Extra verdieping op woning maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 22:59
Hi! Ik was benieuwd naar jullie mening over het volgende. Onlangs hebben mijn vriendin en ik een nieuwe woning gekocht. Deze bestaat op dit moment uit 2 verdiepingen maar de vorige eigenaren hebben het plafond "gereed" gemaakt voor een 3e verdieping. We willen graag 40m2 woonruimte en 15m2 balkon laten bouwen, casco oplevering.

Nu hebben we met 2 aannemers gesproken over de extra opbouw, waaronder de aannemer die het huis heeft gebouwd. Beide hadden het in het beginsel over een verwachting qua kosten rond de €60-70k. Nu hebben we de offertes ontvangen en niet schrikken... maar de offertes zijn beide boven de €90k!

De reden? Bouwmaterialen duurder geworden volgens hen.

Iemand onlangs een verdieping laten bouwen? Of meegemaakt dat het bij de offerte ookal 1/3e duurder is? Ben benieuwd!

Edit: natuurlijk snap ik dat met de huidige markt de prijzen van materiaal ook stijgen. Maar een dergelijk verschil als dit vond ik zelf wel heel groot.

[ Voor 8% gewijzigd door r--ndy op 01-08-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 23:21

painkill

Pain(k)(ill)

Wat ik wel heb meegekregen is dat er inderdaad bouwmaterialen zijn die 30% duurder zijn geworden. Maar dat is geen reden om de gehele rekening 30% duurder te laten worden. Misschien zitten ze al redelijk vol qua werk en proberen ze dingen duur te verkopen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
painkill schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:21:
Wat ik wel heb meegekregen is dat er inderdaad bouwmaterialen zijn die 30% duurder zijn geworden. Maar dat is geen reden om de gehele rekening 30% duurder te laten worden. Misschien zitten ze al redelijk vol qua werk en proberen ze dingen duur te verkopen?
Ze hebben ook meer dan genoeg werk, dus de arbeid wordt ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:45
418O2 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Ze hebben ook meer dan genoeg werk, dus de arbeid wordt ook duurder.
Dat valt ook wel mee.
Maar het is redelijk standaard om 20-30% bovenop de prijs te gooien als je orderportefeuille al vol zit.
Zeker aangezien je in de bouw wereld op het moment niet echt meer aan meer personeel kan komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:42
Ik kijk er niet vreemd van op, de bouw is redelijk overspannen op dit moment. Kwestie van vraag en aanbod.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Maar wat is nu precies het doel van je topic? Je voel je genaaid omdat er tijdens de koop van je huis een lagere prijs werd genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is inderdaad erg druk op dit moment.

Als je wil zou je kunnen wachten met de opbouw, sparen en een klein beetje hopen dat over een paar jaar weer een crisis in de bouw zodat je voor een stuk minder de opbouw kan laten doen.
Verder wel balen, dus hopelijk heb je niet je zinnen gezet op de opbouw, of heb je genoeg middelen om alsnog te laten uitvoeren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan proberen de aannemers tegen elkaar op te laten bieden, gewoon tegen eentje zeggen dat een andere aannemer het voor minder doet en of ze lager willen gaan zitten. Even kijken hoeveel ze willen zakken op de opdracht te behouden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:42
anandus schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:03:
Je kan proberen de aannemers tegen elkaar op te laten bieden, gewoon tegen eentje zeggen dat een andere aannemer het voor minder doet en of ze lager willen gaan zitten. Even kijken hoeveel ze willen zakken op de opdracht te behouden.
Probeer überhaupt maar eens een aannemer te vinden die een offerte wil maken, en er binnen 1 jaar aan wil / kan beginnen, dat is al lastig genoeg in onze regio >:)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r--ndy
SteveWoz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:44:
Maar wat is nu precies het doel van je topic? Je voel je genaaid omdat er tijdens de koop van je huis een lagere prijs werd genoemd?
Ha, ik had het in een ander topic geplaatst maar de moderator heeft er een eigen topic van gemaakt. De reden was omdat ik benieuwd was of andere dit met een dakopbouw (of vergelijkbare grote verbouwing) dit ook hebben ervaren. Bij de koop waren wij al bewust op het feit dat de verkoop makelaar geen indicatie kon geven van de kosten.

