Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Hallo,

ik heb een contract aanbieding gekregen waar ook een lease auto bij zit.
Volgens de aanbieding mag ik een auto van 50K uitzoeken. Ze stellen 595 ex brandstof per maand hiervoor beschikbaar. Dit bedrag tellen ze ook bruto op bij de rest van mijn salaris
Is dit dan de feitelijke bijtelling die zij dan compenseren? Wat is die 595 precies?

Dit staat er in mijn contract:

Leasecar
When choosing a leasecar, you are free to choose a brand and type of car (including electric cars) with a
maximum consumerprice of € 50,000. You will also receive a NS Business Card. If you exceed or remain
below the norm lease amount listed below, you will either be required to pay a contribution or you will
receive a monthly payment. The norm lease amounts are
adjusted upwards or downwards depending on the theoretical CO2 emissions of the car. We also apply a
maximum CO2 norm for the car that you can order. If you drive more than on average 35,000 km per year
(for work and private purposes), a hybrid, electric, LPG/CNG or diesel-engine car is obligatory. You may
drive 20,000 km for private purposes on an annual basis (including petrol abroad).You will be required to
pay a contribution if you exceed this.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSim1986 op 02-08-2018 08:02 ]

Beste antwoord (via DarkSim1986 op 03-08-2018 09:12)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij leaseconstructies zijn er een aantal bedragen die meespelen.

De fiscale waarde is de cataloguswaarde van de auto, dus de kale auto plus pakketten en fabrieksopties die vanuit de fabriek meegeleverd worden. Eventuele opties en accessoires die door de dealer geleverd en/of ingebouwd worden vallen daar niet onder. Zo had mijn vorige leaseauto een fiscale waarde van €26.000 (Volvo C30 D2), maar kostte in totaal €35.000. Die €9.000 extra waren diensten, opties en accessoires die door de dealer geleverd en geïnstalleerd werden, die dus niet meetelden voor de fiscale waarde.

Stel dat je bijtellingspercentage 25% is, dan wordt dus 25% van die €26.000 fiscale waarde bij je jaarinkomen opgeteld en daarover betaal je dan inkomstenbelasting. In mijn geval was die auto een 14%-auto, dus er werd 14% van €26.000 = €3.640 bij mijn jaarinkomen opgeteld. Door de bijtelling betaalde ik dus zo'n €1.750 meer inkomstenbelasting op jaarbasis, oftewel zo'n €145 per maand.

De bijtelling is erop gebaseerd dat je als berijder geen enkele extra kosten aan het voertuig hebt. De werkgever kan dus alle kosten die je wel maakt aanmerken als eigen bijdrage voor privé-gebruik en die aftrekken van de bruto bijtelling. Stel dat je €100 per maand eigen bijdrage zou hebben in de bovenstaande situatie, dan zou die €100 ingehouden worden op je netto-loon, maar tegelijk afgetrokken worden van de bijtelling. De bijtelling zou dan dus niet meer €3.640 zijn op jaarbasis, maar €2.440. Netto per maand kom je dan dus op ongeveer €95 per maand. Dus zonder de eigen bijdrage zou de auto je netto ongeveer €145 per maand kosten, met €100 eigen bijdrage kost de auto je per maand netto ongeveer €195 (eigen bijdrage plus netto bijtelling).

Als je niet privé rijdt, kan de eigen bijdrage niet worden afgetrokken, omdat je geen bijtelling hebt. Met €100 eigen bijdrage kost de auto je dan dus netto €100.

Wat ik trouwens nog mis is waar die €595 op gebaseerd is: met welke looptijd en kilometrage wordt er gerekend? Meestal gaat men bij een normleasebedrag uit van een bepaalde vaste looptijd en vast kilometrage. Bijvoorbeeld 30.000 km per jaar en een looptijd van 48 maanden. Stel dat je dan een auto uitkiest die onder die voorwaarden €650 kost, dan met je €55 eigen bijdrage betalen. Maar als je in de praktijk 40.000 km per jaar rijdt, is de auto in de praktijk duurder - maar dat hoef je dan niet te betalen. De reden waarom men over het algemeen die constructie gebruikt is dat wanneer men uitgaat van de daadwerkelijke kosten in de praktijk, dat betekent dat iemand die meer kilometers rijdt feitelijk een goedkopere auto moet rijden.

Dus wat je eigenlijk nog moet weten, is wat de voorwaarden zijn die bij dat normleasebedrag van €595 horen: aantal kilometers en looptijd waarop de norm is gebaseerd. Pas dan kan je echt aan de slag met een auto uitzoeken.

Let trouwens ook op als je een elektrische auto kiest met 4% bijtelling, dat de eigen bijdrage alleen van de bijtelling afgetrokken kan worden. Dus als je een elektrische auto van €45.000 rijdt dan is dat €1.800 bruto bijtelling per jaar. Als je dan meer dan €150 eigen bijdrage per maand hebt, dan dat overschot niet fiscaal worden afgetrokken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het lijkt er op dat je twee beperkingen hebt. Enerzijds de gemaximaliseerde fiscale waarde van de auto zijnde 50,000,- en anderzijds de beperking van een leasebedrag van €595,- per maand. Het leasebedrag is deels gebonden aan de fiscale waarde van de auto maar die is niet 1:1.

