakker zetten, flink sparen voor die laptop en onderwijl je oude laptop on the go gebruiken en het zware rekenwerk op kantoor doen. Overuren maken lijkt me zoals je zelf ook al aangaf niet handig i.c.m. een studie, en vakantie is ook belangrijk.

Succes! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:55
Chntl321 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:14:
Als het via de werkkostenregeling gaat, dan betaal je geen btw en lever je je uren bruto in. Is dus altijd nog goedkoper dan de laptop zelf in de winkel kopen.

Op deze manier is de laptop ook gewoon jouw eigendom.
En als het tegenzit (of eigenlijk meezit voor de werknemer want dat krijgt hij nog meer dingen), betaald de werkgever 80% belasting over de laptop....

Laptop wordt niet zakelijk gebruikt, dus waarom zou de werkgever deze vergoeden? Ik ben jarenlang in de avonduren naar school gegaan, kreeg mijn studiekosten vergoed en daar ben ik blij mee, maar ik vind dit wel in de categorie: "Hoever wil je gaan?" Moet de werkgever ook je brood gaan betalen omdat je anders flauw valt tijden de les?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:57
@Anoniem: 1100703 : Kan je geen tweedehands laptop kopen die aan de eisen voldoet, of remote desktop vanaf je zwakke eigen laptop naar een krachtige vaste pc? De eerste maanden verwacht ik niet dat het meteen de volle 100% is dat je hem nodig gaat hebben, dus met een beetje schipperen die eerste maanden moet je de buffer wel op kunnen bouwen om de benodigde laptop wel te kunnen kopen.

Via overuren/vakantieuren zou ik sowieso niet doen, effectief draai je een 7-daagse werkweek gedurende je studie (4 dagen werken, 1 dag studie, 15 uur zelfstudie), lijkt mij de snelste weg naar een burnout om daar nog eens overuren bovenop te maken.
Panini schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:05:
Een laptop is tegenwoordig nodig voor zowat elke studie, dus kleine kans dat je werkgever dit zomaar gaat vergoeden. Daarnaast heb je op zowat elke hogeschool/universiteit computerlokalen waar de pc's alle benodigde software bevatten en je dus ook op kan werken. Dit zou je eventueel ook kunnen doen in het begin en rustig verder sparen als je het niet wilt compenseren met overuren oid.
En die vereiste is ontstaan doordat hogescholen en universiteiten de computerlokalen steeds meer wegbezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:11
als je niet veel geld hebt de laptop gewoon tweedehands kopen. staan zat laptops vanaf 120~ 250 euro met een I-x cpu vanaf de tweede of derde generatie die het op zich wel aan moeten kunnen. daar hoef je misschien 10 minuten even te speuren op marktplaats. gewoon langsgaan en de laptop controleren op beeldscherm en accuduur.

is toch al mooi zat dat de studie bekostigd wordt of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54
Bartosy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:41:

is toch al mooi zat dat de studie bekostigd wordt of niet ?
Met zo'n houding komt niemand vooruit, slechte houding. Is toch al mooi zat dat ik niet meer salaris vraag van de werkgever, want dat is zo'n toffe peer, en als wij hem ook nog eens het vel over de neus trekken dan is dat zo vervelend voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 13:03
Transportman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

En die vereiste is ontstaan doordat hogescholen en universiteiten de computerlokalen steeds meer wegbezuinigen.
Fijn die onderbuikgevoelens, heb je daar ook bronnen van voordat je zomaar dit neer zet? Snelle search op Google levert mij namelijk geen bewijs daarvan op.

Bij ons op de universiteit werden er zelfs extra werkplekken bij gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 03-08-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
DCV191283 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

En als het tegenzit (of eigenlijk meezit voor de werknemer want dat krijgt hij nog meer dingen), betaald de werkgever 80% belasting over de laptop....

