Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte, stille Gaming/HTPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC komt in mijn woonkamer te staan (dus onopvallend design en stil) en zal daar voor 70% gebruikt worden als HTPC (als plex server, en bekijken van streams op mijn TV via HDMI). De resterende 30% zal hij gebruikt worden voor gamen, met niet veeleisende games als World of Warcraft, Diablo, e.d. Eis is overigens wel dat deze games 100% vloeiend draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, maar wil niet betalen voor zaken die me niets opleveren. 144hz voor WoW lijkt me overkill bijvoorbeeld. Het lijstje hieronder lijkt me een aardig uitgangspunt maar er grote voordelen te behalen zijn qua geluid/energieverbruik etc wil ik best wat extra betalen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD videokaart leek me slim vanwege freesync.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
onopvallend design (zowel qua uiterlijk als qua grootte) en geluidsniveau zijn belangrijk aangezien de PC in mijn woonkamer staat. Warmteproductie (dus stroomverbruik) vind ik ook wel belangrijk, merk dat mijn pc op dit moment een redelijke kachel is.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Zijn er zaken die ik over het hoofd heb gezien en waar ik makkelijk winst kan halen :*)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 183,90€ 183,90
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 96,50€ 96,50
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB€ 279,-€ 279,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,87€ 57,87
1AOC Q3279VWF Zwart€ 191,16€ 191,16
1be quiet! Pure Rock€ 29,90€ 29,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 146,80€ 146,80
1BitFenix Whisper BWG450M€ 78,-€ 78,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,98

[ Voor 3% gewijzigd door Janpietertje89 op 03-08-2018 15:15 ]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Voor een HTPC zijn kleinere kasten beschikbaar, maar daar past wss die RX580 niet in. Ook de koeler zou dan moeten veranderen.
Heb je benchmarks bekeken voor de spellen? 1440p75 is niet niks, ik denk dat de RX580 dat niet op high gaat halen voor AAA titels, voor jouw spellen mss wel.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Mee eens met het kastje. Verder zijn er nog wel wat andere punten, maar laten we vooral met de kast beginnen en daar vervolgens verder de build op aanpassen.
Geen idee hoe de WAF-factor meespeelt, maar is pricewatch: Fractal Design Node 202 misschien iets?

Edit: Shoot, geen 3.5". Nou ja, you get the point.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2018 11:30 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

op dit moment probeert TS een mATX- bord in een ITX kastje te stoppen; dat gaat sowieso niet ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Neem een andere voeding dan Seasonic. De Focus Plus Gold 550w kapt er al mee met die videokaart systeem gaat uit onder load Suggesties:
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
of de 450w versie van deze modellen indien beschikbaar.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ruil je MB voor deze als je dat kastje wil gebruiken: pricewatch: Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)

SSD kan wel met 250gb uit pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Dit RAM pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

en deze voeding< niet modulair> pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
<modulair> pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Deze GPU is iets kleiner: pricewatch: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 03-08-2018 13:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Janpietertje89
Dank, heb de meeste zaken aangepast. Kleinere SSD ben ik het niet mee eens, heb nu ook een 250GB SSD en heb moeite om al mijn games erop te krijgen dus wil graag 500GB houden.
SpeedQber schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:20:
Voor een HTPC zijn kleinere kasten beschikbaar, maar daar past wss die RX580 niet in. Ook de koeler zou dan moeten veranderen.
Heb je benchmarks bekeken voor de spellen? 1440p75 is niet niks, ik denk dat de RX580 dat niet op high gaat halen voor AAA titels, voor jouw spellen mss wel.
Denk je dat WoW op 1440p75 een probleem wordt voor deze PC? Kan natuurlijk best een 1070TI erin proppen maar dan verlies ik weer freesync. Of is freesync by 75hz zowiezo een gimmick?
Nat-Water schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:27:
Mee eens met het kastje. Verder zijn er nog wel wat andere punten, maar laten we vooral met de kast beginnen en daar vervolgens verder de build op aanpassen.
Geen idee hoe de WAF-factor meespeelt, maar is pricewatch: Fractal Design Node 202 misschien iets?

Edit: Shoot, geen 3.5". Nou ja, you get the point.
Ik ben bang als ik een hele kleine kast ga kiezen dat dit weer ten koste van het geluid gaat. Ik was dus op zoek naar een sweet-spot tussen grootte van de kast en geluidproductie van de PC. De kast die ik gekozen had leek me hiervoor uitermate geschikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Janpietertje89 op 03-08-2018 15:36 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Ik speel geen WoW, maar ik geloof dat het grafisch wel meevalt. Als je de settings wat omlaag schroeft, krijg je hogere fps. Probeer benchmarks te vinden. Freesync lijkt me juist handig op hogere resolutie, omdat je dan vaker onder de 75 fps zit.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Wat ik nog mis in het verhaal (of ik heb er overheen gelezen) is info over de TV die je wil gebruiken in je HTPC/Game setup. Stel je iets samen om samen te werken met je huidige TV of koop je in voor de "toekomst"?

