Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 12:43
Situatie
Ik heb momenteel een ingebouwde koelvriescombinatie (zie voorbeeld KIV87VS30) waarvan het onderste gedeelte de vriezer is en boven de koelkast met elk een eigen deur en setje scharnieren (sleepdeursysteem). Ik wil deze koelvriescombinatie vervangen door alleen een koelkast (zie voorbeeld KIL82VS30) over de gehele hoogte van de huidige koelvriescombinatie (heb nl. losse vriezer).

Wat is het probleem?
Als je alleen een koelkast wilt, kom je automatisch uit bij 1-deurs koelkasten en die zijn alleen geschikt om in te bouwen met 1 deurpaneel. Ik heb dus 2 deurpanelen en dat is een mismatch.

Mijn vraag:
Hoe kan ik met mijn 2 deurpanelen een 1-deurs koelkast netjes inbouwen?

Sleepdeur of deur-op-deur maakt me verder niet uit, als het maar werkt.

Beste antwoord (via M.K. op 07-11-2021 23:12)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 21:05
Maak van die twee deurpanelen 1 deur d.m.v. een aluminium koppelstrip aan de binnenzijde.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 21:05
Maak van die twee deurpanelen 1 deur d.m.v. een aluminium koppelstrip aan de binnenzijde.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49

artificial_sun

Mazda Rx7

Eens met boven ^^ Inderdaad gewoon deuren koppelen, handgrepen laten zitten zodat het aanzicht niet veranderd.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Deuren aan elkaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
Sleepdeur kan altijd worden omgezet naar deur-op-deur, dus mogelijkheden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 11:10

Cis

@M.K. is dit ooit gelukt? Ik sta voor hetzelfde dilemma en ben benieuwd of en hoe je het hebt opgelost. :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.K.
Ik heb de bovenstaande adviezen opgevolgd en de twee panelen aan elkaar vast gemaakt aan de binnenkant. Nieuwe koelkast heeft een sleepdeur die op 3 plekken bevestiging heeft met de panelen. Eigenlijk heel eenvoudig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOyr2txv8dM7LLG8IUWFcnSTmhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9M7sgUzKzBSBDidYYgtPCV0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-04 17:58
Hey @M.K.
Heb je gewoon zelf een stukje ijzer gebruikt of is dat speciaal hiervoor bedoeld?
Ik moet het zelfde doen, Liebherr heeft wel een setje maar die is 58 euro. Beetje overdreven.
Wat heb je gebruikt om de deuren aan elkaar vast te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Dit kan elk stukje ijzer zijn. Het moet natuurlijk niet te dik zijn, en ik zou zorgen dat je het aan beide panelen met meer dan 1 schroef moet vastzetten.
Ik ben wel heel benieuwd wat ze bedacht hebben bij Liebherr dat 58 euro moet kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

M.K. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:49:
Dit kan elk stukje ijzer zijn. Het moet natuurlijk niet te dik zijn, en ik zou zorgen dat je het aan beide panelen met meer dan 1 schroef moet vastzetten.
Ik ben wel heel benieuwd wat ze bedacht hebben bij Liebherr dat 58 euro moet kosten
Liebherr kennende is dat 10 euro logistiek, 30 euro naam, 10 euro verpakking en 8 euro voor 2 plaatjes en 8 schroeven.
Pagina: 1