Laptop wordt niet zakelijk gebruikt, dus waarom zou de werkgever deze vergoeden? Ik ben jarenlang in de avonduren naar school gegaan, kreeg mijn studiekosten vergoed en daar ben ik blij mee, maar ik vind dit wel in de categorie: "Hoever wil je gaan?" Moet de werkgever ook je brood gaan betalen omdat je anders flauw valt tijden de les?
Werkgever heeft al toegezegd de laptop te willen vergoeden in ruil voor overuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
Chntl321 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Werkgever heeft al toegezegd de laptop te willen vergoeden in ruil voor overuren...
Netto overuren inderdaad, dus je opmerking mbt werkkostenregeling blijft werkgever 80% kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
DCV191283 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Netto overuren inderdaad, dus je opmerking mbt werkkostenregeling blijft werkgever 80% kosten
Waar lees jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
Je hebt een punt, maar ik ga even uit van het meest standaard scenario en ook de fiscale standaard, maar het staat er inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
DCV191283 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Je hebt een punt, maar ik ga even uit van het meest standaard scenario en ook de fiscale standaard, maar het staat er inderdaad niet.
Maakt ook niet uit. Ik vind het aanbod van de werkgever sowieso al netjes, op welke manier dit dan ook wordt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je hebt straks een mooie opleiding afgerond waarmee je die laptop zo terug hebt verdiend. Neem de kosten voor lief en koop een goede laptop voor jezelf. Soms moet je een klein offer brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 14:12
Ik doe ook een studie via mijn werkgever (HBO, 4 jaar avondopleiding). De studiekosten worden door mijn werkgever betaald, maar alle andere kosten moet ik gewoon zelf ophoesten en vind ik niet meer dan normaal.

De studie doe je voor jezelf. Jij wordt er beter van en hebt er je hele leven iets aan. Je werkgever zal er zeker ook baat bij hebben, maar daarom betaalt hij de studiekosten al. Dat je dus zelf moet investeren vind ik niet meer dan normaal. Je geeft zelf aan dat praktisch elke studie een laptop vereist dus daar had je rekening mee kunnen houden. Je werkgever biedt een oplossing aan om toch een laptop te kunnen kopen voor je studie. Wat is daar mis mee?

Zelf investeren hoort er nou eenmaal bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Anoniem: 992889 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:51:
Je hebt nog een maand om €800,- bij elkaar te krijgen.

moet wel lukken toch?:P
Is ook wel weer erg makkelijk geredeneerd...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:11
pennywiser schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Met zo'n houding komt niemand vooruit, slechte houding. Is toch al mooi zat dat ik niet meer salaris vraag van de werkgever, want dat is zo'n toffe peer, en als wij hem ook nog eens het vel over de neus trekken dan is dat zo vervelend voor hem.
vind ik niet vind zelf dat je ook wel wat kosten op jezelf mag nemen. is alleen maar een goede instelling als je geld van jezelf in je toekomst stopt, ben je waarschijnlijk ook meer gemotiveerd. als werkgever duizenden euros in jouw studie stopt mag je best wel een paar honderd in een eigen laptop investeren.

we hebben het hier over 100 of 200 euro voor een tweedehands laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartosy op 03-08-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Sjnieboon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:29:
Ik doe ook een studie via mijn werkgever (HBO, 4 jaar avondopleiding). De studiekosten worden door mijn werkgever betaald, maar alle andere kosten moet ik gewoon zelf ophoesten en vind ik niet meer dan normaal.
En die studiekosten zijn nog aftrekbaar ook, mits je boven het drempelbedrag komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Anoniem: 1100703 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:00:
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!
Het wordt me niet geheel duidelijk of je deze studie in opdracht van je werkgever uitvoert. Laat ik van dat geval uitgaan. In beginsel moet de werkgever dan voorzien in het noodzakelijke materiaal voor de uitvoering van de werkzaamheden.

