Partitie tabel kappot

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Weet iemand een goed progje om een partitietabel van een hardeschijf te reconstrueren. De partities bestaan nog wel alleen de tabel is weg. Dus het progje zou de hd moeten bekijken en zeggen. Hej, dat is een partatie en dat en dat...
Kent iemand zoiets?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Volgens mij kun je dit oplossen door een opstartdisk te gebruiken (Win 98 of ME) en daarna achter de A-prompt het volgende in te tikken: fdisk/mbr . Hiermee zet je een originele kopie van je master boot record terug, waarin de partities staan beschreven.
Ik ken verder geen progje die dit voor je kan reconstrueren.
Het is het proberen waard.

Succes!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Norton Utilities kan het wel MAAR je verliest WEL ALLES WAT OP JE HD STAAT (trust me I know ;), ik heb het zelf nu namelijk ook.) Ik snap niet hoe ik er vanaf kom. Ik heb het namelijk in me extended partities zitten maar ik kan er wel gewoon opkomen en dingen op doen. Ik ga dat met die mbr nog wel ff testen maar weet iemand hoe dit eigenlijk ontstaat? En wat er dan mis is?

(Ik heb nu 2 hd's, 1x 30 Gb IBM 75GXP en 1x 40 Gb IBM 60GXP erin zitten. rest pc staat onder in extra info..)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Tiramisu is software for retrieving data from crashed hard drives. It can help when the drive has been:
hit by a virus
formatted
fdisk'ed
zapped by a power failure
damaged by applications

ge c/p uit de readme van Tiramisu.

ik heb icq B-)

• BiOCHiP908
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2003

BiOCHiP908

Hmmmzzz? Jaja....

Op woensdag 18 juli 2001 13:25 schreef wiliewel het volgende:
Volgens mij kun je dit oplossen door een opstartdisk te gebruiken (Win 98 of ME) en daarna achter de A-prompt het volgende in te tikken: fdisk/mbr . Hiermee zet je een originele kopie van je master boot record terug, waarin de partities staan beschreven.
Ik ken verder geen progje die dit voor je kan reconstrueren.
Het is het proberen waard.

Succes!
De partitietabel mag dan wel in de MBR zitten, maar fdisk /mbr helpt niet. Er wordt namelijk alleen een nieuwe bootloader geschreven, van de partitietabel blijft fdisk af. Zie ook http://www.claws-and-paws.com/virus/articles/fdisk.shtml

"I'll rip the eyes out of your head and piss at your dead skull!" - Jack Nicholson
"Grappig... luie mensen schreeuwen altijd RTFM naar andere luie mensen :)" - Vlasbaard