Hoi,
Ik loop ergens vast op het uitwerken van een idee.
De intentie is dat er een p2000 RSS feed wordt uitgelezen en indien deze een bepaalde waarde bevat er een Pushover notificatie uit gaat.
De trigger waardes staan in een Mysql database. Mijn code staat hieronder. Ik moet alleen nog het stukje Pushover erin bouwen maar dat is niet zo spannend.
Waar ik mee zit is dat ik dit script in een cronjob wil laten draaien en dan iedere minuut bijvoorbeeld.
Ik ben nu bang dat het als volgt gaat:
- 13.00 lees RSS feed uit, geen match
- 13.01 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, stuur Pushover
- 13.02 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, dezelfde als daarnet, who cares?! stuur Pushover
- 13.03 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, dezelfde als daarnet, who cares?! stuur Pushover
En dat ik dus binnen 10 minuten knettergek ben geworden
Wat zou een idee kunnen zijn om hetgeen wat uitgelezen is, te bewaren en te vergelijken met het vorige resultaat en vanuit daar verder te checken, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Mijn code:
Ik loop ergens vast op het uitwerken van een idee.
De intentie is dat er een p2000 RSS feed wordt uitgelezen en indien deze een bepaalde waarde bevat er een Pushover notificatie uit gaat.
De trigger waardes staan in een Mysql database. Mijn code staat hieronder. Ik moet alleen nog het stukje Pushover erin bouwen maar dat is niet zo spannend.
Waar ik mee zit is dat ik dit script in een cronjob wil laten draaien en dan iedere minuut bijvoorbeeld.
Ik ben nu bang dat het als volgt gaat:
- 13.00 lees RSS feed uit, geen match
- 13.01 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, stuur Pushover
- 13.02 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, dezelfde als daarnet, who cares?! stuur Pushover
- 13.03 lees RSS feed uit, Hey! we hebben een match, dezelfde als daarnet, who cares?! stuur Pushover
En dat ik dus binnen 10 minuten knettergek ben geworden

Wat zou een idee kunnen zijn om hetgeen wat uitgelezen is, te bewaren en te vergelijken met het vorige resultaat en vanuit daar verder te checken, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| <?php //Feed URLs $feeds = array( "https://XYZ.rss", "https://ZYX.rss" ); //Read each feed's items $entries = array(); foreach($feeds as $feed) { $xml = simplexml_load_file($feed); $entries = array_merge($entries, $xml->xpath("//item")); } //Sort feed entries by pubDate usort($entries, function ($feed1, $feed2) { return strtotime($feed2->pubDate) - strtotime($feed1->pubDate); }); // Start defineer sql connectie $con=mysqli_connect("localhost", "XXX", "XXX", "XXX"); if (mysqli_connect_errno()) { echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error(); exit(); } //Print all the entries foreach($entries as $entry){ echo "<br><br>"; $tijdstip= strftime('%d-%m-%Y %H:%M:%S', strtotime($entry->pubDate)); echo $tijdstip; echo "<br>"; $titel= $entry->title; echo $titel; echo "<br>"; $bericht = $entry->description; echo $bericht; $alles = $tijdstip . " " . $titel . " " . $bericht; //echo $alles; $result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM zoekwaarde"); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { $term = $row['term']; if (strpos($alles, $term) == TRUE) { echo '--->true'; } } } mysqli_close($con); ?> |