Een voorstel kan zijn dat je privé een laptop koopt, en dat de werkgever jou een gebruiksvergoeding geeft. Een laptop gaat ongeveer 5 jaar mee. Als je studie 2 jaar duurt, dan zou de werkgever misschien 40% gebruiksvergoeding kunnen betalen.

Let ook op wat er gebeurt als de privé laptop bijvoorbeeld beschadigd tijdens het uitvoeren van werkzaamheden. Dan kan je de werkgever hiervoor aansprakelijk stellen (tenzij je er roekeloos mee om bent gegaan uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430115

in ergste geval wehkamp afbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
KopjeThee schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
Het wordt me niet geheel duidelijk of je deze studie in opdracht van je werkgever uitvoert. Laat ik van dat geval uitgaan. In beginsel moet de werkgever dan voorzien in het noodzakelijke materiaal voor de uitvoering van de werkzaamheden.
Ik kan je garanderen dat er geen verplichting is voor een nieuwe laptop, dat is enkel wat TS wilt.
Het is bijna zeker dat of de school ook desktops aanbied of dat het ook gewoon op de oude laptop van ts of het bedrijf zelf gaat.
Een voorstel kan zijn dat je privé een laptop koopt, en dat de werkgever jou een gebruiksvergoeding geeft. Een laptop gaat ongeveer 5 jaar mee. Als je studie 2 jaar duurt, dan zou de werkgever misschien 40% gebruiksvergoeding kunnen betalen.
Die 40% kan als TS ermee instemt dat hij de laptop 100% voor zijn studie gebruikt en nergens anders voor.
Als TS hem ook nog prive wilt gebruiken dan heeft hij hem max 1 dag per week nodig voor studie oftewel 5% gebruiksvergoeding zou redelijk zijn.
Let ook op wat er gebeurt als de privé laptop bijvoorbeeld beschadigd tijdens het uitvoeren van werkzaamheden. Dan kan je de werkgever hiervoor aansprakelijk stellen (tenzij je er roekeloos mee om bent gegaan uiteraard).
Nope, hiervoor krijg je deels juist die gebruiksvergoeding. Zodat alle schade van normaal gebruik afgekocht is. Je kan niet van 2 walletjes eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:57
Panini schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Fijn die onderbuikgevoelens, heb je daar ook bronnen van voordat je zomaar dit neer zet? Snelle search op Google levert mij namelijk geen bewijs daarvan op.

Bij ons op de universiteit werden er zelfs extra werkplekken bij gezet.
Bronnen:
Laptopadvies EWI aan de TU Delft:
Vaste computers zullen steeds meer gaan verdwijnen ten gunste van laptopaansluitingen.
Of, om wat dichter bij het topic te blijven:
Laptopadvies Bouwkunde aan de TU Delft:
Op de faculteit Bouwkunde is het hebben van een eigen laptop met de nodige faciliteiten verplicht voor studenten. Dit geldt zowel voor het bachelor- als het masteronderwijs.
Het Bouwkundegebouw (Julianalaan) is grotendeels ingericht voor laptopgebruikers.
Bij de andere studies varieert het van nadrukkelijk aangeraden tot verplicht. En dat is echt niet zo omdat ze nou zoveel computers hebben staan, maar juist om de computers eruit te kunnen gooien.