Het leasebedrag wordt opgebouwd op basis van een set aan variabelen waaronder de verwachte afschrijving (afhankelijk van de looptijd) en de kilometers per jaar die je gaat rijden. Het kan dus goed zijn dat een auto met een fiscale waarde van 45.000,- resulteert in een hoger leasebedrag van €595,-.

Beide waardes hebben niets te maken met de bijtelling, de bijtelling komt enkel in beeld bij het prive gebruik van de auto en dan wordt er een percentage (22%) van de fiscale waarde als loon belast.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QtHD70G.png
Deze golf zou dus geen optie zijn omdat het leasebedrag hoger is dan de gestelde €595,- ook al is de fiscale waarde minder dan €50.000,- (bijtelling zou dan berekend worden over 22% van de waarde zijnde €256 netto de maand (bij salaris onder de 68k bruto de jaar))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
Helder, dank!

En als ik besluit niet prive te rijden maar een km registratie te gaan hanteren steek ik die 595 bruto dus in mijn zak?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Yucon

*broem*

Wat een rare regeling, met 595/mnd kom je toch nooit ook maar in de buurt van een auto van 50k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
in de "quote" uit je contract staat niks over die 595 per maand als leasebudget.

Denk dat dit een prima vraag is aan de HR-medewerker die je heeft voorzien van het contract.
Zij zullen daar ook een goed antwoord op moeten geven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DarkSim1986 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:21:
Helder, dank!

En als ik besluit niet prive te rijden maar een km registratie te gaan hanteren steek ik die 595 bruto dus in mijn zak?
Als je wel een lease-auto krijgt, maar die niet prive gaat rijden (dus alleen zakelijk). Dan betaal je de genoemde bijtelling niet. Dat staat los van die 595 euro.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
de 595 is puur het leasebudget waarmee jij een auto kan uitzoeken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:49
er staat heel duidelijk dat als jouw auto van 40k 800 euro per maand kost, dat jij het verschil tussen de 800 en 595 zelf moet betalen als eigen bijdrage.
De eigen bijdrage is daarentegen weer fiscaal aftrekbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag wel een auto rijden die meer dan 595 per maand kost, maar het verschil moet je zelf bijbetalen uit de brutosalaris. Dan nog mag hij nooit duurder zijn dan 50k.
Als je een auto kiest met een lager maandbedrag, komt het verschil juist bij je salaris.

Edit: een eigen bijdrage wordt verrekend met de bijtelling. Dus als de bijtelling €250 is, en je eigen bijdrage €100, blijft er €150 bijtelling over voor de belasting.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
Het leasebedrag betekent niks als ze er niet bij vermelden op basis waarvan het berekend is.

Belangrijk is:
- gaat het om full leasing of enkel de financiële leasing (excl onderhoud, verzekering en taksen).
- is brandstof inbegrepen
- wat is de looptijd en het aantal km
- btw inclusief of exclusief

Vraag gewoon welke auto een andere medewerker met dit budget rijdt, dan heb je alvast een idee.
Of laat ze een paar voorbeelden geven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10
@DarkSim1986
Ik lees toch nog wat meer 'beperkingen' c.q. voorwaarden...

If you exceed or remain
below the norm lease amount listed below, you will either be required to pay a contribution or you will
receive a monthly payment.

Zoals ik het lees: Ga je over dit budget (595EU) heen, betaal je de rest zelf bij. Blijf je lager dan 595EU krijg je het verschil uitbetaald.

maar verderop schrijft men vervolgens..:

The norm lease amounts are adjusted upwards or downwards depending on the theoretical CO2 emissions of the car.

Zoals ik het lees: Je lease budget van 595EU wordt omhoog of omlaag bijgesteld, afhankelijk van de (theoretische) CO2 uitstoot. MAW: die 595 eu is niet in beton gegoten. (elektrische auto met geen co2 uitstoot zou het leasebudget verhogen ? )

We also apply a maximum CO2 norm for the car that you can order. If you drive more than on average 35,000 km per year (for work and private purposes), a hybrid, electric, LPG/CNG or diesel-engine car is obligatory. You may drive 20,000 km for private purposes on an annual basis (including petrol abroad).You will be required topay a contribution if you exceed this.

Zoals ik het lees: Rij je gemiddeld méér dan 35000 KM per jaar, dan ben je verplicht een hybride, elektrisch, lpg of diesel auto te rijden.

Je mag 20.000 km prive rijden. Rij je meer? Dan moet je bij betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:30:
Als je een auto kiest met een lager maandbedrag, komt het verschil juist bij je salaris.
Dat is geen gegeven, genoeg organisaties die dat verschil niet uitkeren.

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:31:
[...]

Dat is geen gegeven, genoeg organisaties die dat verschil niet uitkeren.

nvm
Het staat letterlijk zo in de quote uit het contract van de TS:
If you exceed or remain below the norm lease amount listed below, you will either be required to pay a contribution or you will receive a monthly payment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
1) Als je met de trein gaat kost het je niks en krijg je het leasebudget als bruto loon er bij.

2) Als je een leaseauto neemt, ''kost'' die een bepaalt bedrag, laten we zeggen, 595 euro.

