• xGeoThumbs
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-09 18:32
Hoi allemaal

Ik ben na 3,5 jaar op zoek naar een goede vervanging voor mijn overleden Moto X 2014.

Mijn budget ligt rond de €300 tot €350 max.

Ik kwam al snel uit bij de Galaxy A8 (€319) en de Nokia 7 Plus (€335)

Ik kan zelf moeilijk kiezen tussen deze 2.

Onderscheidende punten van de A8:

Waterdicht
Compacter scherm
Amoled
Beetje voordeliger

Onderscheidende punten Nokia 7 Plus:

Android One
Camera 4K video
Design
Grotere accu

Het wordt zeker 1 van deze 2 toestellen, maar ik blijf maar switchen tussen de 2.

Specificaties en buzzwords zijn één ding, maar wat zijn jullie real life ervaringen, en wat raden jullie mij aan?

Mvg Stijn

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 05:59
ik stond voor dezelfde keuze, en ben naar de Mediamarkt gegaan om ze eens vast te pakken.
Toen was het voor mij duidelijk, de A8 pakt veel fijner vast de 7+ is een stuk groter, vooral de breedte
vond ik niet prettig.

Mijn eerste Samsung en was een beetje huiverige voor de skin maar dat valt reuze mee.
En ik was een notificatieled gewend, dat vind ik wel handig, dat zit ook niet op de Nokia, net als het
Aways-On display

• xGeoThumbs
De ergonomie van de telefoon is inderdaad een goed punt. Samsung heeft over het algemeen lekker afgeronde hoeken. De A8 is met zijn groter, langer scherm ook nog gewoon smaller dan mijn oude Moto X haha. Dus dat is ook echt wel een voordeel.

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik steeds meer richting de Samsung ga. Morgen even knoop doorhakken ;)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

nokia 7 plus is beter goed opletten geen samsung kopen. samsung heeft geen fijne skin vol bloatware minder degelijk en snel geen updates meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Ludwig005 op 02-08-2018 20:33 ]

• xGeoThumbs
Ik heb geen probleem met de samsung skin, mijn broer heeft een S8 en het valt reuze mee. Het is niet zo 'schoon' als mijn Moto X of Nexus 4 daarvoor, maar absoluut geen dealbreaker.

Qua updates kreeg mijn Moto al zo'n 2 jaar niks meer, maar ik zie niet zo snel wat ik gemist heb in de tussentijd.

Afgezien van de software, waar maakt de Nokia het verschil met de Samsung volgens jou?

[ Voor 13% gewijzigd door xGeoThumbs op 02-08-2018 20:45 ]

• Ludwig005

Ludwig005

@xGeoThumbs grotere accu is een voordeel bij samsung heb je als er iets stukgaat een echte horror service en ook hoge reparatie kosten. Notificatie led zit er bij de A8 niet op dus daar hoef je het niet voor te kopen. Voor de veiligheid zijn updates belangrijk maar nee samsung weigert lange updates te geven. Als de a8 een glazen achterkant heeft raad ik het je absoluut af om voor samsung te kiezen

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
Ik zeg zeker de Nokia! (Als het formaat en 18:9 scherm geen probleem is)

PVO

• xGeoThumbs
Bedankt beiden voor de input. De grote accu is zeker een voordeel.

In het geval van een 6 inch scherm is het niet heel erg, sinds het vooral in hoogte wint tegenover mijn oude telefoon. In breedte is de Nokia maar ~3mm breder.

• Ludwig005

Ludwig005

Nokia4life :P

• Pure GraphX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-01 16:49
@Ludwig005 je bent duidelijk een Nokia fan, maar je moet toch ietwat objectief en juist blijven. De Samsung skin is niet meer TouchWiz maar nu Samsung Experience en die is heel fijn (https://www.theverge.com/2017/4/18/15338052/samsung-galaxy-s8-touchwiz-android-software), bovendien is de bloatware tot een absoluut minimum herleid. Je zit met 2 ideeën dus die anno 2018 niet meer waar zijn.
Over de service van Samsung kan ik me niet uitspreken.
Maar de A8 (2018) heeft wel een notification led hoor.