En ik heb hetzelfde gezien bij mijn studie een paar jaar geleden, computerwerkplekken werden steeds vaker gesloten en omgebouwd tot laptopwerkplekken, want iedereen had toch wel een laptop en andere gebouwen hadden nog wel computerruimtes... Dat iedereen laptops had kwam juist door het tekort aan computerwerkplekken, want zonder laptop liep je gewoon de kans om een werkcollege te moeten missen omdat alle computers bezet waren en het niet handig is om naar een ander gebouw te gaan zodat je door kan werken (geen begeleiding, software vaak niet geïnstalleerd, ruimtes regelmatig gereserveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:33:
[...]
Ik kan je garanderen dat er geen verplichting is voor een nieuwe laptop, dat is enkel wat TS wilt.
Het is bijna zeker dat of de school ook desktops aanbied of dat het ook gewoon op de oude laptop van ts of het bedrijf zelf gaat.
Ja, zeker. Het is aan de werkgever. Dat hoeft zeker geen nieuwe laptop te zijn.Het is misschien verstandig de minimale eisen vanuit de opleiding door te geven aan de werkgever.
[...]
Die 40% kan als TS ermee instemt dat hij de laptop 100% voor zijn studie gebruikt en nergens anders voor.
Als TS hem ook nog prive wilt gebruiken dan heeft hij hem max 1 dag per week nodig voor studie oftewel 5% gebruiksvergoeding zou redelijk zijn.
Dat is gelijk het nadeel van deze constructie. Er zal iets onderhandeld moeten worden. Ik zou het persoonlijk in deze situatie ook aan de werkgever laten, en geen privé middelen inzetten.
[...]
Nope, hiervoor krijg je deels juist die gebruiksvergoeding. Zodat alle schade van normaal gebruik afgekocht is. Je kan niet van 2 walletjes eten.
Nee, dat is niet het geval. Aansprakelijkheid wordt niet afgekocht. Met de gebruiksvergoeding koop je alleen het gebruik voor werkzaamheden.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 03-08-2018 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 09:26
Het antwoord is vrij simpel, toch? Je hebt recht op niks en alles wat je geregeld krijgt is mooi meegenomen...

Overigens, als je een zware desktop hebt, heb je dan nog een zware laptop nodig? Ik denk dat je tijdens college's de laptop niet voor meer gebruikt dan wat sheets kijken, aantekeningen maken, internet etc. Je zal vast zware tekeningen/berekeningen moeten maken, maar dat is waarschijnlijk in je eigen tijd. Dit kan dat op de desktop die je werkgever al ter beschikking heeft gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25

macnerd

No Apples please :-)

Nog een andere optie: een lening van de werkgever ter grootte van het bedrag en die afbetalen met een bedrag van bv 50,- per maand. Met 1800,- moet je wel een beetje gamelaptop met een autocad-licentie kunnen kopen lijkt me. Dat is dan in 3 jaar afbetaald, maar je hebt een laptop waar je langere tijd plezier van hebt.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:36
Even afgezien van de laptop (ik denk dat zelf aanschaffen (evt. 2e hands) het beste is, en als tweede het aanbod van de werkgever), maar vergeet niet dat Autocad (lijkt me meest waarschijnlijk dat daarmee gewerkt gaat worden) speciale licentieprijzen hanteert voor scholieren/studenten! Ook andere partijen kenen meestal wel een educatieve regeling, of via het instituut waar je de studie gaat volgen. Informeer daarnaar, kan een hoop centen schelen! Succes met je studie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
@macnerd
Een uitgave van 1800 euro is echt niet nodig. Ik draai Autocad en Revit op een nieuwe Asus van 900 euro. Kan prima. Het lijkt me sterk dat je in je studie hele flatgebouwen ontwerpt.