We hebben een redelijke spaarpot en wat overwaarde van de verkoop van ons appartement dus dat scheelt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Grolsch schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Probeer überhaupt maar eens een aannemer te vinden die een offerte wil maken, en er binnen 1 jaar aan wil / kan beginnen, dat is al lastig genoeg in onze regio >:)
Haha, inderdaad! Ik had ongeveer 7 aannemers gebeld maar slecht 2-3 konden er ergens volgend jaar. De offerte duurde ook nog eens 8 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
r--ndy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Ha, ik had het in een ander topic geplaatst maar de moderator heeft er een eigen topic van gemaakt. De reden was omdat ik benieuwd was of andere dit met een dakopbouw (of vergelijkbare grote verbouwing) dit ook hebben ervaren. Bij de koop waren wij al bewust op het feit dat de verkoop makelaar geen indicatie kon geven van de kosten.

We hebben een redelijke spaarpot en wat overwaarde van de verkoop van ons appartement dus dat scheelt in ieder geval.
Wij hadden ongeveer dezelfde plannen, alleen in combinatie met een veranda.

De prijzen die je noemt zijn niet zo heel gek, vooral niet in het huidige klimaat.
De afgelopen maanden zijn de prijzen als een raket omhoog geschoten, bouwbedrijven hebben genoeg werk voor het komende jaar. Dus naast de bouwmaterialen kunnen zo ook meer vragen, omdat ze niet verlegen zitten om werk.

De meeste kosten bij een verbouwing als deze zijn nu eenmaal de uren. Ik weet niet hoe handig je bent, of dat je misschien vrienden hebt die je kunnen helpen. Maar als dit alles niet het geval is dan zul je nergens een goedkopere manier vinden.

*knip* Die suggestie graag achterwege laten, dat valt net zo goed onder Het algemeen beleid #criminaliteit

Wij hebben er uiteindelijk maar vanaf gezien... wachten wel weer op betere tijden :)

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 02-08-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
r--ndy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Haha, inderdaad! Ik had ongeveer 7 aannemers gebeld maar slecht 2-3 konden er ergens volgend jaar. De offerte duurde ook nog eens 8 weken 8)7
Tja, je vraagt ook niet of ze even je plant kunnen voeren of je vis water geven. Ik denk dat veel aannemers niet vaak horen "Ja ik wil een extra stuk huis bovenop m'n huis." Daar gaat een hoop tijd, kennis en onderzoek in zitten. En daar al een redelijke inschatting van maken kost dus ook tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb je al gekeken of je het mogelijk is om een extra verdieping er op te zetten?
Is er met de bouw al rekening mee gehouden (langere of meer fundatiepalen toegepast)?
Mag je van de gemeente (omgevingsvergunning) wel een aanpassing doen?

Of ben je ben je uitgegaan dat het wel mag.

Wat zijn overigens de afmetingen (lengte en breedte) van de opbouw die je in gedachte had?
En wat voor voorkeur voor materialen wil je hebben? En hoeveel ramen, deuren, etc. wil je er in hebben?
Zit in de prijs ook de trap e.d.? Of ga je die later zelf plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

In 2006 heb ik dat laten doen en toen kostte het al €65.000,-. Oftewel, ik kijk er helemaal niet van op dat je nu prijzen noemt die daar ver boven liggen.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:53
RocketKoen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

Dat valt ook wel mee.
Maar het is redelijk standaard om 20-30% bovenop de prijs te gooien als je orderportefeuille al vol zit.
Zeker aangezien je in de bouw wereld op het moment niet echt meer aan meer personeel kan komen.
Wij zitten in de elektra en werken regelmatig als onderaannemer. Paar jaar terug kon de aannemer een elektricien krijgen voor 37 euro per uur. Nu mogen ze blij zijn als we voor 55 euro per uur willen komen. Ex btw.

