Welke TV moet ik kopen (Samsung vs LG)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 20:16
Beste Tweakers,

Ik heb de FAQ gelezen, winkels bezocht en toch blijft het mij bezig houden en daarom besloten dat ik het liefst het hier maar even vraag. Voor een zo goed mogelijk objectief antwoord :)

Onze wensen/eisen:
- rond de 1000 euro (geen harde eis, maar zoiets hadden we wel in ons hoofd)
- 65 inch (zitten kleine 5 meter van tv)
- geschikt voor gamen (PS4, Fifa & COD)
- smarttv (netflix, youtube, plex beschikbaar als app)
- we kijken tv via internet (1000 / 1000 glasvezel verbinding)
- kan jaren mee

Zelf zijn wij op deze modellen uitgekomen:
https://tweakers.net/pric...ng-ue65mu6400-zilver.html (1099 euro)
https://tweakers.net/pric...0plb-zwart/specificaties/ (848 euro)

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Samsung, dat waren mijn vorige TV's ook en die bevielen uitstekend. Grijze kleur vind ik ook wat strakker dan zwart :X Alleen heeft de LG, IPS waarvan ik mij herinner dat het echt beter is(?)

Ik hoor graag wat jullie ervan denken, zelf ben ik er vrij onzeker over (kan een tv, 65 inch, met dit budget, kwalitatief goed zijn?)

Groeten,

Dennis

Ps. Volgens mij heb ik dit topic goed geplaatst, aangezien het niet specifiek onder Samsung of LG valt. Mocht het niet goed zijn, hoor/zie ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door DennisZ88 op 02-08-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 23:34
DennisZ88 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:04:

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Samsung, dat waren mijn vorige TV's ook en die bevielen uitstekend. Grijze kleur vind ik ook wat strakker dan zwart :X Alleen heeft de LG, IPS waarvan ik mij herinner dat het echt beter is(?)

Ik hoor graag wat jullie ervan denken, zelf ben ik er vrij onzeker over (kan een tv, 65 inch, met dit budget, kwalitatief goed zijn?)

Groeten,

Dennis

Ps. Volgens mij heb ik dit topic goed geplaatst, aangezien het niet specifiek onder Samsung of LG valt. Mocht het niet goed zijn, hoor/zie ik het wel.
Het verschil met de panelen is dat je met een IPS betere kijkhoeken hebt. Nadeel hiervan is dat een IPS paneel een aanzienlijk lager contrast heeft. De samsung zal hierbij een mooier beeld weergeven maar als je schuin voor de tv zit zal je hier sneller afbreuk aan ondervinden.

Je eisen zijn verder met beide tv's wel haalbaar . de prijs van de samsung is nu aantrekkelijk omdat het een outlet model is. Ik verwacht niet dat je hier een miskoop gaat doen. Alleen even bepalen wat voor jou de meeste waarde heeft met betrekking tot het paneel.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 20:16
Marcievg schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Het verschil met de panelen is dat je met een IPS betere kijkhoeken hebt. Nadeel hiervan is dat een IPS paneel een aanzienlijk lager contrast heeft. De samsung zal hierbij een mooier beeld weergeven maar als je schuin voor de tv zit zal je hier sneller afbreuk aan ondervinden.

Je eisen zijn verder met beide tv's wel haalbaar . de prijs van de samsung is nu aantrekkelijk omdat het een outlet model is. Ik verwacht niet dat je hier een miskoop gaat doen. Alleen even bepalen wat voor jou de meeste waarde heeft met betrekking tot het paneel.
Bedankt voor je reactie :) We zitten er vrijwel recht voor. De TV staat recht voor een U bank. Aan de 'zijkanten' van de bank zitten we er dus iets schuin voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 23:34
DennisZ88 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je reactie :) We zitten er vrijwel recht voor. De TV staat recht voor een U bank. Aan de 'zijkanten' van de bank zitten we er dus iets schuin voor.
Gezien je omschrijving denk ik dat je met de Samsung het meeste plezier zal hebben

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
En toch denk ik dat je meer plezier gaat beleven (en minder snel wil gaan vervangen) als je nu kiest voor een OLED.
Dan zal je ofwel je budget moeten oprekken, ofwel een maat kleiner gaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Voor dat budget gaan voor een 55 inch Q6 samsung. Voor € 1.200 kun je mogelijk ook al een OLED B7 scoren. Daarvoor winkels bellen/mailen en verwijzen naar het oled prijzentopic. Winkels als Smits, foka, AO.

Edit: laat maar. Lees verkeerd.....

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-08-2018 19:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09 16:45
Met dit budget zit je inderdaad zo dicht tegen OLED aan, dat ik dat zeker in overweging zou nemen. Dat beeld is zó mooi...

Maar mocht je de keuze tussen deze 2 houden, dan zou ik voor de 'goedkoopste' van de twee gaan, ik zou zelf nooit meer 1000 euro betalen voor de LCD techniek nu ik weet hoe goed OLED is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1