Studentenversie plus 2e hands lijkt me niet zo duur te hoeven zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 03-08-2018 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Dreadramon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:16:
Het antwoord is vrij simpel, toch? Je hebt recht op niks en alles wat je geregeld krijgt is mooi meegenomen...
Het ligt volgens mij iets genuanceerder. De werkgever heeft uiteraard geen verplichting om een nieuwe laptop te schenken. De werkgever moet wel de middelen verzorgen die nodig zijn om je werk uit te voeren. In dit geval een opeiding volgen, voor zover dat inderdaad in opdracht van de werkgever is. Dan lijkt het mij eenvoudigweg zaak om aan te geven wat de minimale eisen volgens de opleider zijn. Dan zal de werkgever daar op eoa manier voor moeten zorgen (of de opleiding annuleren). De werkgever heeft hierbij niet het recht gebruik van prive middelen te eisen (vragen mag wel natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door KopjeThee op 03-08-2018 15:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
Wees vooral blij dat je werkgever je studie bekostigd in zowel kosten als uren, dit is voor jezelf heel waardevol!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Ik zou persoonlijk mijn werkgever niet eens durven te vragen om een laptop voor mij te kopen.. heb ik bij mijn 1e opleiding ook zelf moeten doen (BBL) en toen was ik 16 jaar. Gelukkig had ik toen al spaarcenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Surfspot is ook handig als je student bent. Daar kun je programma's kopen tegen gereduceerde bedragen. Volgens mij bieden ze alleen geen autocat aan, maar dat kun je even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 09:26
KopjeThee schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Het ligt volgens mij iets genuanceerder. De werkgever heeft uiteraard geen verplichting om een nieuwe laptop te schenken. De werkgever moet wel de middelen verzorgen die nodig zijn om je werk uit te voeren. In dit geval een opeiding volgen, voor zover dat inderdaad in opdracht van de werkgever is. Dan lijkt het mij eenvoudigweg zaak om aan te geven wat de minimale eisen volgens de opleider zijn. Dan zal de werkgever daar op eoa manier voor moeten zorgen (of de opleiding annuleren). De werkgever heeft hierbij niet het recht gebruik van prive middelen te eisen (vragen mag wel natuurlijk).
Ik denk niet dat de studie noodzakelijk is voor het uitoefenen van zijn huidige werkzaamheden. De werkgever faciliteert dit deels om zijn werkzaamheden later uit te breiden/te verzwaren.

Studie is volgens mij gewoon een privé aangelegenheid, waar de werkgever weliswaar baat bij kan hebben. Dit wil echter niet zeggen dat ze daarbij allerlei verplichtingen hebben. De werkgever heeft er ook baat bij dat ik gezond ben, maar hoeven mijn sportabo's niet te betalen. Ze hebben er ook baat bij dat ik ontspannen ben en geen stress heb, maar ze hoeven mijn vakantie niet te betalen.

Ik denk dat mijn kort-door-de-bocht-stelling wel op gaat. Er is geen wet die hier iets over voorschrijft (behalve wellicht goed werkgeverschap, maar daar wordt hier wel aan voldaan). Dit is puur onderhandeling met de werkgever. Ga daarom in gesprek en kom met argumenten. Het feit dat een nieuwe laptop wel handig lijkt, is geen argument. Een eis van de instelling dat een minimum configuratie nodig is, zet al meer zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Dreadramon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:12:
[...]
Studie is volgens mij gewoon een privé aangelegenheid,
Dat is het punt wat niet duidelijk wordt. Is het een prive opleiding (waar de werkgever blijkbaar in ondersteunt), of in opdracht van de werkgever? Dat maakt een behoorlijk verschil.

Verder moet je natuurlijk ook een goed werknemer zijn. Dus als je de mogelijkheid hebt om "iets te regelen", doe dat dan vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

En die studiekosten zijn nog aftrekbaar ook, mits je boven het drempelbedrag komt.
Maar een laptop niet: https://www.belastingdien...t_aftrekbare_studiekosten.

We weten nog steeds niet of @Anoniem: 1100703 de studie in opdracht van de werkgever doet of op eigen initiatief. Anders zou 7:658 bw mogelijk van toepassing kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2018 23:20 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
PcDealer schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:16:
[...]
We weten nog steeds niet of @Anoniem: 1100703 de studie in opdracht van de werkgever doet of op eigen initiatief.
Dat is helemaal niet relevant, TS heeft zelf een laptop en bedrijf heeft ook nog een laptop over. Oftewel dat is geen punt. En zeer waarschijnlijk heeft de cursus ook gewoon desktops ter beschikking.

