Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag waren eindelijk de laatste onderdelen binnen van mijn nieuwe PC, alleen toen ik hem voor het eerst booten was er gelijk een no post.

Specs:
  • Ryzen 5 1600X
  • Zotac GTX1060 6GB Mini
  • MSI B350M Bazooka
  • Kingston HyperX Fury black HX424C15FB2/8
  • Crucial MX300 750GB
  • NZXT H400i
Als ik de PC aan zet starten alle fans en leds. Helaas gaan er ook 2 debug leds aan, die van de CPU en van DRAM. Heeft er iemand een oplossing? Ik de ram ook al in andere slots getest maar dit had geen effect :/

Alvast bedankt!
Alexander

Beste antwoord (via Alexander.Roos op 05-08-2018 15:15)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 08:04

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Alexander.Roos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Ja zeker, maar alsnog zouden er dan geen debug les moeten gaan branden.
klopt, maar wellicht dat er dan wel foutcodes op het scherm verschenen.
En hoe vaak ik hier wel niet gezien heb dat dit toch wel het geval was, wilde ik 't eerst even zeker weten ;)

Je hebt de doos toevallig niet meer? meestal staat daar namelijk wel een BIOS versie op namelijk.
verder inderdaad alle kabels checken, en eventueel zonder GPU starten, gaan dan alsnog de debug lampjes branden? of als je zonder ram probeert te starten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 22:14
Welk merk en type voeding gebruik je?

8 pins cpu voeding aangesloten? Deze wordt nog wel eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
Uszka schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:07:
Welk merk en type voeding gebruik je?

8 pins cpu voeding aangesloten? Deze wordt nog wel eens vergeten.
Sorry deze was ik vergeten te vermelden. Ik gebruik de Be Quit System Power 8 400W, de acht pins zit ook aangesloten. Ik weet vrijwel zeker dat alles goed zit aan gesloten. Ik heb het namelijk ook nog met een vriend na gelopen. Zou het ook kunnen zijn de de Bios niet compitable is met de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Het lijkt mij sterk maar onmogelijk is het niet dat het moederbord biosversie 1.0 heeft ipv versie 1.1 die nodig is om de cpu werkend te krijgen.

Jammer van de voeding want het is geen aanrader in een nieuw systeem vanwege het ontbreken van een paar voorzieningen in de voeding. Hier had je voor dezelfde prijs beter een System Power 9 kunnen nemen. Je geeft wel 140 aan een behuizing uit en bespaart veel teveel op de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
Uszka schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:20:
Het lijkt mij sterk maar onmogelijk is het niet dat het moederbord biosversie 1.0 heeft ipv versie 1.1 die nodig is om de cpu werkend te krijgen.

Jammer van de voeding want het is geen aanrader in een nieuw systeem vanwege het ontbreken van een paar voorzieningen in de voeding. Hier had je voor dezelfde prijs beter een System Power 9 kunnen nemen. Je geeft wel 140 aan een behuizing uit en bespaart veel teveel op de voeding.
Je hebt aan de ene kant gelijk, maar ik heb de voeding en de video kaart eerst in een andere desktop gehad. Ik zat toen best wel op een budget en had niet verwacht dat ik 1.2 jaar weer zou willen upgraden. Maar zou ik zonder display mischien de bios kunnen updaten of is dat echt geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Om het bios te kunnen updaten heb je bij dat bord een werkende cpu nodig. De goedkoopste die op biosversie 1.0 werkt is pricewatch: AMD A6 9500E Boxed

Het kan trouwens een tijdje en een aantal herstarts duren voordat een nieuw Ryzen systeem in het bios terecht komt. De ssd kan je beter nog afgekoppeld laten zodat je automatisch naar het bios gaat. Probeer ook met 1 geheugenmodule in het juiste slot, zie manual.

Staat er een OS op de ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
Uszka schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:49:
Om het bios te kunnen updaten heb je bij dat bord een werkende cpu nodig. De goedkoopste die op biosversie 1.0 werkt is pricewatch: AMD A6 9500E Boxed

Het kan trouwens een tijdje en een aantal herstarts duren voordat een nieuw Ryzen systeem in het bios terecht komt. De ssd kan je beter nog afgekoppeld laten zodat je automatisch naar het bios gaat. Probeer ook met 1 geheugenmodule in het juiste slot, zie manual.

Staat er een OS op de ssd?
Bedankt, Ik zit op dit moment erg krap bij kas, dus dat gaat even niet lukken. (Ik ben nog scholier ;) ) Ik heb het nog niet geprobeerd om hem zonder ssd te booten of iets dergelijks. Ik ben ook vergeten de SSD te formateren, dus er staat nu nog een OS op. Kan dit veel uit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voor het probleem wat er nu is maakt een OS op de ssd niet uit. Als je eerst maar een keer het bios te zien krijgt. De ssd kan je formatteren op het moment dat je een herinstallatie doet middels een opstart USB met W10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heel basaal; je hebt toch wel de monitor aangesloten op de GPU?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
NLBUURMAN schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:48:
heel basaal; je hebt toch wel de monitor aangesloten op de GPU?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Alexander.Roos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

En hoe vaak ik hier wel niet gezien heb dat dit toch wel het geval was, wilde ik 't eerst even zeker weten ;)

Je hebt de doos toevallig niet meer? meestal staat daar namelijk wel een BIOS versie op namelijk.
verder inderdaad alle kabels checken, en eventueel zonder GPU starten, gaan dan alsnog de debug lampjes branden? of als je zonder ram probeert te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
NLBUURMAN schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

Ik heb nog niet geprobeerd zonder GPU te starten, ik verwacht ook niet dat dat veel zin heeft, omdat ik de GPU en de PSU weer had terug gezet in de oude PC, deze werken allebij nog. Als ik het het ram er uit haal maakt dat geen verschil, er gaat ook niks piepen, maar dat komt mischien omdat er geen system speaker is. Ik zal de doos nog even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.Roos
Gisteren heb ik het probleem ontdekt, het ram bleek dood te zijn. Alsnog bedankt voor jullie inbreng!
Pagina: 1