Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag binnenkort een gaming monitor kopen met 144hz en 1ms. Ik heb een monitor gevonden waarvan ik denk dat hij het geld waard is, alleen vraag ik me af hoe het VA-paneel eruit ziet? Betere kleuren, sneller, ik weet daar namelijk niet zoveel over..

Dit is de monitor waar ik het over heb:
https://www.bol.com/nl/p/...XXtGZECQ_0.3.ProductImage

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Max

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-08-2018 21:52)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In orde van 'mooi', IPS -> VA -> TN. (plus wat calibratie).
Maar zelfs daar is het maar hoe je het vergelijkt, ik game persoonlijk net zo fijn op een TN als op een IPS, zelfs eerder op een TN vanwege de 144hz.

De 144hz is zeker een plus als je een AMD FreeSync kaart heb, heb je Nvidia heb je daar al niets meer aan. (die gebruikt Gsync).

De 1ms, klinkt meer marketing dan daadwerkelijk zo is, geen idee of die MPRT daadwerkelijk wat kan doen. Al zijn er wel wat tooltjes om te zien wat voor ms je daadwerkelijk hebt.

En curved? Het is kwestie van smaak denk ik. Dicht op de monitor bevalt me curved wel aardig, maar beetje afstand of niet helemaal recht ervoor, is het niet echt mijn ding.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 02-08-2018 19:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oja, nog 1 ding, deze monitor is curved. Leid dat af bij games als Fortnite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:48
Ik zou zeggen ga naar een fysieke winkel waar dat ding staat en oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23
Een kort overzicht van de verschillen: https://www.gamingscan.com/ips-vs-tn-vs-va/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In orde van 'mooi', IPS -> VA -> TN. (plus wat calibratie).
Maar zelfs daar is het maar hoe je het vergelijkt, ik game persoonlijk net zo fijn op een TN als op een IPS, zelfs eerder op een TN vanwege de 144hz.

De 144hz is zeker een plus als je een AMD FreeSync kaart heb, heb je Nvidia heb je daar al niets meer aan. (die gebruikt Gsync).

De 1ms, klinkt meer marketing dan daadwerkelijk zo is, geen idee of die MPRT daadwerkelijk wat kan doen. Al zijn er wel wat tooltjes om te zien wat voor ms je daadwerkelijk hebt.

En curved? Het is kwestie van smaak denk ik. Dicht op de monitor bevalt me curved wel aardig, maar beetje afstand of niet helemaal recht ervoor, is het niet echt mijn ding.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 02-08-2018 19:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:43:
Ik heb zelf een 1070, maar merk je oprecht iets als je een FreeSync monitor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Ben zelf overgestapt van een IPS naar een VA Curved en merk gewoon dat de verschillen tussen de 2 niet groot zijn. Kleuren bij de IPS wat echter maar bij VA gewoon iets betere zwart waardes. Zal erg afhankelijk zijn waar je het voor gaat gebruiken.

Over curved kan ik kort zijn, als je er dicht op zit merk je er weinig van (24 inch 1800R)
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:49:
[...]

Ik heb zelf een 1070, maar merk je oprecht iets als je een FreeSync monitor hebt?
Nee, alleen Freesync werkt dan gewoon niet.

[ Voor 27% gewijzigd door DirtyHennessy op 02-08-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:49:
[...]

FreeSync en G-Sync is praktisch hetzelfde, de eerste is hoofdzakelijk een softwarematige aanpassing, terwijl de oplossing van nVidia leunt op een hardwaredeel in de monitor. Buiten dat het softwaredeel veel makkelijker te realiseren is, moeten fabrikanten nVidia ook nog eens ik dacht tussen de 100 en 150,- betalen per monitor om de G-Sync module te mogen gebruiken. Dit zie je natuurlijk ook gewoon direct bij de prijs van de monitor erbij komen.

Het is jammer dat AMD geen echt GTX1080/GTX1080Ti alternatief heeft, want het lijkt me stiekem toch wel heel fijn om te hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1