iPad 2 toont sinds 2 weken geen foto's op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Sinds een goede 2 weken toont mijn Ipad 2 met Safari opeens van het ene op het andere moment
(het begon op een Zaterdag avond) geen foto's meer op MP.. -O-
En dat is jammer, net nu ik het nut van MP een beetje begin in te zien,

Wel laden sommige thumbnails van commerciele verkopers, maar niet meer van particulieren, je ziet dan een soort half leeg wit icoontje, met iets wat waarschijnlijk een getekend bergje en een zonnetje moet voorstellen.

Klik je op een advertentie, dan zie je daarin ook geen foto maar een groot wit leeg vlak, op de plaats waar een foto zou moeten staan...
Druk je dan op " grotere foto' s" dan zie je dat de pagina ververst wordt, maar er nog steeds een groot wit vlak staat i.p.v. een foto.. :-(

Relevante software en hardware die ik gebruik

De Ipad 2 is up-to date, voor zover mogelijk met iOS 9.3.5 (13G36)
En als browser gebruik ik de standaard Safari.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de webgeschiedenis gewist, evenals alle cookies, ik heb alternatieve browsers als Chrome geinstalleerd en Dolphin.. zonder resultaat.

Ik heb MP gemaild, mijn probleem voorgelegd, en meteen uitgelegd dat ik alles up-to-date heb, en mijn webgeschiedenis en cookies verwijderd heb.
(Safari is in deze niet los te up-daten, want is onderdeel van het iOS natuurlijk)

Hun antwoord en oplossing hierop was: zorg dat alles up-to-date is, zoals je browser en verwijder je webgeschiedenis en cookies. En anders : installeer de MP-app...

Ik wil helemaal geen MP app, het werkte voorheen ook, en alle ander sites inc. Ebay werken ook.

Dus teruggemaild dat ik het jammer vindt dat hun oplossing was, hetgene wat ik juist al in de 1e mail vertelde gedaan te hebben, en ik geen trek heb in een MP app.

Hierop, werd mij als oplossing alweer de MP app aangeboden, omdat zij deze in eigen beheer hadden en fouten hiermee beter konden ondervangen... thnx but no thnx... :-(

Ze doen op hun manier echt wel hun best, maar soms is dat net niet genoeg. ;)

Natuurlijk zit ik met iOS 9.3.5. aan het plafond want volgens mij komen er geen up-dates meer voor de Ipad 2, maar omdat MP de enige site is waar ik "troubles" mee heb, ben ik geneigd te denken dat de fout "ergens" bij MP ligt, of zijn deze hun tijd soms (te) ver vooruit?

Mijn vraag... en deze had ik eigenlijk ook gelijk als 2e zin kunnen zetten, zijn er meerdere mede tweakers, die hetzelfde euvel ervaren met hun fijne (oude?) vertrouwde Ipad 2, en op MP?

Of moet ik echt aan een nieuwe Ipad, welke ik dan niet eens op MP zou kunnen kopen d.m.v. mijn oude.. :+

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Apestaartje schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:51:
Of moet ik echt aan een nieuwe Ipad, welke ik dan niet eens op MP zou kunnen kopen d.m.v. mijn oude.. :+
Het kopen van een andere iPad op Marktplaats staat toch los van de foto's? Je kunt prima de verkoper op z'n blauwe ogen vertrouwen dan de iPad in goede staat is, geen barsten heeft en dat soort dingen :+

De reactie van Marktplaats snap ik wel, ze kunnen simpelweg niet alles en iedereen ondersteunen met individuele problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:40

SuBBaSS

-has Ryzen

@Apestaartje
Gewoon even firefox uit de appstore trekken. (y)
En dan kijken of het daarmee wel lukt.

Wat je ook kunt proberen is om via instellingen>safari>"Wis geschiedenis en website data" de cache te legen. Wellicht heeft dat resultaat.

Wel vreemd dat ads van bedrijven het wel en die van particuliere verkopers niet laten zien trouwens.
Zou bijna denken dat dat aan MP ligt.

Maar anders heb je altijd nog firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips en het meedenken.

De blauwe ogen van een verkoper wil ik altijd sowiezo eerst zelf live aanschouwen.. ;)

Firefox wil graag iOS 10.3 zien... :-(

Het mooiste zou zijn als er een mede Tweaker met een Ipad 2, even MP bezoekt, en daarna hier even een kort verslagje geeft van zijn/haar bevindingen... O-)

Dan kan ik van daaruit een strategie gaan bedenken zeg maar...

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja.., weet niet of je hier iets aan hebt, maar 't is in ieder geval iets:
Vanmiddag bij een tante op bezoek geweest, die een iPhone 4s heeft (uit het laatste bouwjaar van dat model), laatste nieuwe iOS versie hiervoor, is ook 9.3.5. Ook bij dit toestel zijn op Marktplaats via Safari alleen de foto-icoontjes te zien en niet de foto's zelf.
Er moet dus iets in de afgelopen weken veranderd zijn aan de Marktplaats website. Heb uiteraard verder niets uitgeprobeerd, andere browser, etc., omdat tante's 4s verder prima werkt, alle apps, die ze gebruikt krijgen nog steeds updates, en Marktplaats bezoekt ze sowieso alleen via haar laptop.
Helaas kunnen via de DM-functie van Marktplaats geen foto's verstuurd worden, zover ik me herinner, dus de verkoper via die weg om foto's te vragen is ook geen optie.

Misschien dan toch de Marktplaats app, en eventueel weer verwijderen, indien niet meer nodig, of via laptop/pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Apestaartje door updates en modernisatie is het niet meer mogelijk. Als je ervoor kiest geen App te willen gebruiken, kun je gewoon foto's vragen van verkoper eo advertenties op je PC bekijken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:40

SuBBaSS

-has Ryzen

Apestaartje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:45:
Bedankt voor jullie tips en het meedenken.

De blauwe ogen van een verkoper wil ik altijd sowiezo eerst zelf live aanschouwen.. ;)

Firefox wil graag iOS 10.3 zien... :-(

Het mooiste zou zijn als er een mede Tweaker met een Ipad 2, even MP bezoekt, en daarna hier even een kort verslagje geeft van zijn/haar bevindingen... O-)

Dan kan ik van daaruit een strategie gaan bedenken zeg maar...
Hè boeh, dat is ook naar.
Er was nog wel eens een mogelijkheid om oudere versies te installeren maar dat werk vziw. alleen met apps die je al eerder geinstalleerd had (zodat ie in je aankoopgeschiedenis zichtbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Ik ben het geestelijk nog allemaal aan het verwerken, maar in iedergeval bedankt voor jullie inspanning ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 08:05
In Safari Request Desktop Site eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1105289

Probeer de tijd goed te zetten bij mij verhielp dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Beste mensen, met oprechte blijheid kan ik U mededelen dat de foto' s sinds een paar dagen weer normaal zichtbaar zijn. *O*

Ik WIST wel dat het niet aan mij lag... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renemarcelprins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-05-2021
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL