Toon posts:

Pc Speakerset advies (~€70)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar best een budget pc speakersysteem (ongeveer 70 euro). Zelf had ik de Logitech z506 uitgezocht, omdat ik deze bij een kennis ooit is gehoord heb en best wel tevreden was.

Ik wil het systeem gebruiken om muziek te luisteren, evt voor games (doe ik eigenlijk altijd met cloud 2) en natuurlijk voor YouTube.

Mijn vraag was dus eigenlijk of jullie dit een leuk setje vinden voor 70 euro op Amazon of dat ik beter iets anders kan nemen?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:43:
Ik wil het systeem gebruiken om muziek te luisteren, evt voor games (doe ik eigenlijk altijd met cloud 2) en natuurlijk voor YouTube.
Voor muziek luisteren geeft een 2.0 set of eventueel een 2.1 set een betere geluidskwaliteit dan een 5.1. Je zou bijvoorbeeld naar deze Edifiers kunnen kijken

[ Voor 32% gewijzigd door martyw op 02-08-2018 18:42 . Reden: quote to the point gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martyw schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:38:
[...]

Voor muziek luisteren geeft een 2.0 set of eventueel een 2.1 set een betere geluidskwaliteit dan een 5.1. Je zou bijvoorbeeld naar deze Edifiers kunnen kijken
Ik ben ook niet zo een audiofiel, ben niet heel veel gewend. Deze edifiers lijken mij misschien iets wat groot en heb denk ik toch graag een sub erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Lees deze recensie eens, en bedenk dan of je een 2.1 set wil voor jouw budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martyw schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:16:
Lees deze recensie eens, en bedenk dan of je een 2.1 set wil voor jouw budget
Hier zijn ze inderdaad wel heel negatief over de 2.1, helaas helpt het hier niet bij dat ik vooral van rap muziek hou en van een lekkere bass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Ik zou me niet te blind staren op de "subwoofers" die je bij dit soort setjes krijgt. Liever een goede 2.0 dan een slechte 2.1.

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:02:
Ik zou me niet te blind staren op de "subwoofers" die je bij dit soort setjes krijgt. Liever een goede 2.0 dan een slechte 2.1.

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA
Dank voor het goedzetten van mijn aankoopadvies. Heb je misschien ook een voorbeeld van een goed 2.0 setje die jij wel eens hebt aangehoord of heel goed lijkt?

Ik zal als ik thuis kom, ook nog wat reviews opzoeken van 2.0 systemen en evt. 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik heb zelf een Bose Companion 2.0.
Heb echt helemaal niets met Bose, maar vindt dit wel een erg fijne degelijk aanvoelende set. Zit een mooie volle bas in, maar ook de mids en highs zijn niet verkeerd. Enige minpunt is dat het niet al te hard gaat maar zolang je geen feestje geeft is dat echt geen issue.

Bij amazon nu voor 82 euro.

pricewatch: Bose Companion 2 Series III

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsmallegange
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-12-2023
Presonus eris 4.5 ;) prachtig geluid hard en goede bass voor een 2.0 set alleen wel rond de 180 euro.. deze set laat zich wel altijd vergelijken met het duurdere spul! Linkie: pricewatch: PreSonus Eris E4.5 (Zwart)
Ik zou wel wat extra hoger kwaliteit speaker draad kopen 2.5 mm bijv. Ook een 2x3.5mm jack naar mini jack kopen voor een gebalanceerde aansluiting en de beste kwaliteit! Als je budget het niet toelaat kan je naar kijken naar de trust tytan 2.1 set deze zijn 60 watt totaal kan je alleen geen bouw en geluids kwaliteit garanderen (denk aan kraak bij hogere volumes). Wel hebben deze en hele diepe bass, zelf heb ik deze ook gehad voor 5 jaar en nu zijn ze stuk. Kies bewust!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

@reinsmallegange 180 euro ligt wel heel ver weg van ongeveer 70 euro he. En "kwaliteits speaker draad" en een gebalanceerde aansluiting? Geen mens die daar ooit verschil in gaat horen hoor. We hebben het hier over Low-Fi, geen HiFi, om die oude termen weer eens te gebruiken :)

uiteraard een persoonlijke mening ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 21:02
reinsmallegange schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:31:
Presonus eris 4.5 ;) prachtig geluid hard en goede bass voor een 2.0 set alleen wel rond de 180 euro.. deze set laat zich wel altijd vergelijken met het duurdere spul! Linkie: pricewatch: PreSonus Eris E4.5 (Zwart)
Ik zou wel wat extra hoger kwaliteit speaker draad kopen 2.5 mm bijv. Ook een 2x3.5mm jack naar mini jack kopen voor een gebalanceerde aansluiting en de beste kwaliteit! Als je budget het niet toelaat kan je naar kijken naar de trust tytan 2.1 set deze zijn 60 watt totaal kan je alleen geen bouw en geluids kwaliteit garanderen (denk aan kraak bij hogere volumes). Wel hebben deze en hele diepe bass, zelf heb ik deze ook gehad voor 5 jaar en nu zijn ze stuk. Kies bewust!
Hoe wordt naar jou idee audio gebalanceerd met een 2x3.5mm jack naar mini jack convertor? (en wat is dat eigenlijk want 3.5mm jack is hetzelfde als mini jack).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsmallegange
Excuses bedoelde natuurlijk 6.3 mm jack 😅 deze: https://www.bax-shop.nl/j...ck-male-1-5m-verloopkabel
Je hebt op de presonus eris 4.5 de mogelijkheid om audio met rca en trs af te spelen rca dmv. een tulp aansluiting (unbalanced). Trs (balanced) heb ik aangesloten is dus voor hogere kwaliteit.
@psy was een voorbeeld mocht je budget verdubbelen :^) en zien waar je echt blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

reinsmallegange schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:24:
Excuses bedoelde natuurlijk 6.3 mm jack 😅 deze: https://www.bax-shop.nl/j...ck-male-1-5m-verloopkabel
Je hebt op de presonus eris 4.5 de mogelijkheid om audio met rca en trs af te spelen rca dmv. een tulp aansluiting (unbalanced). Trs (balanced) heb ik aangesloten is dus voor hogere kwaliteit.
@psy was een voorbeeld mocht je budget verdubbelen :^) en zien waar je echt blij van wordt.
Dus jij verstuurt tevens een balanced signaal? Knappe apparatuur als je dat hebt staan.
Normaal gebruik je balanced signalen alleen voor grotere afstanden. Voor kleinere afstanden maakt het helemaal niets uit.

Los daarvan....als jij die genoemde adapterkabel gebruikt, zet je dus gewoon een unbalanced signaal op die TRS pluggen.

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 05-08-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 21:02
reinsmallegange schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:24:
Los van dat het zo niet werkt (zoals psy al uitlegt), heeft gebalanceerd of alleen invloed op niveau en storingsgevoeligheid (ik weet niet precies wat je met 'kwaliteit' bedoelt, maar het heeft geen invloed op de klank).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsmallegange
MerijnB schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Los van dat het zo niet werkt (zoals psy al uitlegt), heeft gebalanceerd of alleen invloed op niveau en storingsgevoeligheid (ik weet niet precies wat je met 'kwaliteit' bedoelt, maar het heeft geen invloed op de klank).
Dat bedoelde ik ook :) minder storingsgevoelig. Verder heb ik me ook niet verder verdiept dan de kabel die ik nodig had voor mijn setup. Daarnaast vind ik kabels ook niet het meest indrukwekkende wat er bestaat.

[ Voor 0% gewijzigd door reinsmallegange op 06-08-2018 15:38 . Reden: Typo ]

Pagina: 1