Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 23:32
Hallo,

Ik heb een Surface Pro 1 gekregen met Windows 10 pro erop. Nu zie ik op de site van Microsoft dat er een nieuwe bios versie beschikbaar is en nog een paar firmware update bestanden. Kan iemand mij vertellen hoe ik die moet installeren. Ik lees overal dat het moet met een msi bestand. Die kan ik niet downloaden voor de Surface Pro 1 wel voor hogere versies van de Surface Pro(2 of 3).

Het gaat om deze dingen die ik geïnstalleerd wil hebben.
EC 9.00.50 SurfaceProEC.inf
SAM 2.84.0350 SurfaceProSAM.inf
UEFI 1.7.50 SurfaceProUEFI.inf

Ik krijg het ook niet voor elkaar om een usb stick te maken met de DataEraser tool dit ik kan downloaden bij Microsoft op de site. Krijg steeds de fout melding dat hij het formatteren fout gaat. Ik heb verschillende sticks geprobeerd

Wie kan mij hier bij helpen. Heb het hele internet al afgezocht hoe ik dit moet doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
@Egbert Jan normaal gesproken is het niet nodig om Bios updates überhaupt te doen, tenzij ze voor jou echt iets toevoegen. Er kan namelijk bij een Bios update een hoop fout gaan, waardoor je met een niet werkend systeem achter blijft.

Zijn er voor jou functies die toegevoegde waarde hebben? Zo niet zou ik het lekker links laten liggen.

Zou je verder nog even een linkje kunnen plaatsen naar de specifieke bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Hij zit in deze SurfacePro_Win10_150723_0.zip op de microsoft site. Deze uitpakken en de map firmware.
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49038

Hoe krijg ik die dingen uit de map firmware geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik krijg mijn surface updates via windows update geloof ik, net als de windows updates uiteraard

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik zie aan de files dat het nieuwere versie is van de bios dan die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
Egbert Jan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:25:
Ik zie aan de files dat het nieuwere versie is van de bios dan die er op staat.
Maar om mijn vraag hierboven nog even te herhalen. Waarom wil je perse de Bios updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik hoop dat er ondersteuning in zit voor booten van vanaf usb stocks die geformateerd zijn in ntfs inplaats van fat32 en verder wat stabiliteit problemen.
Pagina: 1