Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen/ThreadRipper en nested hypervisor

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik probeer een bevestiging te krijgen of het volgende werkt met Ryzen/ThreadRipper, nested hypervisor met VMware Workstation.

Het doel is om Hyper-V of ESXi in een VM te draaien met daarin 64bit VMs. Ik kan echter nergens een bevestiging vinden. Enkel dat Hyper-V op Windows 10/2016 geen nested ondersteund met een AMD CPU.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Iemand heeft onder UnRAID ESXi 6.7 aan het lopen gekregen, dus dat lijkt te werken.

https://lime-technology.c...en-nested-vm-vmware-esxi/

Dus waag eens een poging met als basis ESXi 6.7 zou ik zeggen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Mentox
Bedankt @nelizmastr

Ik heb nu een Intel systeem maar zit te kijken naar een ThreadRipper. Als het niet werkt is het een dure gok :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Ah ik ging ervan uit dat je al AMD hardware had. Ik heb het zelf nooit op mijn systeem getest (Ryzen 7 2700X) dus ik kan ook niet zeker zeggen of het kan. Misschien dat ik vanavond wat tijd heb om het even gauw te testen voor je.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nested werkt, echter werkt vIOMMU niet met AMD. Je kunt dus bijvoorbeeld geen virtualization based security gebruiken in een VM.
Voor wat je wil doen is het omgekeerde misschien interessanter, installeer ESXi en wijs een USB controller en GPU toe aan een VM en gebruik dat als 'fysieke machine'.
AMD heeft nog niet mijn voorkeur voor virtualisatie, elke microcode wordt het wat beter, maar ik heb niet het gevoel dat het al zo af is als bij Intel.

[ Voor 58% gewijzigd door |sWORDs| op 02-08-2018 12:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Mentox
Thanks @|sWORDs| Dat is niet zo erg.

Nu rustig wachten op ThreadRipper 2 :9

Pagina: 1