3) Als je die leaseauto ook nog privé wilt gaan rijden moet je nog weer bijtelling gaan betalen.
https://www.autoweek.nl/bijtellingcalculator/

[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 02-08-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
gezien de aanvullende opmerkingen volgens mij wel aardige voorwaarden.
Naast de leaseauto ook een ns businesscard waardoor je genoeg mogelijkheden krijgt om je te verplaatsen door nederland.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Volgens mij zijn een Leaf, E-Golf of eventueel Model 3 de beste kandidaten.

Je hebt relatief veel ruimte in de cataloguswaarde, maar juist weinig in het leasebedrag. Dan moet je een auto hebben die een flinke verhouding tussen deze twee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@DarkSim1986 is er wel merkenvrijheid of zou je ook een Dacia-achtig merk mogen nemen?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

MrJayMan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:43:
@DarkSim1986 is er wel merkenvrijheid of zou je ook een Dacia-achtig merk mogen nemen?
Dacia's zijn niet interessant om te leasen. Door de extreem hoge afschrijving is de leaseprijs erg hoog, waardoor je voor hetzelfde geld een "echte" auto kan rijden. Je hebt dan wel iets meer bijtelling.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
MrJayMan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:43:
er is een merkenvrijheid begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
Er staat verderop nog

dat een voor een diesel het maand bedrag 630 is maar hij mag niet meer als 100 CO2 uitstoten
voor benzine is dat bedrag 520 en niet meer als 120 CO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Voor 100 of 120 CO2 heb je zeker en vast geen grote auto.
Wat voor auto verwacht je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

DarkSim1986 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:49:
Er staat verderop nog

dat een voor een diesel het maand bedrag 630 is maar hij mag niet meer als 100 CO2 uitstoten
voor benzine is dat bedrag 520 en niet meer als 120 CO2.
Oei, dan heb je het over de vroegere 14% auto's. Dat beperkt je keuze flink.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
ik verwacht eigenlijk niets meer :P
Prive rijden gaat m sowieso niet worden denk ik.
Zat zelf ook te kijken naar de e-golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:49
DarkSim1986 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:55:
ik verwacht eigenlijk niets meer :P
Prive rijden gaat m sowieso niet worden denk ik.
Zat zelf ook te kijken naar de e-golf.
Juist als je voor een elektrische auto gaat is privé rijden zeer haalbaar (gezien de bijtelling maar 4% is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwee93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-10-2019
t_captain schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:41:
Volgens mij zijn een Leaf, E-Golf of eventueel Model 3 de beste kandidaten.

Je hebt relatief veel ruimte in de cataloguswaarde, maar juist weinig in het leasebedrag. Dan moet je een auto hebben die een flinke verhouding tussen deze twee heeft.
Denk dat je op de Model 3 nog wel een tijdje kan wachten. Levering is pas in 2019 en dan kun je achteraan sluiten.

Zelf zit ik ook naar de Golf-e te kijken als alternatief. Erg leuke auto enige nadeel is de toch nog iets beperkte range! Als er 100km boven op komt dan ben ik 100% om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
Douwee93 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

Denk dat je op de Model 3 nog wel een tijdje kan wachten. Levering is pas in 2019 en dan kun je achteraan sluiten.

Zelf zit ik ook naar de Golf-e te kijken als alternatief. Erg leuke auto enige nadeel is de toch nog iets beperkte range! Als er 100km boven op komt dan ben ik 100% om.
inderdaad dat is ook mijn punt. Daarnaast, opladen moet dan op de zaak, anders moet ik een kabel over de stoep trekken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Misschien ook eens kijken naar een Golf op Aardgas. die zit ook onder de 100g CO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Waarom is het overigens in het Engels opgesteld? Ik neem aan dat dit gewoon een contract onder de Nederlandse regelgeving is, dus waarom dat krampachtig stoer blijven doen met het gebruik van de Engelse taal? Heeft een erg hoog "kijk ons eens lekker internationaal bezig zijn" gehalte.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

DarkSim1986 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:09:
inderdaad dat is ook mijn punt. Daarnaast, opladen moet dan op de zaak, anders moet ik een kabel over de stoep trekken |:(
In veel gemeenten is er een regeling waarbij je een publieke paal in de buurt kunt laten neerzetten.
Daarnaast hebben veel auto leveranciers en lease maatschappijen ook allerlei incentives om een laadpaal voor je te bouwen.
En als laatste; voor een paar honderd euro zet je zelf een laadpaal neer.

Ik ben net zelf aan het kijken naar lease van een plugin en hier in Helmond kan ik gewoon zeggen "Dudes, ik krijg een plugin auto! Doe mij een laadpaal!". Enige nadeel is 3 maanden wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Metalfreak schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:14:
Waarom is het overigens in het Engels opgesteld? Ik neem aan dat dit gewoon een contract onder de Nederlandse regelgeving is, dus waarom dat krampachtig stoer blijven doen met het gebruik van de Engelse taal? Heeft een erg hoog "kijk ons eens lekker internationaal bezig zijn" gehalte.
Viel me ook op. Het is ook duidelijk door een Nederlander geschreven. Beetje toe curvingly bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
Metalfreak schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:14:
het is idd een internationaal bedrijf maar idd werk gewoon in NL. snap dat ook niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Reinier schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

Viel me ook op. Het is ook duidelijk door een Nederlander geschreven. Beetje toe curvingly bad.
Ja, dat dus. Ik zou ze eens vragen of ze die tekst ook in het Nederlands hebben, die is opgesteld volgens Nederlandse regels, voor Nederlandse werknemers en ook nog eens door een Nederlands persoon opgesteld aan het Engels te zien, dus waarom in het Engels? Krampachtig gedoe :')

