Window 10 problemen Asus 751JX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100693

Topicstarter
Mijn vraag
ik hen een Asus N751JX en vraag mij af of die wel geschikt is voor window 10 ik heb dat direct na aankoop geinstalleerd dat werkte in in de eerste instantie goed tot dat er nieuwe grote Window update.s kwamen voor het eerst de 1609 hij werd traag en starte heel traag en heel slecht op , hij is diverse keren naar Asus terug geweest maar die konden er weinig aan doen ik kreeg hem gewoon weer met Window 8 terug en daar moest ik het maar meedoen , heb daarna weer diverse keren schone installaties gedaan maar kreeg na een tijdje weer problemen ik draai nu dan ook weer gewoon weer op Window 8 en dat lijkt tot nu toe goed te gaan , dus vraag ik mij af zijn er meerdere lotgenoten met dit type Asus laptop of ben ik de enige met dit probleem ,en heeft Asus het probleem niet goed gerepareerd ..

Relevante software en hardware die ik gebruik
standaard af fabriek ...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.diverse schone Window 10 installaties ..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:36

rdejongjr

Gnome

Er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen geweest van het ding, waaronder standaard met windows 10.
Heb je ook het exacte typenummer van het ding?

Een van de factoren die het meeste invloed hebben op het snel aanvoelen is het ontbreken van een ssd.
Mocht die er nog niet in zitten, knal er een ssd in en installeer direct de nieuwste windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je de nieuwste Bios? wat versta je onder slecht opstarten? En welke drivers installeer je? De hardware zou in principe prima w10 moeten kunnen draaien.

[ Voor 43% gewijzigd door -36- op 02-08-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:05

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Dan moet je hem ff goed opstarten! Nee maar serieus wat bedoel je precies?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Zal ook nog wel zo'n ding zijn met hopeloze harddisk. SSD erin en elk systeem voelt weer snel, zelfs antieke Core 2 Duo laptopjes. W10 draait gewoon niet meer vloeiend op een harde schijf.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 03-08-2018 10:21 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-04 12:57
Geef even iets meer details over je problemen en gebruik punten tussen zinnen door. Het leest vervelend als alles met komma's aan elkaar is geplakt.

In principe kan elke bak Windows 10 draaien als deze voorheen 8 ook gewoon kon draaien, dus aan hardware ligt het waarschijnlijk niet.
Blijven software en gebruiker als mogelijke oorzaken over.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Blijf voorlopig bij Windows 8.1. Windows 10 is niet goed beheersbaar omdat Microsoft updates opdringt, ook bijvoorbeeld drivers die niet goed passen bij jouw laptop. Dat is mogelijk de oorzaak van instabiliteit.

Wil je per se Windows 10, installeer dan de drivers van Asus zelf en zorg dat Microsoft ze niet automatisch aanpast.

Dat kan bijvoorbeeld zo: https://www.tenforums.com...df136f109b236b#post239900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi mrmrmr

ik denk dat jouw antwoord het allerbeste is , want het zat hem volgens mij echt in de verkeerde drivers die Window 10 standaard installeerde , met name de Nvidia grafische driver gaf grote problemen met meldingen van hardware probleem in de betrouwbaarheid tabel , want hij heeft met tussen pozen van de grote Window update's wel tijdelijk goed gedraaid op Window 10 na een aantal apparaat update's die meekwamen met de grote Window update's kwamen de problemen weer , dus als ik weer de moed heb om Window 10 ga installeren , ga ik zeker jouw oplossing / tip toepassen , hopelijk blijft hij dan wel goed draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een antwoord voor de anderen , ik heb er zelf een SSD schijf ingezet waar Windows op draait daar lag de vertraging dus echt niet aan , maar zeer waarschijnlijk wel aan verkeerd geΓ―nstalleerde drivers door Window bij de grote voor en najaar update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gisteren toch nog een keer op goed geluk window 10 geinstalleerd eerst leek alles goed te werken maar bleken achteraf de USB drivers niet goed te ze waren niet compleet en niet goed te zijn , na naar de vorige versie van window 10 te zijn gegaan versie 1709 werkt alles weer en zaten alle benodige USB drivers er weer op , wat een een bagger besturingsysteem die Window 10 in iedergeval voor mijn Asus , na drie jaar nog steeds geen goed werkend systeem en zo te zien ben ik niet de enige , en ook lukt mij steeds niet om een systeem kopie te maken krijg steeds foutmelding 0x807800C5 wie kan hier wat mee ? nou ja ik heb nog bijna 10 dagen om terug te gaan naar Window 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is er niemand die ook een Asus N751JX heeft met dezelfde ervaringen ? of ben ik nu echt de enige met deze Window 10 mankementen ?
Pagina: 1