Laten doen door een mannetje van werkspot en daar spijt van gehadbulletproof93 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:48:
Heeft iemand zelf gestuct en hier later spijt van gehad?

kant en klare pasta, zeer lang verwerkbaar (emmer dicht en het blijft gewoon goed) en toch in een dag droog. Als het niet in 1x is gelukt kan je het gewoon een beetje opschuren. Je kan er een dunne laag mee opzetten of een redelijk recht oppervlak glad schrapen als het ware zodat alleen de oneffenheden worden gevuld. Zo werk ik bijv het lelijke plafond spackwerk weg. Ja het is in verhouding duurder dan een zak gips maar je hebt geen gekut met mengen en korte verwerkbaarheid. Als je wilt beginnen (of nog een klein stukje bijwerken) trek je de emmer open en kan je gaan. Op zuigende oppervlakken is er veelal geen voorstrijk nodig. Als je klaar bent trap je de emmer dicht, gereedschap (vlakspaan & spackmes) afvegen met een stukje keukenpapier en het laatste beetje met een vochtig doekje. Fill&finish is mijns inziens de ultieme DIY gips maar gek genoeg ligt het niet in de schappen van consumenten bouwmarkten.
Ik haal het bij de bouwmaat, daar hebben ze de creme versie. Waarom die zo heet geen idee want het is zo wit dat het zeer doet aan je ogen.
[ Voor 4% gewijzigd door leecher op 02-08-2018 15:33 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)