Hier (https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone1=9058&idPhone2=8886) nog low light camera samples om te vergelijken. De Nokia lijkt scherper, maar heeft meer ruis. Samsung opteert eerder voor minder ruis en een zachter beeld, omdat dit voor portretten meer aangewezen is. Initieel vond ik het beeld van de Nokia veel beter, maar na een tijdje begin ik meer te voelen voor zachter en minder ruis.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

• Ludwig005

Ludwig005

nokia 7 plus = meer up to date en krachtiger hardware.
galaxy A8 = samsung ik ken echt geen voordelen tegenover.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Ik kan de Pocophone F1 aanraden :)
Als je tussen deze 2 wil kiezen, zou ik voor de 7 Plus gaan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Ludwig005 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:26:
nokia 7 plus = meer up to date en krachtiger hardware.
galaxy A8 = samsung ik ken echt geen voordelen tegenover.
Dat de 7 Plus beter up-to-date wordt gehouden is absoluut zo... de Nokia heeft stock Android wat als een voordeel kan worden gezien, maar is daardoor wel wat karig qua software opties. Samsung voegt toch best wel wat handige dingen toe zoals de fijn werkende eigen email en agenda apps.

Krachtigere hardware als in de SoC? Ik zou zeggen dat ze aardig aan elkaar zijn gewaagd.

Behuizing is denk ik vooral smaak, de ene is van glas de andere van aluminium... dat maakt de Nokia wel een stukje minder kwetsbaar.

Camera is stuivertje wisselen, de 7 Plus doet het beter met goed licht, de A8 2018 doet het wat beter bij minder licht... dus het is waar je voorkeur ligt. Beide over het algemeen prima voor het geld. Pluspunt voor de 7 Plus is wel de optische beeldstabilisatie.

Het enige punt waar de A8 technisch echt beter is dan de 7 Plus is het scherm, de A8 heeft een Amoled scherm wat mooiere kleuren weergeeft en beter afleesbaar is in zonlicht. Ook is de resolutie van de A8 hoger.

Laatste puntje in het voordeel van de A8 is dat deze beter tegen vocht/water kan, heeft een IP68 rating... de 7 Plus heeft maar IP54.

Laatste puntje in het voordeel van de 7 Plus is dat die standaard 64GB opslag heeft tegenover 32GB voor de A8.

Kortom... het ligt er vooral aan wat je belangrijk vind, deze twee telefoons zijn heel erg aan elkaar gewaagd en hebben beide voordelen over de ander. Je doet met geen van beide een miskoop... eventuele alternatieven wel buiten beschouwing gelaten, de Pocophone is genoemd maar die is ook weer een stukje duurder.

(PS... zelf ben ik voorstander van Nokia vanwege hun updatebeleid, ik heb een Nokia 8, een 8 Sirocco én een 7 Plus (gehad)... maar probeer het wel altijd 'real' te houden en niet opdringerig merkgeil te zijn in mijn adviezen.)

• Xsjlo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-08-2021
Zelf heb ik de A8 vanaf maart 2018.
Mijn valt deze erg tegen. Het scherm is snel vet,toestel is traag. Ie meer spps je erkp heby hoe sbeller deze leeg.

Gaat nu bijna 1 dag mee en er staat bijna niks meer op.
Had ik maar voor de Nokia 7 gegaan. .

Denk er aan de Samsung te verkopen.

Groet jan

• BartjeAmsterdam
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 18:04
Mijn vriendin heeft sinds 2 maanden de 7 plus (ik zelf nog een S7 van mijn werkgever) maar ben jaloers! Android One is echt zo fijn. Gewoon android zoals het bedoeld is. En de updates zijn inderdaad heel snel beschikbaar.

Vind het een prachtig toestel en zou als ik nu zelf een toestel zou moeten kopen kiezen voor een Nokia 7 plus.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
xGeoThumbs schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:47:
Hoi allemaal

Ik ben na 3,5 jaar op zoek naar een goede vervanging voor mijn overleden Moto X 2014.

Mijn budget ligt rond de €300 tot €350 max.

Ik kwam al snel uit bij de Galaxy A8 (€319) en de Nokia 7 Plus (€335)

Ik kan zelf moeilijk kiezen tussen deze 2.

Onderscheidende punten van de A8:

Waterdicht
Compacter scherm
Amoled
Beetje voordeliger

Onderscheidende punten Nokia 7 Plus:

Android One
Camera 4K video
Design
Grotere accu

Het wordt zeker 1 van deze 2 toestellen, maar ik blijf maar switchen tussen de 2.

Specificaties en buzzwords zijn één ding, maar wat zijn jullie real life ervaringen, en wat raden jullie mij aan?

Mvg Stijn
Waarom geen pocophone? Die heeft nog grotere accu en sneller processor.

Weg

Pagina: 1