Bekabeld wifi-signaal 50 meter doorgeven....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100509

Topicstarter
Mijn vraag...
Hallo, ik ben matig handig wat computeren etc betreft. Nu heb ik een huis in Frankrijk met zo'n 50 meter verder een zojuist geopend gerenoveerde gite/vakantiewoning. Ik wil ons internet delen (liefst een afgebakend deel!) en wel bekabeld. Bekelderd oud huisje met houten vloeren zodat ik goed een wifi-repeater of extra modem eronder kan installeren (er is al een buis gelegd waar de kabel doorgetrokken kan worden)

Mijn vraag is hoe en met welke apparaten kan ik ons Orange modem (Livebox-4) het beste door verbinden? Onze spectaculaire 8MB "snelheid" wil ik het liefst met 5MB voor ons en 3MB voor de gasten delen.
Kan dat??

Dank voor meedenken en reacties!!! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 02-08-2018 14:48 . Reden: Gehele zinnen in CAPS zetten is niet nodig en komt schreeuwerig over ]

Beste antwoord (via rens-br op 03-08-2018 00:59)

Topicstarter
Dank ALLEN!! Ik ben er uit!! Via de vliegensvlugge helpdesk van DYMOND (wifi-repeater bij de Action hier in FR gekocht!) kreeg ik na vragen direct respons en kwam zo tot de oplossing. De wifi-repeater is nu ingesteld als "accesspoint" (wat dus easy kon Dido!!) en na de kabel ondergronds door de reeds aangelegde buis te hebben getrokken werkt het perfect! Nu alleen nog een "eerlijke" verdeling de de 8MB download"snelheid"!!
Ons Orange modem werkt prima. Weet niet over het verdere hoe of wat...zoek ik nog uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen repeater, maar een accespoint.
De kabel erdoorheen jagen, en aansluiten.
99% van de moderne AP's zullen gewoon werken.

Voor een gastnetwerk, zal je in de instellingen moeten kijken, de oude FR livebox van Orange had wel een gast-netwerk vzviw, maar dat is voor mij al 6 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1100509 welkom op Tweakers.

Hoewel we niet verwachten dat al onze gebruikers alle kennis paraat hebben. Voldoet je topic toch niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus even kunnen toevoegen wat je zelf al gevonden hebt? Dit doen we niet om je te pesten, maar op die manier leer je er wellicht zelf ook nog het eea. van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
FreshMaker schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:41:
[...]
Voor een gastnetwerk, zal je in de instellingen moeten kijken, de oude FR livebox van Orange had wel een gast-netwerk vzviw, maar dat is voor mij al 6 jaar geleden
Vaak is het wel zo dat het gastennetwerk alleen via wifi beschikbaar is. Hier liep ik zelf onlangs ook tegenaan met een Experiabox V10. Er zit netjes een mogelijkheid in voor gastnetwerk (met optie om snelheid af te knijpen), maar die kan je alleen als extra netwerk laten uitzenden. Het is helaas niet mogelijk om een netwerkpoortje toe te wijzen aan dit gastennetwerk en daar dan een accespoint aan te hangen.

Ik denk dat dit bij de providers in .fr niet veel anders zal zijn. Je wil de boel het liefst zo simpel mogelijk houden om de kans op storingen te verkleinen, maar mogelijk zit je toch aan een extra router vast als je een gescheiden gastennetwerk wil maken en de snelheid wil kunnen afknijpen.

Wellicht kun je nog kijken naar een 4G-modem als vervanger van de huidige trage verbinding? Met een goede buitenantenne erbij is 4G aardig rap. Heb in Kroatië in een vakantiehuisje gezeten met een dergelijke opstelling en dat deed niet onder voor de internetverbinding thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 02-08-2018 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:54

Dido

heforshe

offtopic:
Bedraad wifi is verwarrend. Wat je wilt is een internetverbinding delen via een bedraad LAN (local area network). Wifi is draadloos, dus een wifi-repeater gaat je niet helpen om bedraad dingen te delen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

ZIt je vast aan die Livebox?
Je hebt het over 8 MB, als DSL is en je kan iets anders neerzetten dan die Livebox kan je denken aan een Fritz!Box modem / router.
Het ding dat ik hier heb (een 7490) kan LAN poort 4 toewijzen voor het Guest network. Wellicht kan dat ook met andere Fritzjes.
Dan ben je in één keer klaar.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank ALLEN!! Ik ben er uit!! Via de vliegensvlugge helpdesk van DYMOND (wifi-repeater bij de Action hier in FR gekocht!) kreeg ik na vragen direct respons en kwam zo tot de oplossing. De wifi-repeater is nu ingesteld als "accesspoint" (wat dus easy kon Dido!!) en na de kabel ondergronds door de reeds aangelegde buis te hebben getrokken werkt het perfect! Nu alleen nog een "eerlijke" verdeling de de 8MB download"snelheid"!!
Ons Orange modem werkt prima. Weet niet over het verdere hoe of wat...zoek ik nog uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou eerst is even afwachten of het delen van de snelheid echt nodig is. Hoe groot is de kans dat beide tegelijk volle snelheid nodig hebben en het elkaar echt in de weg zit?

Verder denk ik dat je nog wel even moet nadenken over beveiliging. Ik weet niet wat er verder nog aan het netwerk hangt (nas, printer,camera,.. ) maar goede kans dat deze ook vanaf het gastennetwerk bereikbaar / toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
je had beter een accesspoint van ubiquite kunnen pakken ipv die access point, een controller ala rasberri pi als controller dan kan je daarna gewoon pihole (reclame filtering) en de controller op de rpi draaien en heb je gewoon de mogelijkheid met filtering e.d.
Pagina: 1