Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Op ons nieuwe huis willen wij graag zonnepanelen.
De reden hiervoor is dat we met een warmtepomp gaan werken die veel stroom zal verbruiken.
Totaal 28 panelen. 8 op schuin dak oost. 12 op plat dak zuid. 8 op schuin dak west.
We gaan het laten plaatsen door een plaatselijke installateur.

Wij hebben twee types gevonden die ons aanspreken.Het gaat om de types:
Q-Cells Q.PEAK DUO BLK-G5 320Wp https://q-cells.nl/de/pro...len/qpeak-duo-blk-g5.html
LG NeON® 2 Black 325Wp http://www.lg-solar.com/nl/product/neon-2.jsp#self

Belangrijkste verschil voor ons is de prijs en de garantie die er op word geleverd.
Q-Cells Heeft 12 jaar garantie
LG heeft 25 jaar garantie, maar is totaal €1.300.- duurder.

Hebben jullie ervaring/advies over 1 of beide panelen? Gaan zonnepanelen snel stuk? Is de meerprijs van €1.300.- het waard of kunnen we beter voor de goedkopere versie gaan?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dragonm8 op 02-08-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33
Wil je graag in de volle breedte advies, of alleen op je specifieke vraag? Ga je het zelf installeren of laten doen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
CurlyMo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:16:
Wil je graag in de volle breedte advies, of alleen op je specifieke vraag? Ga je het zelf installeren of laten doen?
We gaan het laten plaatsen dus alleen advies over deze 2 panelen. En of het de meerprijs van €1.300.- waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Over 12 jaar kun je voor de 1300 euro wss de hele installatie opnieuw kopen.
Maar sowieso vreemd als ze er na 12jaar ineens mee zouden kappen... Die lopen rustig nog wel 5-10 jaar door.

En hoe stel je het claimen van die garantie bij LG over 20 jaar je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33
Dragonm8 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

We gaan het laten plaatsen dus alleen advies over deze 2 panelen. En of het de meerprijs van €1.300.- waard is.
Ik zou beginnen met na te vragen welke garantie de installateur levert. Hij namelijk primair aanspreekpunt als er iets mis gaat.

Ik zou het er iig niet voor over hebben.

Verder zeg ik niks waar je geen vragen over hebt gesteld ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 02-08-2018 11:38 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 14:11
Ik heb de Qcells 310wp 8 stuks op mijn dak liggen. Op een goede dag red ik de 15kw totaal. Ik moet wel zeggen dat de Qcells wel bijna 10% warmte verlies hebben. Ik haal max 2kw piek op een zonnige dag terwijl de absolute piek net geen 2,5kw is.
Mijn buurman heeft LG op zijn dak (weet effe niet welk type) en die hebben een stuk minder warmte verlies maar die waren wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Als aan LG denkt, kijk dan ook naar de panelen van Panasonic bijvoorbeeld: https://eu-solar.panasonic.net/nl/2894.htm
Net als de LG hebben deze panelen minder last van rendement-verlies bij hoge lucht/ paneel temperaturen, wat de afgelopen weken wel duidelijk is geworden.

Betere panelen op je eigen woning plus 2x langere garantie is een goede lange termijn investering en als je het geld ervoor heb liggen dan is voor mij de keuze eenvoudig.

Omvormers: als elektromonteur kom ik nog wel eens professionele zonnepaneel installatie tegen (50Kw en meer), de omvormers waren of van Goodwe of van SMA; zegt genoeg dus.

[ Voor 82% gewijzigd door frisianstar op 02-08-2018 19:38 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Pagina: 1