Personeelstekort in de bouw groeit, de uurtarieven groeien mee. Bestaand personeel binnen houden is niet makkelijk en extra personeel werven bijna onmogelijk. Aan beiden zit ook voor de werkgever een prijskaartje.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

musiman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:47:
In 2006 heb ik dat laten doen en toen kostte het al €65.000,-. Oftewel, ik kijk er helemaal niet van op dat je nu prijzen noemt die daar ver boven liggen.
.. en in 2009 waarschijnlijk voor 50.000 of minder. Dit is echt iets om vooral even uit te stellen als dat mogelijk is. Maargoed, misschien is het dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:05

Wom

Isolatieplaten schijnt ook wel een probleem te zijn, zowel kwa levering als op gebied van prijs. Dat ga je ook voelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
BastaRhymez schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:43:
Heb je al gekeken of je het mogelijk is om een extra verdieping er op te zetten?
Is er met de bouw al rekening mee gehouden (langere of meer fundatiepalen toegepast)?
Mag je van de gemeente (omgevingsvergunning) wel een aanpassing doen?

Of ben je ben je uitgegaan dat het wel mag.

Wat zijn overigens de afmetingen (lengte en breedte) van de opbouw die je in gedachte had?
En wat voor voorkeur voor materialen wil je hebben? En hoeveel ramen, deuren, etc. wil je er in hebben?
Zit in de prijs ook de trap e.d.? Of ga je die later zelf plaatsen?
Met de bouw van de woning is er al rekening mee gehouden om een extra verdieping over het de gehele oppervlakte te bouwen. Ook al gezeten met de gemeente en zij zien op voorhand geen problemen. De huizen in de omgeving zijn allemaal met 3 verdiepingen en er zijn geen stricte omgevingseisen in het gebied. Destijds hebben de bewoners gekozen om meer de lengte in te bouwen dan in de hoogte. De woning is nu circa 12 meter lang en 5 meter in de breedte.

De verdieping moet casco opgeleverd worden. We zijn redelijk handig maar een verdieping gaat ons netwat te ver. in totaal moet de verdieping 3 kamers krijgen. Elke kamer in iedergeval een raam dat open kan, opslaande deuren naar balkon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb je al eens bij https://www.conceptdakopbouw.nl/ gekeken?
Die bieden ook oplossingen aan, welke een stuk lager liggen qua kosten!

Mijn schoonbroertje wilde ook een extra verdieping en kwam hier toen mee. Uiteindelijk hebben ze het niet gedaan, omdat verhuizen voor hen onder aan de streep goedkoper was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonnerd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 10:49
2 jaar geleden ook laten doen, zaten onder de 50.000. Dit was ex. stucwerk en regelen bouwvergunning. Ik zou nog even verder zoeken of wachten tot de markt minder overspannen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100601

8 Maanden geleden ook een casco dakopbouw laten plaatsen.
Deze beslaat 50m2, houtskalet aan de binnenzijde, en beide gevels op laten metselen.
De totale kosten waren 35K incl trap en uitvlakken van verdiepingsvloer, en excl leges, bouwvergunning bouwtekening, constuctie berekening.

Ben woonachtig in Haarlem en hier is het vrijgebruikelijk dit te doen, zo`n 65% van de straat heeft dit in het verleden ook al gedaan. Zo her in der in de buurt zijn aannemers druk bezig om dit ook bij anderen te doen.

90k voor een casco opbouw vind ik persoonlijk vrij hoog, materialen zullen vast duurder zijn geworden en goed personeel is ook schaars, maar de verschillen zijn wel erg groot. Vraag anders om een gespecificeerde offerte en reken deze eens zelf na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 1100601 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:50:
8 Maanden geleden ook een casco dakopbouw laten plaatsen.
Deze beslaat 50m2, houtskalet aan de binnenzijde, en beide gevels op laten metselen.
De totale kosten waren 35K incl trap en uitvlakken van verdiepingsvloer, en excl leges, bouwvergunning bouwtekening, constuctie berekening.

Ben woonachtig in Haarlem en hier is het vrijgebruikelijk dit te doen, zo`n 65% van de straat heeft dit in het verleden ook al gedaan. Zo her in der in de buurt zijn aannemers druk bezig om dit ook bij anderen te doen.

90k voor een casco opbouw vind ik persoonlijk vrij hoog, materialen zullen vast duurder zijn geworden en goed personeel is ook schaars, maar de verschillen zijn wel erg groot. Vraag anders om een gespecificeerde offerte en reken deze eens zelf na.
Wou net zeggen, waar woon je want hier in Haarlem zie ik heel veel huizen met zo'n opbouw dus de aannemers hebben er genoeg ervaring mee, prijs zal daarom ook lager liggen.

Zou het overigens wel goed isoleren want het schijnt met dit weer bloedheet te worden.
Pagina: 1