Ik heb ook bij een internationaal bedrijf gewerkt, maar daar waren arbeidscontracten en bedrijfsregels gewoon in het Nederlands hoor.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Het staat letterlijk zo in de quote uit het contract van de TS:

[...]
Als het bedrag van de lease auto van je salaris af gaat, wat is dan het verschil met via het bedrijf leasen en private lease? Behalve dan dat je bij het bedrijf nog aan andere regels vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zoals @Sovieto zegt: electrisch rijden is bijtellingsvriendelijk. Als je niet prive rijdt maakt dat niets uit. Het voordeel zit juist bij prive rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:04:
[...]

Als het bedrag van de lease auto van je salaris af gaat, wat is dan het verschil met via het bedrijf leasen en private lease? Behalve dan dat je bij het bedrijf nog aan andere regels vast zit.
Dat je het uit je bruto- i.p.v. nettosalaris betaalt; dat brandstofkosten door de werkgever betaald worden; dat je ervoor kan kiezen niet privé te rijden dus zonder bijtelling; dat je niet voor elk ritje brandstof hoeft te declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_Dijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 11:05
@DarkSim1986

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel KM verwacht je per jaar te gaan rijden? Zoals je in de verschillende comments plaatst is een benzine auto toegestaan zolang er minder dan 35k per jaar gereden wordt.

De voorwaardes zijn dan als volgt:

<35km per jaar
Benzine auto
Uitstoot: < 120
Bedrag: <520 per maand.

Dan kom je waarschijnlijk niet aan een auto met een waarde van 50k, maar kun je best een leuke middenklasser uitzoeken. Als je uitgaat van een 3-4 jaar lease periode

Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
520 excl brandstof obv 48 maanden / 35.000 km/jaar is hooguit een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:02
Of een Mazda 2 1.5 GTM (Diesel). Toch iets meer pit :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Hanekamp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03 12:56
t_captain schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:28:
Bij Leaseplan kan ik voor dat geld online ook gewoon bijv een Astra of Megane uitkiezen met ook nog wel wat leuke opties zodat je een prima auto hebt.

Daarnaast staat niks TS in de weg om bij te betalen als hij een dikkere auto wil, maar ik zou het niet doen. Als eerste (lease) auto is er weinig mis met een B (Polo, Mazda 2, Clio etc) of C (Astra, Megane, Golf) segment auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:28:
Electrisch moet een nieuwe Kona Electric 64kWh ook (net) passen in dit budget. Dan moet je alleen kijken of je een voorloop auto kan krijgen tot de levering, of tot die tijd gaan treinen. En je moet thuis naturlijk wel kunnen laden, dat kan ook niet iedereen.

En wellicht als ik de tekst goed lees is je budget zelf iets ruimer en kan je ook wat luxe leasen. 4% bijtelling is natuurlijk fijner dan 22% :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:25
[...]

En die 50k blijft ook een uitdaging voor de Model 3 - evenals de leaseprijs van 595.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Yucon

*broem*

Tom.Hanekamp schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Bij Leaseplan kan ik voor dat geld online ook gewoon bijv een Astra of Megane uitkiezen met ook nog wel wat leuke opties zodat je een prima auto hebt.

Daarnaast staat niks TS in de weg om bij te betalen als hij een dikkere auto wil, maar ik zou het niet doen. Als eerste (lease) auto is er weinig mis met een B (Polo, Mazda 2, Clio etc) of C (Astra, Megane, Golf) segment auto.
Met een C segmenter tref je het als eerste auto al best goed. Ook al omdat de bijtelling er met de 22% er meestal best behoorlijk inhakt op een startsalaris. Overigens zie ik er niet bijstaan dat TS starter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 02-08-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Hanekamp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03 12:56
Yucon schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Met een C segmenter tref je het als eerste auto al best goed. Ook al omdat de bijtelling er met de 22% er meestal best behoorlijk inhakt op een startsalaris. Overigens zie ik er niet bijstaan dat TS starter is.
Helemaal mee eens. Het starter (in elk geval m.b.t. leasen) was een beetje een aanname van mij aangezien TS met wat vragen zit waarop je het antwoord meestal wel weet als je al eens eerder een auto in de lease hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:34
Volgens mij is TS geen starter, maar wordt dit de eerste functie waarbij hij een leaseauto kan krijgen. Ik neem aan dat 1986 zijn geboortejaar is, 32 is wel oud als starter.

Afhankelijk van woonplaats, werkplaats en plaats van meetings ook serieus nadenken om de €595,- te laten uitbetalen en zoveel mogelijk met het OV reizen. Voor die €595 kan je dan een privé auto rijden welke je eventueel kan gebruiken wanneer je naar een meeting moet die ongunstig met OV bereikbaar is. Geen idee of er dan nog een kleine vergoeding tegenover staat. Er zijn bedrijven welke leasebudget uitkeren en ook nog km vergoeding geven (omdat de organisatie ook geen tankpas hoeft te betalen).

