Al enige tijd loop ik met het idee in mijn hoofd om weer een computer samen te stellen. Ik gebruik op dit moment een Dell XPS 15 om af en toe een spelletje op te spelen, maar die gaat dan graag in helicopter modus (de fan gaat op standje turbo) en wordt erg warm. Niet echt geschikt dus om te game.
Nu heb ik dus het idee om een tweedehands game pc te bouwen. Omdat ik over al wat onderdelen beschik wil ik via de V&A de laatste spullen bij elkaar sprokkelen.
Omdat ik sporadisch game mag het dus ook niet veel kosten (vandaar ook tweedehands).
Echter loop ik al z'n lange tijd achter op de computermarkt (intel E6600 was m'n laatste build) dat ik geen idee heb welke processoren nou de beste bang voor buck zijn.
Als ik zo zie is het budget technisch slim om voor een moederbord te gaan met ddr3 geheugen, omdat tweedehands DDR3 geheugenreepjes vriendelijk geprijsd zijn.
Met DDR3 ga kom ik volgens mij uit bij moederborden die socket 1150 ondersteunen, maar dan welke CPU geeft nou de beste resultaten voor een mooie prijs? Wat raden jullie aan?
Dus de vraag, hoe kan ik voor zo weinig mogelijk geld tweedehands een leuk systeem samenstellen?
Als ik helemaal fout zit met mijn bovengenoemde bevindingen hoor ik het graag. Dan kan ik kijken of ik het over een andere boeg gooi.
Ik heb al:
- een 450 watt voeding
- Normale ATX case
- Nvidia 1050 videokaart
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Tweedehands CPU
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voor alles sta ik open
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ik er mee ga doen:
- Classic wow spelen (meerder wow games open te gelijk)
- Supreme Commander Forge alliance
- Age of Empire 2 HD
- Beetje videobewerken (kan ook met de dell)
- En als ie nieuwere games aankan is dat mooi meegenomen
Mijn dank is groot voor jullie kennis
Nu heb ik dus het idee om een tweedehands game pc te bouwen. Omdat ik over al wat onderdelen beschik wil ik via de V&A de laatste spullen bij elkaar sprokkelen.
Omdat ik sporadisch game mag het dus ook niet veel kosten (vandaar ook tweedehands).
Echter loop ik al z'n lange tijd achter op de computermarkt (intel E6600 was m'n laatste build) dat ik geen idee heb welke processoren nou de beste bang voor buck zijn.
Als ik zo zie is het budget technisch slim om voor een moederbord te gaan met ddr3 geheugen, omdat tweedehands DDR3 geheugenreepjes vriendelijk geprijsd zijn.
Met DDR3 ga kom ik volgens mij uit bij moederborden die socket 1150 ondersteunen, maar dan welke CPU geeft nou de beste resultaten voor een mooie prijs? Wat raden jullie aan?
Dus de vraag, hoe kan ik voor zo weinig mogelijk geld tweedehands een leuk systeem samenstellen?
Als ik helemaal fout zit met mijn bovengenoemde bevindingen hoor ik het graag. Dan kan ik kijken of ik het over een andere boeg gooi.
Ik heb al:
- een 450 watt voeding
- Normale ATX case
- Nvidia 1050 videokaart
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Tweedehands CPU
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voor alles sta ik open
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ik er mee ga doen:
- Classic wow spelen (meerder wow games open te gelijk)
- Supreme Commander Forge alliance
- Age of Empire 2 HD
- Beetje videobewerken (kan ook met de dell)
- En als ie nieuwere games aankan is dat mooi meegenomen
Mijn dank is groot voor jullie kennis