Meerdere bronnen op JBL LSR305

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05-2021
Goededag,

Ik heb een vraag over het aansluiten van de JBL lsr305 die ik op het oog heb. Ik wil graag op mijn platenspeler, telefoon en pc kunnen aansluiten. Ik weet dat je met een goede audio interface eigenlijk al goed zit, maar ik wil het liefst even doorsparen voor een wat betere audio interface dan dat ik overhaast een goedkopere aanschaf. De aansluiting voor externe speakers op mn platenspeler is rca.

Mijn vraag is of het aan te raden is om heel even zo’n audio interface te omzeilen en dat ik een x2 xlr naar rca en een x2 xlr naar 3.5 aanschaf?

Mvg, Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
.

[ Voor 97% gewijzigd door CoenT op 01-08-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Jag

Ik zou er een klein mixertje tussen zetten, iets van Behringer bijvoorbeeld. Voor de platenspeler heb je dan een losse phono preamp nodig als die niet al ingebouwd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd.
Als ik de handleiding zie: www.jblpro.com/ProductAtt...nersManual_Mar10_2014.pdf dan wordt er ook niet gesproken over een input switch. Vermoed dus dat twee aansluitingen tegelijk gebruiken hem niet gaat worden. Sowieso zie ik maar een kanaal per speaker, dus je zou als het al zou kunnen een stel lange kabels nodig hebben ;)

Verder: @OB1 heeft hier een review over geschreven, zie productreview: JBL LSR305 (Zwart) review door OB1 Die zou je dus mogelijk antwoord kunnen geven op al je verdere vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Aha bedankt voor jullie reacties! Een inputswitch is niet perse nodig aangezien mn platenspeler een heaphone input heeft (3.5mm), ik weet overigens niet of dat aan te raden is, maar op dit moment heb ik mijn huidige boxjes (erg matige btw) daar wel op aangesloten.

Ik produceer zelf ook muziek als hobby, dus ik had sowieso wel een audio interface nodig voor in toekomst.

Het liefst wacht ik hier dus nog even mee, aangezien ik liever eentje haal met hoge specs en veel inputs (mid in/out aansluitingen etc), maar zo iets kan ik nu even niet voor zo’n ding op tafel leggen.

Ik weet niet of mn platenspeler zo’n phono preamp heeft. Ik ga dat zo even opzoeken.

Voor nu zou ik max zo’n dingetje kunnen halen als audio interface; https://www.bax-shop.nl/v...umc22-usb-audio-interface

Valt hier dus echt niet om heen te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 15:56

GforceNL

Out of memory....

Ik zou er wel iets tussen zetten waarmee je volume kunt regelen. Dit kan ook de speakers zelf, maar is individueel per speaker.

Een kleine mixer of audio interface zou voldoende zijn.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Dus ik heb een audio interface nodig en 2 xlr to 6.3mm male kabels nodig om de boxen aan te sluiten op mijn pc? Ik heb een hele simpele platenspeler, maar die wil ook zeker van goed geluid voorzien en ik wil graag makkelijk mijn telefoon op de boxen aansluiten. Hoe verbind ik dan zo’n platenspeler aan een audio interface? En ik heb nog een 3.5mm naar 3.5mm trs kabeltje liggen, kan ik die gebruiken om mijn telefoon aan te sluiten op een audio interface? Als ik het goed begrijp ben ik dus in iedergeval afhankelijk van mijn pc die perse aan moet staan om de hele mikmak te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Jag

Je hebt iets nodig met meerdere inputs. Kortom, een klein mixertje. Zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

@CoenT gebruik de wijzig-knop om iets toe te voegen aan je vorige post. Binnen 24 uur het topic kicken is niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 15:56

GforceNL

Out of memory....

@CoenT Deze is goedkoper en heeft eeen line-in voor tulp stekkers, zoals je platen speler. Je kunt dan een tulp->koptelefoonplug gebruiken voor je telefoon en je pc gaat via de USB aansluiting.

https://www.bax-shop.nl/e...nger-uca222-usb-interface

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Ik ben uiteindelijk niet voor jbl maar voor de presonus eris 4.5 gegaan. Mede door goede reviews en handige specificaties als room control en een volume knop aan de voorkant. Ik heb er nu een rca naar rca kabel bij besteld om hem aan te sluiten aan mn platenspeler en kan met 3.5mm naar 3.5mm kabel ook direct via de speakers mn telefoon aansluiten. Nu heb ik in ieder geval nog even ruimte om voor een wat geadvanceerdere audio interface te sparen aangezien ik ook graag midi inputs wil voor eventuele synths.

Maar toch bedankt voor jullie reacties en moeite en hopelijk heb ik voor mezelf de goede keuze gemaakt.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:09
Als ik jouw was zou ik ook voor een iets betere platenspeler gaan sparen, bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...sb-rood/9200000034981018/, het model wat ju nu hebt lijkt erg op het type wat er om bekendstaat platen te kunnen beschadigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Kijk eens naar deze: https://www.bax-shop.nl/s...ol2usb-monitor-controller

Ik heb deze zelf ook gebruik en hier mijn tv, computer, en een losse aux kabel op aangesloten.
Ook kan hier simpel de platenspeler aan, omdat deze al een versterkte phone ingang heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Jelle92 op 02-08-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Martyw, heb de reviews inderdaad gelezen, maar ik heb deze cadeau gekregen pas geleden, dus ik wacht nog even met een nieuwe. Ik ben redelijk nieuw in de vinyl wereld, dus had op dat moment ook geen behoefte aan een peper dure, maar op dit moment kan ik wel zeggen dat ik uiters enthousiast ben over vinyl. Ik heb zelf nog niks van gemerkt dat er een plaat stuk is gegaan. Alleen eentje die stukjes overslaat maar dat was zeer waarschijnlijk gewoon al voordat ik hem kocht.

Jelle92, ziet er uit als een handig apparaatje, maar volgens mij moet ik echt voor een audio interface gaan sparen aangezien dat ook het fuctioneren van ableton voor mij kan verbeteren en leuke dingen kan toevoegen aan mn setup.
Pagina: 1