Maar in de voorwaarden lees ik sowieso niets over een tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 22:00
Als je al twijfelt tussen lease, danwel privé rijden, is het wellicht ook handig om te realiseren dat het leasebedrag niet meetelt als pensioengevend salaris.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De fiscale waarde is de cataloguswaarde van de auto, dus de kale auto plus pakketten en fabrieksopties die vanuit de fabriek meegeleverd worden. Eventuele opties en accessoires die door de dealer geleverd en/of ingebouwd worden vallen daar niet onder. Zo had mijn vorige leaseauto een fiscale waarde van €26.000 (Volvo C30 D2), maar kostte in totaal €35.000. Die €9.000 extra waren diensten, opties en accessoires die door de dealer geleverd en geïnstalleerd werden, die dus niet meetelden voor de fiscale waarde.

Stel dat je bijtellingspercentage 25% is, dan wordt dus 25% van die €26.000 fiscale waarde bij je jaarinkomen opgeteld en daarover betaal je dan inkomstenbelasting. In mijn geval was die auto een 14%-auto, dus er werd 14% van €26.000 = €3.640 bij mijn jaarinkomen opgeteld. Door de bijtelling betaalde ik dus zo'n €1.750 meer inkomstenbelasting op jaarbasis, oftewel zo'n €145 per maand.

De bijtelling is erop gebaseerd dat je als berijder geen enkele extra kosten aan het voertuig hebt. De werkgever kan dus alle kosten die je wel maakt aanmerken als eigen bijdrage voor privé-gebruik en die aftrekken van de bruto bijtelling. Stel dat je €100 per maand eigen bijdrage zou hebben in de bovenstaande situatie, dan zou die €100 ingehouden worden op je netto-loon, maar tegelijk afgetrokken worden van de bijtelling. De bijtelling zou dan dus niet meer €3.640 zijn op jaarbasis, maar €2.440. Netto per maand kom je dan dus op ongeveer €95 per maand. Dus zonder de eigen bijdrage zou de auto je netto ongeveer €145 per maand kosten, met €100 eigen bijdrage kost de auto je per maand netto ongeveer €195 (eigen bijdrage plus netto bijtelling).

Als je niet privé rijdt, kan de eigen bijdrage niet worden afgetrokken, omdat je geen bijtelling hebt. Met €100 eigen bijdrage kost de auto je dan dus netto €100.

Wat ik trouwens nog mis is waar die €595 op gebaseerd is: met welke looptijd en kilometrage wordt er gerekend? Meestal gaat men bij een normleasebedrag uit van een bepaalde vaste looptijd en vast kilometrage. Bijvoorbeeld 30.000 km per jaar en een looptijd van 48 maanden. Stel dat je dan een auto uitkiest die onder die voorwaarden €650 kost, dan met je €55 eigen bijdrage betalen. Maar als je in de praktijk 40.000 km per jaar rijdt, is de auto in de praktijk duurder - maar dat hoef je dan niet te betalen. De reden waarom men over het algemeen die constructie gebruikt is dat wanneer men uitgaat van de daadwerkelijke kosten in de praktijk, dat betekent dat iemand die meer kilometers rijdt feitelijk een goedkopere auto moet rijden.

Dus wat je eigenlijk nog moet weten, is wat de voorwaarden zijn die bij dat normleasebedrag van €595 horen: aantal kilometers en looptijd waarop de norm is gebaseerd. Pas dan kan je echt aan de slag met een auto uitzoeken.

Let trouwens ook op als je een elektrische auto kiest met 4% bijtelling, dat de eigen bijdrage alleen van de bijtelling afgetrokken kan worden. Dus als je een elektrische auto van €45.000 rijdt dan is dat €1.800 bruto bijtelling per jaar. Als je dan meer dan €150 eigen bijdrage per maand hebt, dan dat overschot niet fiscaal worden afgetrokken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-10 22:32
Ik zie hier in de comments al een paar keer 48 maanden voorbij komen als looptijd van het leasecontract. Lees ik er nou overheen, of staat dit helemaal niet vermeld in het verhaal van de TS? Hoe korter de looptijd, hoe hoger het bedrag. Mijn werkgever hanteert bijvoorbeeld standaard een looptijd van 36 maanden met 50.000 km per jaar, iets wat niet voordelig is.

Even voor de duidelijkheid, mocht dat uit andere comments nog niet genoeg gebleken zijn: Die 595 euro gaat niet van je salaris af. Dat is het bedrag wat je (toekomstige) werkgever bereid is om te betalen voor de auto die je rijdt. Deze "leasecontract kosten" zijn afhankelijk van het type auto, de looptijd van het leasecontract en het aantal km's per jaar dat in het leasecontract is opgenomen. Daarnaast kan het voorkomen dat een werkgever ook eisen stelt aan extra's, zoals winterbanden en vervangend vervoer in mijn geval. Deze opties verhogen ook de prijs van het leasecontract.

Jij betaalt:
1. Eventuele meerkosten bij een duurder leasecontract (>595)
2. Eventuele bijtelling als je de auto privé gaat rijden.

Die bijtelling is netto per jaar: 0,22 * catalogusprijs auto * 0,42. De 0,22 wordt 0,04 bij een full-electric auto en de 0,42 is afhankelijk van je salaris (dit is gewoon je belastingpercentage). Dit bedrag is ook nog fiscaal aftrekbaar.

