Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Celeron Laptop Voor Browsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MatsLikeABoss
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 14:36
Wat ga je met je laptop doen?
Basic surfen en mailen. Heel soms een simpel flash gamepje is wss het enige

Wat is je budget?
200-400 300 is de perfecte prijs en 400 de absolute max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Een makkelijk laptopje voor op de bank. Een 2 in 1 laptop zou zeer gewaardeerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe laptop voor mijn moeder. Ze heeft al jaren een oude zware acer laptop en zat de denken aan iets nieuws. Er is geen merk voorkeur en veel opslag heeft ze ook niet nodig. Zelf 64 GB zou misschien al genoeg zijn. Nou kwam ik voor deze prijs vooral processor van de Celeron series tegen. Nou vroeg ik me af of ik die moet vermijden of dan best wel een goede optie is voor alleen surfen. Mijn hoofdvraag is eigenlijk of Celeron een goede optie is. Niet zo zeer een advies voor een laptop in het algemeen.

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Een moderne Celeron in combinatie met minimaal 4GB ram geheugen en een SSD (of minimaal eMCC 5.0 flash geheugen) is een goede optie voor basic surfen/mailen/simpel flash game).

Indien er een moderne Pentium te vinden is in het budget dan is dat een betere optie.

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Sorry maar dit kan je toch niet accepteren als beste antwoord?

Een celeron is een van de traagste processoren die er bestaan. Zelfs een moderne mobiel is sneller dan laptops met deze CPU er in.

Tip:

Ga voor minimaal een i3 processor! Kost wat meer maar je hebt er ook veel langer plezier van. Als je al met traag begint, dan eindig je nog trager! Iets wat je niet wilt en zeker niet na een aantal maanden.

Tweedehands laptops zijn in deze prijsklasse "the way to go" Ga alsjeblieft niet voor een celeron, je brengt hem gegarandeerd weer terug naar de winkel.

Ga desnoods voor een Pentium als het echt niet anders kan.

Hier een suggestie voor jou prijs:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 120S-14IAP (81A500GTMH)

Met alle celeron laptops zit sowieso eMMC geheugen... Een neppe SSD dat vergelijkbare snelheden heeft met een SD kaartje! In de Pentium laptops en hoger zitten volwaardige SSD's.

Mocht de prijs te hoog liggen, ga dan alsjeblieft voor een tweedehands laptop kijken. Dan krijg je al gauw een i3 of zelf een i5 voor dat geld, wat zeker wel 5 tot 7 keer zo snel is. Voor dezelfde prijs! Klik hier en zie het verschil. Dit is een vergelijking met een moderne celeron een van de traagste mobiele i5 van de 3e generatie.

@Nuccie Ga alsjeblieft niemand hier op dit forum jou zeer slechte adviezen geven. Het is gewoon rond uit zielig om mensen hiermee op te schepen.

[ Voor 34% gewijzigd door SupaHotFire op 08-08-2018 02:34 ]

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@SupaHotFire Volgens mij was het een beetje laat vannacht toen je besloot om te reageren op de vraag van MatsLikeABoss…
[b]MatsLikeABoss schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:26

Mijn hoofdvraag is eigenlijk of Celeron een goede optie is. Niet zo zeer een advies voor een laptop in het algemeen.
Ten eerste vraagt hij niet om een advies, het staat er nota bene in bold geschreven!
Hij vraagt of een Celeron een goede optie is voor basic surfen/emailen en een simpel flash game. Ik kan je vertellen dat een moderne Celeron dat met twee vingers in de neus doen kan.

Ten tweede geef ik aan dat het in combinatie moet met een SSD of minimaal eMMC 5.0 flash geheugen en minimaal 4GB ram geheugen.

Ten derde zeg ik "Indien er een moderne Pentium te vinden is in het budget dan is dat een betere optie."

Ten vierde geef je nu zelf een zeer slecht advies met je Lenovo suggestie want deze i3 is dan de betere optie:

pricewatch: Lenovo V110-15ISK 80TL01AMMH

Ik zou zeggen ga eens langs de lokale Media Markt, zoek een laptop uit met een moderne Celeron/SSD/4GB en ga eens basic browsen/emailen. Speel voor de gein ook nog even een simpel flash game.
Post je bevindingen hier...

Verwijderd

Ik heb 2 Celeron mini-pc staan op het werk, 1 met W10 en 1 met Ubuntu 16.04.

Eigenlijk was ik wel verrast over de prestaties. Voor browsen voldoet dit eigenlijk wel prima.

Ik zou een celeron laptop prima vinden voor basic werk, maar dan wel met Ubuntu, dit is wel merkbaar sneller in gebruik.

Updaten duurt wel erg lang met W10.

Ik zou overigens voor dit doel ook eens kijken naar een Chromebook.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 17:11 . Reden: Typo ]

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

@Nuccie @EnGee

Als jullie dit een perfecte CPU vinden dan is dat maar zo, ik blijf er bij dat mensen die dit aanraden aan andere mensen zeer lage standaarden hebben.

@Nuccie Geprobeerd. Anders spreek ik niet natuurlijk.

@EnGee Nu vindt je dat "snel"(wat echte een illusie is met dat soort laptops). Probeer eens een i3. Dan zie je wat ik bedoel.

[ Voor 36% gewijzigd door SupaHotFire op 08-08-2018 22:54 ]

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:44
Koop gewoon een Chromebook als het alleen voor een beetje browsen is. Niet duur en werkt prima met een Celeron.

[ Voor 24% gewijzigd door Blommie01 op 08-08-2018 23:51 ]

Verwijderd

SupaHotFire schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:52:
@Nuccie @EnGee

Als jullie dit een perfecte CPU vinden dan is dat maar zo, ik blijf er bij dat mensen die dit aanraden aan andere mensen zeer lage standaarden hebben.

......

@EnGee Nu vindt je dat "snel"(wat echte een illusie is met dat soort laptops). Probeer eens een i3. Dan zie je wat ik bedoel.
Nergens staat dat we dit de perfecte CPU vinden.

Ik heb vanalles beschikbaar om mij heen van een Intel Atom W10 Compute stick (ongeschikt voor browsen etc. te langzaam) tot een dikke i9. Ik heb momenteel eigenlijk alleen geen i3 beschikbaar. ;)

Ik blijf er dan ook bij dat een Celeron processor prima is voor het doel dat TS omschrijft, zondat dat deze zich hoeft te irriteren aan de snelheid bij het browsen, mailen en een flash game.

Ook blijf ik voor dit doel een Chromebook de juiste keus vinden, omdat het OS dat niet zoveel van de resources afsnoept of niet bruikbaar is gedurende de updates. Het updaten duurt met een Celeron met beperkt RAM wel veel langer dan een i3 of sneller. Of dat een probleem is, dat is persoonlijk.

Hier wil ik het verder bij laten en vind het bakkelijen hierover zonde van de tijd. |:(

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03
Als het echt alleen mail en browsen is, waarom dat geen iPad.
Je bent met 330€ gesteld, en de iPad loopt rondjes rond een celeron laptop.

Mijn vader gebruikt zijn computer al 3 jaar niet meer sinds hij een iPad heeft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1