Beste,
Het is weer tijd om een paar van de componenten van mn kastje te upgraden, dit keer is mn CPU aan de beurt. Maar deze is al een paar jaar oud (Intel i5 gen2), dus mn Mobo zal mee moeten upgraden. Dan dan dus mn Geheugen ook.
Ik heb er wel iets verstand van, maar omdat ik AMD ook een kans wil bieden en ik gelezen heb dat je je hardware daar beter op moet afstellen, graag jullie ervaren blik. Wat korte dingen in een lijstje:
Algemene wensen:
- AMD of Intel maakt me weinig uit, al gun ik het AMD een klein beetje meer.
- Ik ga niet overklokken
- Ik heb geen behoefte aan RGB (het is niet een afkeurpunt, maar is toch een dichte kast)
CPU wensen:
- Mooie CPU, maar hoef niet top of the line te zijn. Een mooie 7.5 a 8 is prima. Grafische kaart doet het meeste.
- Niet direct, maar ik overweeg een grotere cooler voor later om stiller te worden
MoBo wensen:
- Audio optisch uit
- Beetje degelijk. Ervaring leert dat ik deze het minst vaak vervang.
Geheugen wensen:
- 8GB. Mogelijk doe ik er ooit nog 8 bij, maar voor nu is t wel voldoende
Ik heb al:
- Corsair RM650x Zwart
- MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
- Samsung SSD 850 EVO 500GB opstartschijf
Budget: ik mik op tussen €350 - €400
Gebruik: Voornamelijk wat gamen en app development. Dit laatste is CPU intensiever (vandaar dat ik er nu wat last vvan heb), maar niet enorm zwaar.
Als ik niet voldoende info heb gegeven, geef t graag aan, dan kan ik t aanvullen

In de tussentijd ga ik zelf ook weer verder met onderzoek
Het is weer tijd om een paar van de componenten van mn kastje te upgraden, dit keer is mn CPU aan de beurt. Maar deze is al een paar jaar oud (Intel i5 gen2), dus mn Mobo zal mee moeten upgraden. Dan dan dus mn Geheugen ook.
Ik heb er wel iets verstand van, maar omdat ik AMD ook een kans wil bieden en ik gelezen heb dat je je hardware daar beter op moet afstellen, graag jullie ervaren blik. Wat korte dingen in een lijstje:
Algemene wensen:
- AMD of Intel maakt me weinig uit, al gun ik het AMD een klein beetje meer.
- Ik ga niet overklokken
- Ik heb geen behoefte aan RGB (het is niet een afkeurpunt, maar is toch een dichte kast)
CPU wensen:
- Mooie CPU, maar hoef niet top of the line te zijn. Een mooie 7.5 a 8 is prima. Grafische kaart doet het meeste.
- Niet direct, maar ik overweeg een grotere cooler voor later om stiller te worden
MoBo wensen:
- Audio optisch uit
- Beetje degelijk. Ervaring leert dat ik deze het minst vaak vervang.
Geheugen wensen:
- 8GB. Mogelijk doe ik er ooit nog 8 bij, maar voor nu is t wel voldoende
Ik heb al:
- Corsair RM650x Zwart
- MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
- Samsung SSD 850 EVO 500GB opstartschijf
Budget: ik mik op tussen €350 - €400
Gebruik: Voornamelijk wat gamen en app development. Dit laatste is CPU intensiever (vandaar dat ik er nu wat last vvan heb), maar niet enorm zwaar.
Als ik niet voldoende info heb gegeven, geef t graag aan, dan kan ik t aanvullen
In de tussentijd ga ik zelf ook weer verder met onderzoek
[ Voor 16% gewijzigd door Martijn.C.V op 04-08-2018 15:54 ]