Al met al lijkt het erop alsof er nog best wat onduidelijk is. Ik vraag me ook af, aangezien je al een NS businesscard krijgt, of het ook mogelijk is om geen lease-auto te nemen. Zoals het er nu staat, zou dat je bruto 595 euro per maand opleveren. Kijk anders ook eens op www.directlease.nl. Hier kun je een idee krijgen wat alles kost, al is het vaak wat optimistisch ingeschat natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:05:
[...]
En die 50k blijft ook een uitdaging voor de Model 3 - evenals de leaseprijs van 595.
Een Model 3 is geen realistische optie, al zou de prijs passen. De levertermijn is waanzinnig!

Ik zie echter een lease regeling met flexibele voorwaarden. Zo lijkt het er bijvoorbeeld op dat het leasebedrag hoger dan 595 ex brandstof is als je voor volledig electrisch gaat. Dat is logisch, aangezien de brandstof in dat geval veel goedkoper is.

Ik zou als ik de TS was eerst eens gaan kijken of een volledige electrische auto haalbaar is.

Zo ja, dan: Een Hyundai Kona en Kia Niro hebben binnen zijn budget de beste range (ca 400km), maar als je met ca 200- 250km kan leven zijn de Leaf en Zoë ook opties.

Zo nee, dan moet met dat budget een Mazda 3 ook wel lukken, zelfs een kale mazda 6 is bij operationele lease ex brandstof nog binnen dat budget! Andere merken zullen niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
Over niet leasen en NS business card, meestal is de constructie zo dat je die card alleen krijgt als je leaset. Dus niet leasen=geen card. Check dat ook ff met HR.
Ter aanvulling op eerder gestelde: Ik lease een Leaf cataloguswaarde 34.900 leasebedrag 695 pm bijtelling 113 pm. Hierboven komt 190 'brandstof' met een pas die ook geschikt is voor fossiele brandstoffen igv vervangend vervoer.
Een eigen laadpaal kost ca 800 om aan te leggen voor particulieren, zakelijk is dat ongeveer het dubbele (vraag me niet waarom). Omdat je eigen stroom verrekend moet worden met je leasecontract, betaal je een abonnement op die paal, in mijn geval (TNM) 20 pm.
Het prijsverschil tussen eigen en openbare laadpaal, en snelladen (21, 33 en 75 ct/kWh respectievelijk) wordt in mijn constructie niet verrekend, dwz het maandbedrag blijft hetzelfde. Het kan ook zijn dat jouw bedrijf de werkelijke kosten verrekend. Dat maakt snelladen duurder per km dan diesel!
N.B. Ik rijd sinds april met deze Leaf en heb nog geen één keer last gehad van 'battery anxiety' met het bereik van 250 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 19:06
E golf rijder hier je rijd letterlijk van stekker naar stekker. In de winter mag je dekens meenemen en in de zomer mag je met je hoofd uit het raam. Zit je zaken als airco/verwarming in dan ga je ineens van 200 km naar 150 km. En dan is het nog 100 rechterbaan :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58
Welkom bij PwC ;).

Als het klopt wat ik zeg en dat werkelijk de leaseregeling is van PwC dan zit het als volgt:

Met dat bedrag zit je wss in leasecategorie 3. Dat betekent een leasenormbedrag van 520 ex brandstof voor benzine en 630 voor diesel. Met max uitstootwaardes van 120 en 100 gr CO2/km. Als je in een andere leasecategorie zit dan kan dit variëren.

Die 595 die je noemt is een vergoeding voor afzien auto. Afhankelijk van je afstand woon werk krijg je 0.19 euro vergoeding per km. Tot een maximum van 75km enkele reis.

Dus stel je rijdt 50km per dag. Dat betekent dus dat je 50 x 5 x 4 x 0.19 = 190 euro ongeveer per maand netto op je rekening krijgt. Het overige bedrag 595 - 190 = 405 krijg je brutto.

Hoewel het dus zo staat op je aanbieding, krijg je niks te zien van die 595 tenzij je afziet van auto. Ook vakantiegeld staat daar op, maar dat krijg je ook niet maandelijks op je rekening.. Is erg misleidend hoe ze dit presenteren.

Als je niet afziet van auto, krijg je dus niets van die 595 en kost het je ook nog eens bijtelling van laten we zeggen 250 in de maand netto. Afhankelijk van hoe duur je auto is. Bij een auto van 50k zal de bijtelling zo'n 450 euro zijn, afhankelijk van je inkomen plus dat je dan wss over je leasebudget gaat en je bij moet betalen. Dus zo'n auto kost je gauw 600 tot 700 euro netto.

[ Voor 29% gewijzigd door gebruikershaes op 03-08-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
gebruikershaes schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:24:
Als je niet afziet van auto, krijg je dus niets van die 595 en kost het je ook nog eens bijtelling van laten we zeggen 250 in de maand netto. Afhankelijk van hoe duur je auto is. Bij een auto van 50k zal de bijtelling zo'n 450 euro zijn, afhankelijk van je inkomen plus dat je dan wss over je leasebudget gaat en je bij moet betalen. Dus zo'n auto kost je gauw 600 tot 700 euro netto.
De bijtelling heb je alleen als je de auto ook privé gaat rijden. Dat gaat niet perse direct samen met het wel of niet hebben van een leaseauto.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@LordSinclair Klopt alleen wordt woon werkverkeer ook gezien als privé geloof ik. Dus tenzij je van plan bent je auto bij kantoor te laten staan en heen en weer te fietsen zal je bijtelling moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Een Model 3 is geen realistische optie, al zou de prijs passen. De levertermijn is waanzinnig!

