PC beeld te klein op TV*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik heb dus net een hdmi kabel aangesloten op mijn tv en mijn pc. Nu had ik dit al eerder gedaan maar dan met een vga kabel en toen deed mijn pc het gewoon op full hd en niet oversized. Alleen nu ziet mijn kwaliteit er ineens veel minder goed uit en is mijn beeld kleiner dan mijn echte beeld. Ik heb al geprobeerd om de resolutie aan te passen in de windows settings maar dat stond gewoon op 1920 - 1080. Ook heb ik het al geprobeerd om aan te passen in mijn tv settings maar dit werkt ook niet! Help mij alsjeblieft. HET BEELDSCHERM IS DUS NIET OVERSIZED!!!! :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:35

jgj82

Ja, maar = nee

Hint: over-/underscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:16

Oekol

waka waka hey hey

Welkom op tweakers. Begrijp ik het nu goed dat je tv de full HD output niet overneemt van je pc? Met wat voor apparatuur hebben we te maken? Wat voor pc, tv etc?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Probeer het eens met capslock uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Leoon. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:58:
Welkom op tweakers. Begrijp ik het nu goed dat je tv de full HD output niet overneemt van je pc? Met wat voor apparatuur hebben we te maken? Wat voor pc, tv etc?
Ik heb een hele oude pc, de acer aspire x5810 met hd 4650 en een philips 22pfk440/12 tv. Mijn pc deed hiervoor dus gewoon full hd met een vga kabel. En hij neemt inderdaad de resolutie niet goed over maar de kwaliteit is ook niet goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Ik ben hier voor hulp niet voor dit soort reacties......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Ik ga ff googlen thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:48

g0tanks

Moderator CSA
Jeshua Schaap schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Aan de andere kant zullen mensen wel meer bereid zijn je te helpen, wanneer je een passende titel gebruikt (b.v. 'PC geen full HD op TV met HDMI-kabel, met VGA wel') in plaats van een noodkreet in hoofdletters.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Leoon. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:58:
Ik ben inmiddels zo ver dat de kwaliteit wel klopt, nu alleen nog de zwarte randen weg. Het formaat staat op unscaled en hij staat op pc modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Jeshua Schaap schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Als je niks bij te dragen hebt, reageer dan niet. Wil je wat melden? Gebruik de report knop aub.

[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 02-08-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

edit: topic titel even aangepast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Thanks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Jeshua Schaap maak je ook gebruik van de AMD Catalyst software voor je HD4650? Ergens onder Desktops/Displays kun je de eigenschappen opvragen van het aangesloten scherm. Daarmee tovert vaak ook de optie Underscan en Overscan tevoorschijn (met een Slider van -10? naar 0%?). Ik heb zelf geen AMD videokaart, dus ik kan het zo niet controleren. @jgj82 gaf je al een hint, zie ook bijv deze YT video:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Fix AMD Catalyst Control Center Scaling Problem - #162

#randomyoutubeoverscanamdfilmpje

Controleer ook de instellingen van je TV even, soms zit daar ook een optie voor overscan in verstopt :)
Vaak is het een combi van even proberen, zowel in de instellingen van je videokaart als die van je tv.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
rlkz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:37:
@Jeshua Schaap maak je ook gebruik van de AMD Catalyst software voor je HD4650? Ergens onder Desktops/Displays kun je de eigenschappen opvragen van het aangesloten scherm. Daarmee tovert vaak ook de optie Underscan en Overscan tevoorschijn (met een Slider van -10? naar 0%?). Ik heb zelf geen AMD videokaart, dus ik kan het zo niet controleren. @jgj82 gaf je al een hint, zie ook bijv deze YT video:

[video]
#randomyoutubeoverscanamdfilmpje

Controleer ook de instellingen van je TV even, soms zit daar ook een optie voor overscan in verstopt :)
Vaak is het een combi van even proberen, zowel in de instellingen van je videokaart als die van je tv.
HIer heb ik inderdaad veel over gelezen maar als ik de software geeft het een melding dat het niet kan. Weet je misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Poeh, het is vaak even proberen van meerdere instellingen (ook die van je TV). Kun je misschien een screenshot van die specifieke melding hier plaatsen? Misschien dat een andere tweaker die meeleest (één die wellicht wat meer thuis is in AMD videokaarten/drivers) dan een idee heeft.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Ik weet niet wat je met PC modus bedoeld dus misschien had je dit al gedaan, maar bij Philips TVs kun je aangeven per input wat voor type apparaat je er aan hebt hangen. Ik had hetzelfde probleem met zwarte balken en door die specifieke input op "PC" te zetten lostte dat op. Maar misschien bedoelde je dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Anoniem: 457607 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:36:
Ik weet niet wat je met PC modus bedoeld dus misschien had je dit al gedaan, maar bij Philips TVs kun je aangeven per input wat voor type apparaat je er aan hebt hangen. Ik had hetzelfde probleem met zwarte balken en door die specifieke input op "PC" te zetten lostte dat op. Maar misschien bedoelde je dat al.
Ik ga nog even nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
Anoniem: 457607 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:36:
Ik had mijn modus al goed gezet want daardoor is de kwaliteit nu wel normaal. Alleen de randen zijn er nog steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 20:29
Je moet ook de scaling op je tv op native zetten. Deze staat vaak op 16:9 oid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua Schaap
DutchKel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:07:
Je moet ook de scaling op je tv op native zetten. Deze staat vaak op 16:9 oid.
Daar stond ie al op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07

br00ky

Moderator Harde Waren
@Jeshua Schaap, gebruik in het vervolg de "wijzig-knop" rechtsboven je laatste post als je nog wat wilt toevoegen. Je reageert nu namelijk vaak meerdere keren achter elkaar, wat als erg irritant wordt ervaren. Ook meerdere quotes horen allemaal in 1 reactie.
Pagina: 1