Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router/modem of switch? Help?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga verhuizen binnekort naar een nieuw studentenhuis, en zet mijn pc op de bovenste verdieping neer. Nu staat de router beneden en kunnen we waarschijnlijk geen gaatje door de vloer boren (huisbaas wil het niet hebben) en mijn internetkabel door het huis slingeren lijkt mij ook geen goed idee. (Er liggen voor de rest ook geen internetkabels in het huis, iedereen heeft een laptop dus heeft ook geen behoefte aan een internetkabel.)

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op?Ik heb opgezocht dat je met een switch een gat door de muur moet boren en bij een 2e router ook. Ik wil liever geen gat in de muur boren, mijn huisbaas wil dat ook niet. Voor de rest heb ik nog niets kunnen vinden.
Ik heb er niet erg veel verstand van, misschien kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 17:05 ]

Alle reacties

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Wat heb je zelf al gevonden op het internet? Met de termen die je noemt (zolderkamer, router, switch, modem) zou je in ieder geval al met een lijstje van definities kunnen komen. Daarmee kan je zelf al bepalen welk "soort" apparaat je nodig zou hebben (en welke dus niet).

Daarnaast geef je aan dat je geen kabel wilt gaan slingeren door je huis, maar in de 2e alinea kom je daar wel weer op terug als mogelijke optie.

Kortom, geef blijk van een korte zoekronde op het internet en zet wat opties die je zelf gevonden hebt uiteen. Daar leer je zelf ook wat van :)
het is dus geen randvoorwaarde om informatie/tips van ons te krijgen, maar met eigen initiatief praat/adviseert het namelijk gewoon een stuk makkelijker. Vervolgvragen komen altijd om de hoek kijken

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 02-08-2018 14:40 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Hoewel we niet verwachten dat al onze gebruikers alle kennis paraat hebben. Voldoet je topic toch niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus even kunnen toevoegen wat je zelf al gevonden hebt? Dit doen we niet om je te pesten, maar op die manier leer je er wellicht zelf ook nog het eea. van.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar is wel een internet kabel en ik weet dat het hier misschien vloeken is, maar gewoon buitenlangs door het raam is dat een optie? Ik weet dat een kabel door het dakraam naar de buren het al jaren uithoudt. Voordeel is vooral ook makkelijk te vervangen.
Al zou ik persoonlijk de huisbaas ervan proberen te overreden dat een bekabeld netwerk ook voor hem meerwaarde biedt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Zoals mensen hierboven hebben aangegeven, geef inderdaad eens aan wat je al gevonden had. Daarnaast zou de volgende informatie handig zijn:

- Hoe is het huis ingericht, en waar is allemaal wel bekabeld internet aanwezig?
- Ligt er wellicht wel andere bedrading (coax) naar die zolder?
- Hoe goed of slecht is het draadloze WiFi signaal eigenlijk op die zolder (er vanuit gaande dat dat er wel is), en heb je dus echt bedraad internet nodig? Wat voor toepassingen heb je in gedachten (alleen surfen, of ook gamen of veel data downloaden of uploaden)?

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:43
Dus je wil internet maar dan zonder kabel? Draadloos dus, bij wijze van spreken.
En jouw pc heeft enkel een aansluiting voor een kabel, vermoed ik, en daar zou geen draadloze stekker inpassen? Moeilijke ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1