Ik zie echter een lease regeling met flexibele voorwaarden. Zo lijkt het er bijvoorbeeld op dat het leasebedrag hoger dan 595 ex brandstof is als je voor volledig electrisch gaat. Dat is logisch, aangezien de brandstof in dat geval veel goedkoper is.

Ik zou als ik de TS was eerst eens gaan kijken of een volledige electrische auto haalbaar is.

Zo ja, dan: Een Hyundai Kona en Kia Niro hebben binnen zijn budget de beste range (ca 400km), maar als je met ca 200- 250km kan leven zijn de Leaf en Zoë ook opties.

Zo nee, dan moet met dat budget een Mazda 3 ook wel lukken, zelfs een kale mazda 6 is bij operationele lease ex brandstof nog binnen dat budget! Andere merken zullen niet anders zijn.
Ook een Kona lijkt me niet direct realistisch met de levertermijnen die er op die wagen gaan zitten. In Noorwegen was de wagen na enkele dagen uitverkocht voor 2018 en de huidige wachttijd in dat land loopt al op tot meer dan een jaar. En dat zal hier niet veel anders zijn. En aan de andere kant moet je op een Leaf eerder rekening houden met 150km. Die 200 haal je niet in de winter.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

gebruikershaes schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:49:
@LordSinclair Klopt alleen wordt woon werkverkeer ook gezien als privé geloof ik. Dus tenzij je van plan bent je auto bij kantoor te laten staan en heen en weer te fietsen zal je bijtelling moeten betalen.
Nee, woon-werkverkeer wordt gezien als zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Mx. Alba Oh ok, my bad.

En wat ik nog vergeten was in m'n verhaal. PwC kent een zeer gunstige regeling voor auto's die weinig uitstoot hebben. Dit noemen ze de klimaatneutraal regeling. Je wordt dan beloond voor het rijden van een schone auto. Je krijgt dan een x bedrag afhankelijk van je uitstoot boven op je leasebudget. Voor een Leaf full options bijvoorbeeld krijg je dan geld toe om er in te rijden omdat je budget veel hoger is dan die kost :D. Het resterende bedrag krijg je brutto op je rekening geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door gebruikershaes op 03-08-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
[...]

range is toch zo'n 250 km?
weet niet hoeveel km je dagelijks aflegt maar als je woon-werk rijdt en op je werklocatie weer kan bijladen dan zie ik geen probleem.
Hooguit als je dagelijks 250km reist dan sta je wellicht even bij een van de snellaad palen (verplichte koffie pauze ;) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
bedankt voor alle antwoorden, ik wacht nog op het echte contract ben benieuwd hoe het daar precies instaat. Ben idd geen starter. Maar heb ernaast ook een renault laguna station welke mijn vrouw gebruikt voor de kids en de boodschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
DarkSim1986 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:14:
bedankt voor alle antwoorden, ik wacht nog op het echte contract ben benieuwd hoe het daar precies instaat. Ben idd geen starter. Maar heb ernaast ook een renault laguna station welke mijn vrouw gebruikt voor de kids en de boodschappen.
gewoon even uitrekenen wat voor auto's je kan kiezen en wat de kosten voor privegebruik zijn.
4% bijtelling bij een e-golf zal zo'n 60-80 euro per maand zijn en dan heb je toch het gemak om de auto prive te gebruiken...

succes.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, de regeling kwam mij al erg bekend voor. Heb tot 4 jaar geleden bij PwC gewerkt. Ik heb mijn oude lease regeling er nog eens bij gepakt en volgens mij heb je gelijk ;)

Maar dat betekent ook dat een langere levertijd geen probleem hoeft te zijn. Ik had indertijd wel 4 maanden lang een voorloop auto omdat de auto die ik wilde slecht leverbaar was. Daarnaast is dan zijn lease budget voor electrisch hoger. En je kan waarschijnlijk ook (waren ze mee bezig toen ik weg ging) een hybride Toyota pool auto als voorloop auto nemen.

Dan zou de levertijd voor een Kona ook geen probleem hoeven te zijn.
Blokker_1999 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
Ook een Kona lijkt me niet direct realistisch met de levertermijnen die er op die wagen gaan zitten. In Noorwegen was de wagen na enkele dagen uitverkocht voor 2018 en de huidige wachttijd in dat land loopt al op tot meer dan een jaar. En dat zal hier niet veel anders zijn. En aan de andere kant moet je op een Leaf eerder rekening houden met 150km. Die 200 haal je niet in de winter.
Had me niet gerealiseerd dat de levertijd voor de Kona al zo was opgelopen.

Met mijn i3s haal ik overigens in de vries kou alsnog 180km, maar ik heb wel het voordeel dat ik thuis en op mijn werk in de garage sta, waardoor hij minder koud wordt en ik alleen de stoelverwarming gebruik ipv de hele auto verwarm. De Leaf zou volgens alle sites juist meer range dan een i3 moeten hebben...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:34
Lekker blijven dromen :+ Bij ideale omstandigheden was dat de range van de oude. Bij weersomstandigheden verre van ideaal; vandaag (dus airco volle bak mee aan) of in de winter kan je gerust rekenen op 120-150km.
Althans, ik neem aan dat jij vlot op bestemming wil komen met een aangename temperatuur en eventueel ook nog een muziekje en dergelijke erbij.

