Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een oud en bescheiden nas’je op de kop getikt. Ik heb niet heel veel wilde plannen hiermee (vooral backup), maar ik zou het wel leuk vinden om zo nu en dan een oude Snes ROM te kunnen spelen via RetroArch.

Ik wil voor de zekerheid het geheugen wat opkrikken, nu zit er naar mijn weten een 128 mb ddr 3 ram in. Mijn vraag: weet iemand of het geheugen van de Freecom Silverstore 2 makkelijk vervangbaar is? Ik heb nog een 1 gb sodim ddr3 ram liggen. Ik weet dat het bij andere NAS’sen altijd een losse module is.

De helpdesk van Freecom doet nogal vaag hierover en geeft aan dat ‘het normaal zou kunnen zijn’ dat het erop gesoldeerd is.

Ik snap natuurlijk dat ik zelf het ding ook uit elkaar kan schroeven om het te bekijken, maar ik kan me zomaar bedenken dat iemand me in al die tijd allang is voorgeweest. Ik lees het graag, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Google stuurde me hier naartoe : http://www.ezplanet.net/x...wledgeBase/SilverstoreNAS
Ik denk dat je pech hebt.

Edit: tenzij je goed kunt solderen:
MB has place for soldering second RAM IC

[ Voor 25% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-08-2018 17:00 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die site was ik nog niet tegengekomen! Dank je wel!

p.s. Solderen gaat wel lukken