Alleen TS wil een gratis gloedje nieuwe laptop hebben en daar gaat de werkgever terecht niet in mee, aangezien dat gewoon betaling in natura is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Gomez12 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:26:
Doet er niet toe, behoort tot het vermogen van de werkgever. Zie latere link.
Dat lijkt mij de beste manier.
Reiskosten mag de werkgever vergoeden: https://www.belastingdien...arderingen.html#HL-20.1.5
Maaltijden ook, In elk geval wel voor cursussen. Ik zie niet of dat ook daadwerkelijk voor een studie geldt.
Gomez12 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:13:
[...]
Alleen TS wil een gratis gloedje nieuwe laptop hebben en daar gaat de werkgever terecht niet in mee, aangezien dat gewoon betaling in natura is.
Topicstarter geeft precies aan waarom. En jij verdraait dat. Nergens blijkt ook dat ts het wil houden na de studie.
Dat is helemaal niet relevant, TS heeft zelf een laptop en bedrijf heeft ook nog een laptop over. Oftewel dat is geen punt.
Tuurlijk wel. Ik begrijp uit de woorden van @Anoniem: 1100703 dat zowel zijn eigen laptop als het voorstel van de werkgever niet voldoen: Anoniem: 1100703 in "Laptop van werkgever voor studie".
En zeer waarschijnlijk heeft de cursus ook gewoon desktops ter beschikking.
Dat is nergens aantoonbaar en dus kunnen we daar ook niet vanuit gaan.
Dat zie ik niet in de antwoorden. De laptop kan ook in bruikleen gegeven worden en dan is het geen betaling (in natura). Als een laptop (althans een die aan de minimumeisen voldoet voor de opleiding) moet die gebruikt worden.

Ik begrijp uit de woorden van @Anoniem: 1100703 dat zowel zijn eigen laptop als het voorstel van de werkgever niet voldoen: Anoniem: 1100703 in "Laptop van werkgever voor studie"

Bovendien valt de laptop onder de vrijstelling indien ze noodzakelijk zijn voor de uitoefening van het beroep.
Gomez12 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:33:
[allerlei uitspraken, zelfs met garantie]
Enige onderbouwing is gewenst.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vroeger (rond 1995 ofzo) had je toch zo'n pc-privé-regeling. Zo'n vraag als dit zou ik in die tijd verwachten. We hebben het over een laptop die je tegenwoordig voor een paar honderd euro koopt en best gemeengoed is anno 2018, geen exotische dure machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:13:
[...]
Dat is helemaal niet relevant, TS heeft zelf een laptop en bedrijf heeft ook nog een laptop over. Oftewel dat is geen punt. En zeer waarschijnlijk heeft de cursus ook gewoon desktops ter beschikking.
Het is niet duidelijk of de opleider desktops beschikbaar stelt. Het is ook niet duidelijk of de aanwezige laptops aan de minimale eisen voldoen die de opleider stelt. Daarmee is ook niet duidelijk of het probleem hiermee kan worden opgelost.
Ik kan me goed voorstellen dat de werkgever geen laptop wil schenken aan TS. Het zou voor de werkgever aantrekkelijk kunnen zijn om een extra laptop beschikbaar te hebben waar de gebruikte software op uitvoerbaar is. Maar daarvoor kennen we de situatie van de werkgever onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Een laptop valt daar dan weer expliciet niet onder ;) Bovendien is dit het laatste jaar dat studiekosten nog aftrekbaar zijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

Een laptop valt daar dan weer expliciet niet onder ;) Bovendien is dit het laatste jaar dat studiekosten nog aftrekbaar zijn.
Vroeger werden er wel eens "cursussen" aangeboden met "gratis laptop". Dat was volgens mijn (roestige) herinnering m.n. na afschaffing van PC Prive regelingen.
Zoiets: https://www.springest.nl/...sus/ms-access-basiscursus
Pagina: 1