Het huidige model heeft volgens mij opgegeven dat die 300km range heeft, dat zal in praktijk tussen de 150-250km liggen. Vergeet niet dat VW/VAG hopeloos achterloopt met dergelijke moderne technieken en dat deze wagen alleen is gemaakt zodat men op de Amerikaanse markt kan blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

Lekker blijven dromen :+ Bij ideale omstandigheden was dat de range van de oude. Bij weersomstandigheden verre van ideaal; vandaag (dus airco volle bak mee aan) of in de winter kan je gerust rekenen op 120-150km.
Althans, ik neem aan dat jij vlot op bestemming wil komen met een aangename temperatuur en eventueel ook nog een muziekje en dergelijke erbij.

Het huidige model heeft volgens mij opgegeven dat die 300km range heeft, dat zal in praktijk tussen de 150-250km liggen. Vergeet niet dat VW/VAG hopeloos achterloopt met dergelijke moderne technieken en dat deze wagen alleen is gemaakt zodat men op de Amerikaanse markt kan blijven verkopen.
Beetje off-topic maar dak van zonnepanelen die de accu lichtelijk bijladen....
Voor meerendeel van de mensen is 120 km al een prima rangen voor woon-werk verkeer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Beetje off-topic maar dak van zonnepanelen die de accu lichtelijk bijladen....
Voor meerendeel van de mensen is 120 km al een prima rangen voor woon-werk verkeer.
Ik hoorde vooraf dezelfde verhalen over de i3(s), nu ik hem heb valt het reuze mee. Ik rijdt 80km tussen laadbeurten, zelfs de laatste weken met de airco vol aan en de wegen leeg waardoor ik op een hogere snelheid op de snelweg rijdt (gemiddeld 100km/uur ipv ca 90km/uur), gebruik ik daarvoor niet meer dan 40% van de batterij. Met andere woorden, muziek aan, climate control aan op 16! graden en 200km range.

De impact van koud weer is een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

De impact van koud weer is een stuk groter.
maar dan heb je als het goed is niet de airco aan staan ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:31:
[...]
maar dan heb je als het goed is niet de airco aan staan ;)
Nee en als je slim bent neem je een auto met stoel verwarming. Stoelverwqarming heeft veel minder impact op range dan de lucht in de auto verwarmen, terwijl je als bestuurder lekker warm bent en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:49
Mx. Alba schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:22:

Is het niet zo dat juist die opties bij het vroegtijdig beëindigen van het leasecontract, bijvoorbeeld
Doordat je een andere baan hebt zonder leasemogelijkheden. Je deze kosten (de maandelijkse meerkosten van het leasebedrag) in sommige gevallen mag aftikken voor de resterende maanden dat het leasecontract zou doorlopen?
Ik heb deze constructie ook wel eens gezien voor de eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
StecaGrid schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Is het niet zo dat juist die opties bij het vroegtijdig beëindigen van het leasecontract, bijvoorbeeld
Doordat je een andere baan hebt zonder leasemogelijkheden. Je deze kosten (de maandelijkse meerkosten van het leasebedrag) in sommige gevallen mag aftikken voor de resterende maanden dat het leasecontract zou doorlopen?
Ik heb deze constructie ook wel eens gezien voor de eigen bijdrage.
Veelal zul je het deel overschrijding (dus dat wat je meer hebt uitgegeven dan je aan budget van werkgever kreeg) inderdaad moeten aftikken voor de resterende looptijd van het contract.

Voor het bepalen van je overschrijding maakt het echter geen verschil of opties/accessoires wel of niet in de fiscale waarde opgenomen zitten.

Oplossing om veel opties achteraf door de dealer te laten inbouwen kan daarom soms heel gunstig uitpakken voor je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwee93
VidaR-9 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Eens dat wordt inderdaad een puntje haha daarnaast is er nog teveel onzekerheid omtrent de model 3 dat je je af moet gaan of je leasemaatschappij wel z'n auto gaat leveren. Nu is die van ons vrij gul hier in en mag je elk merk kiezen zolang ze er zelf maar genoeg aan verdienen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwee93
koentjuh1987 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

range is toch zo'n 250 km?
weet niet hoeveel km je dagelijks aflegt maar als je woon-werk rijdt en op je werklocatie weer kan bijladen dan zie ik geen probleem.
Hooguit als je dagelijks 250km reist dan sta je wellicht even bij een van de snellaad palen (verplichte koffie pauze ;) )
Zelf geeft Volkswagen 300 aan. Maar als je realistisch bent en kijkt naar alle berichten op internet haal je dit bijna nooit. Je haalt eerder de 200km en in de winter nog wel eens minder. En ik vindt dat je bij elecktrisch rijden je hier geen zorgen over moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwee93
DarkSim1986 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:09:
[...]

Ja je moet wel echt thuis een oplaadpunt hebben met zulke kleine range anders schiet het ook niet op haha. Lijkt mij dat als je een paal plaatst je best nog wel eens mis kan grijpen als iemand anders er gebruik van maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je die op de openbare weg plaatst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
de Hyundai Kona electra heeft een radius van 425 km, maar deze zal wel boven mn budget komen denk ik :P
Pagina: 1