Als je het over geluidsproductie hebt icm met HTPC functies dan adviseer ik vaak om componenten uit te zoeken die idle stil zijn (semi-passieve voeding die alleen inschakeld bij hogere belasting bv, grote ventilatoren die op een zeer laag toerental draaien bij lage belasting enz enz). Ook zou ik de GPU uitkiezen met dit in het achterhoofd. Wat is de reden dat je voor deze AMD cpu hebt gekozen? Is niet toevallig een Nvidia equivalent beter qua stroomverbruik (en dus warmteproductie)?

En is er een manier om de casefans van je gekozen behuizing temperatuur gestuurd te regelen?

• Janpietertje89
jaapsander schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:14:
Wat ik nog mis in het verhaal (of ik heb er overheen gelezen) is info over de TV die je wil gebruiken in je HTPC/Game setup. Stel je iets samen om samen te werken met je huidige TV of koop je in voor de "toekomst"?

Als je het over geluidsproductie hebt icm met HTPC functies dan adviseer ik vaak om componenten uit te zoeken die idle stil zijn (semi-passieve voeding die alleen inschakeld bij hogere belasting bv, grote ventilatoren die op een zeer laag toerental draaien bij lage belasting enz enz). Ook zou ik de GPU uitkiezen met dit in het achterhoofd. Wat is de reden dat je voor deze AMD cpu hebt gekozen? Is niet toevallig een Nvidia equivalent beter qua stroomverbruik (en dus warmteproductie)?

En is er een manier om de casefans van je gekozen behuizing temperatuur gestuurd te regelen?
Bedankt voor je opmerkingen.

De TV die ik aansluit is een LG oled (E6) maar dat is in dit verhaal niet héél relevant, gamen e.d. zal ik uitsluitend op de monitor doen. De TV zal hierbij hooguit gebruikt worden als 2e monitor om een twitch streampje of een browser pagina te laten zien oid. dat gaat elke PC wel lukken. Verder zal de PC dus gebruikt worden als plex server (wat ook elke moderne PC wel aankan).

Freesync is waarom ik voor een AMD videokaart kies (staat ook in mijn post). Maar als nvidia kaarten veel efficienter zijn qua warmte/stroomverbruik vind ik dit ook een belangrijke factor en sluit ik wisselen niet uit.

Heb je adviezen w.b. de componenten die de geluidsproductie van mijn PC verder zouden kunnen verbeteren?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Zowel cpu koeler, voeding als videokaart (RX 580 en GTX 1060) zal je idle niet horen. Het meest luidruchtigste onderdeel is dan de hdd. Het is wel zaak dat je de casefans goed regelt in het bios. Langzaam draaien bij lage temperatuur en sneller als het systeem warmer wordt. Onhoorbaar is een illusie als je aan het gamen bent.

• Janpietertje89
Uszka schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:03:
Zowel cpu koeler, voeding als videokaart (RX 580 en GTX 1060) zal je idle niet horen. Het meest luidruchtigste onderdeel is dan de hdd. Het is wel zaak dat je de casefans goed regelt in het bios. Langzaam draaien bij lage temperatuur en sneller als het systeem warmer wordt. Onhoorbaar is een illusie als je aan het gamen bent.
Bedankt! Ook niet nodig als ik aan het gamen ben, dan heb ik toch een headset op. Ja een HDD vind ik ergens toch wel handig omdat ik regelmatig grote filmbestanden (4k) download.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien moet je ook eens naar een NUC kijken? De laatste Intel nuc heeft een aardige videokaart en cpu aan boord, die ergens tussen de GTX 1050 en 1060 zit. Vanwege de afmetingen wellicht nog interessant voor je woonkamer?
product: Intel NUC Kit NUC8i7HVK

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Microkid wel leuk, maar er moet nog RAM en SSD bij in. verder kun je het denk ik qua performance niet vergelijken met bovenstaande set. GPU zit rond de 1050Ti toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Janpietertje89
Microkid schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:18:
Misschien moet je ook eens naar een NUC kijken? De laatste Intel nuc heeft een aardige videokaart en cpu aan boord, die ergens tussen de GTX 1050 en 1060 zit. Vanwege de afmetingen wellicht nog interessant voor je woonkamer?
product: Intel NUC Kit NUC8i7HVK
Lijkt me echt geen optie, te duur voor een nét niet processor en een nét niet videokaart.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Janpietertje89 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Lijkt me echt geen optie, te duur voor een nét niet processor en een nét niet videokaart.
Uit benchmarks blijkt dat de processor in de nuc sneler is als de i5-8400. Zit je alleen nog met je videokaart.
Het was het proberen waard ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 03-08-2018 17:37 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1