PC > Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Heb het gisteren ook gevraagd. Heel veel reactie gehad maar niks werkte en de topic liep uiteindelijk uit op een privé handeltje in oude macs tussen anderen...

Dus nu nogmaals de vraag:
Hoe kan ik mac-programma's die ik heb gedownload vanaf internet op een windowsbak naar mijn Macintosh Classic krijgen?

Enige manier is via diskettes. Maar Mac OS herkent natuurlijk geen windows/Dos-diskettes en DOS kent Mac-disks niet.

Ik heb Transmac al geprobeerd en nog zo'n programmaatje, maar die werken blijkbaar alleen met nieuwe Macs met Mac OS 8 en later (ofzo)
Ik heb Mac OS 7.5.5 ....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kazz1980
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ohw.

De diskettes voor de mac zijn Double sided (?) en de mac zegt iets met 800.
Het zegt mij verder allemaal niet veel...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Als je win2k hebt en een netwerkje is het makkelijkst de bestanden overzetten via het netwerk. (Appletalk installen e.d.)

Anders ergens aan een mac+ zipdrive proberen geraken, die werken namelijk ook op pc.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

je hebt een mac classic, of een classic mac?
in het eerste geval heb je als het goed is een 1.4 mb SuperDrive, en kan je pc disks gewoon lezen...

anders moet je ff een ethernetkaart erin plempen ofzo

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

DUBBEL POST!!!

[topic=186179]

Sorry, maar je zit te zeiken....

• Charango
  • Laatst online: 19-08 21:03
Enige manier is via diskettes. Maar Mac OS herkent natuurlijk geen windows/Dos-diskettes en DOS kent Mac-disks niet.
Ik heb een Mac Classic met MacOS 7.0, maar heb een programma waardoor DOS-schijfjes gelezen kunnen worden. Ik weet niet zeker welke het is, maar in mijn systeemmap heb ik zowel "apple bestandsuitwisseling" als "DOS bestandsuitwisseling" staan. De laatste staat bij de regelpanelen, de andere direct in de systeemmap.
Als ik er nu een DOS-schijfje in stop probeert hij hem in elk geval niet te formatteren en tekst-bestanden kan ik zonder problemen lezen. Ik heb alleen nooit geprobeerd mac-programma's op DOS-schijfjes op te slaan en weet dus niet of dat werkt.

Nu nog een manier vinden om een dergelijk programmaatje op je mac te krijgen...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit is topic numero 3 wat is hierover zie. Ga toch verder in het oude joh, dit is vrij irritant. Okee? Geweldig :)
Hier: [topic=186179]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.