Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies game laptop tm ca € 1.800,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hi all,

Aangezien mijn Dell XPS (uit 2011) echt te langzaam wordt voor gameswil ik een nieuwe laptop kopen.
Vereisten:
GPU genoeg FPS voor alle shooters in Ultra settings (laptop zal ook aan mijn 65" worden gehangen voor gamen en Fifa etc). Voorkeur voor GTX 1060/1070/1080. Ouder vind ik zonde voor deze prijsklasse

CPU, voorkeur voor 8e generatie i7 zodat hij de komende jaren weer mee kan. 8e generatie heeft best wel veel voordelen ten opzichte van de 7e gen.

17" aangezien ik ook de laptop gebruik met klanten en zij dan makkelijker mee kunnen lezen/kijken. Graag wel goede kleuren, als het kan g-sync en 144/120hz. 4k vind ik dan weer niet belangrijk op zo'n klein scherm

Accuduur minimaal 5 a 6 uur ivm semi zakelijk gebruik

RAM, niet erg belangrijk. 8GB is in feite prima

Behuizing: hoe dunner hoe beter. Echter heb ik ook een zwak voor Alienware.

Toetsenbord, gewoon verlicht, kleuren boeien me niet.

Touchpad graag redelijk glad. Heb een MSI gebruikt (ge72) en vond dat touchpad eigenlijk te stroef.

Verder alle gebruikelijke zaken zoals 5g, BT5 etc.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de nieuwe Alienware R5 17 inch met 1070 en i7 8xxx. Op de amerikaanse Dell site kost deze $1699,-. Helaas op de NL site € 2049,-. Bizar groot verschil. Voor 1699 had ik hem direct besteld.

Van MSI vind ik het nadeel weer dat je de 2e/betere koeling vaak handmatig aan moet zetten voor goede koeling en dat de windows knop en FN omgedraaid zitten (via Bios wel te switchen)..
Verder wel mooie laptops...

Skikk/Clevo is een optie maar komt toch best duur uit als je alles bij elkaar telt en voor dat geld ook een ander kan kopen.

Andere opties zijn nog: Predator, ROG, etc etc.
Wie heeft er nog leuke tips?

Een factuur is wel benodigd ivm zakelijke aankoop.
Er zit zowel naar boven als naar beneden marge in het budget mits een goede reden.
Ow ja, graag qwerty indeling! Ik kreeg een mooie deal voor een Azerty aangeboden maar kan helaas nog geen losse toetsenborden vinden voor de MSI GP73, anders was ik ingegaan op die deal.

Alle reacties

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Clevo's vallen toch wel mee? Altijd een stuk goedkoper dan MSI & Alienware.

Helaas heeft MSI een beetje een monopolie positie mbt meer high end gaming laptops die niet schreeuwerig eruit zien.

Gigabyte's zijn hier nauwelijks te krijgen, net zoals Asus Zephyrus M's, Razer Blade.

Maw qua keuze ben je voor 1060+ een beetje beperkt aan HP Pavillion of Omen, MSI, Dell G5 of Alienware of een Clevo

[ Voor 4% gewijzigd door Metaalhoofd op 01-08-2018 17:57 ]

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Ik ben eens met de comment van Metaalhoofd.

Wat ik je wel wil meegeven is om GEEN HP-Omen te kopen. Ik heb veel reviews bekeken en deze laptops worden verschrikkelijk warm.

• dude-nl
Dank voor de reacties.
De g5 is er niet in 17inch. De g3 wel, echter heeft die weer als max aan 1060.

De Skikk komt uit op ca € 1600 in de volgende config:
17 inch 144hz
1070
i7 8750H
2x 8gb crucial
500GB pcie SSD (samsung 970 evo)
evt 37,- voor 1 jaar pixel garantie

Deze setup maar weer vergelijken met anderen...
De meningen over de bouwkwaliteit zijn toch wat verschillend indien de laptop ook regelmatig "onderweg" is.

• Metaalhoofd
Of deze : https://laptopparts4less....TBT-3-laptop-samenstellen

Voor 1600 heb je volgens mij ook lang geen MSI met 1070 en 512 GB SSD

• dude-nl
Goede find!
Nee, snap ik.
Maar Clevo vs MSI voelt ook een beetje als een Dacia Duster vs Landrover

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:18

jgj82

Ja, maar = nee

dude-nl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:12:
Goede find!
Nee, snap ik.
Maar Clevo vs MSI voelt ook een beetje als een Dacia Duster vs Landrover
Ik zou zeggen Landrover vs Range Rover.
De clevo's zijn ruw en de MSI is een beetje meer gepolijst.. 😂

Ik heb een Clevo P170EM gekocht in 2012 en heel de wereld overgesleept. Behalve de binnenkant schoonmaken en de koelpasta verversen nooit wat aan gedaan. Werkt nogsteeds prima. Koop wel een fatsoenlijke tas/rugzak, alleen de voeding is al zo zwaar als m'n Spectre x360.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:03
Ik persoonlijk neem Clevo's nooit mee in mijn overwegingen. Altijd issues met cooling. Ook een simpele google op het huidige model geeft weer verschillende koeling issues weer. Ding wordt ontzettend warm.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:18

jgj82

Ja, maar = nee

Scallius schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 01:30:
Ik persoonlijk neem Clevo's nooit mee in mijn overwegingen. Altijd issues met cooling. Ook een simpele google op het huidige model geeft weer verschillende koeling issues weer. Ding wordt ontzettend warm.
Ik vraag me bij dit soort stellingen altijd af of de poster zelf ervaringen heeft met genoemde laptops.

Het zou best kunnen dat de huidige barebone problemen heeft, een linkje naar een fatsoenlijke review of een duidelijke persoonlijke ervaring zou TS en het topic verder helpen.

Mijn ervaring is dat hoewel de P170em zeker niet de stilste is, er geen extreme temperaturen optreden en er van throttling geen sprake is. Ook niet bij 40 graden ambient.

• Metaalhoofd
Scallius schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 01:30:
van bijna alle dunne modellen (ook msi) lees ik doorgaans op gebruikersfora wel dat ze te warm worden en geadviseerd wordt om te repasten en te undervolten, misschien dat de Clevo dat iets meer heeft, maar je betaalt er ook vaak 20-30% minder voor (zeker naarmate je er een grotere SSD/RAM in wil). Het is een afweging die je moet maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Metaalhoofd op 02-08-2018 07:53 ]

• Scallius
jgj82 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:04:
[...]

Ik vraag me bij dit soort stellingen altijd af of de poster zelf ervaringen heeft met genoemde laptops.

Het zou best kunnen dat de huidige barebone problemen heeft, een linkje naar een fatsoenlijke review of een duidelijke persoonlijke ervaring zou TS en het topic verder helpen.

Mijn ervaring is dat hoewel de P170em zeker niet de stilste is, er geen extreme temperaturen optreden en er van throttling geen sprake is. Ook niet bij 40 graden ambient.
". All that said though, I did go with the TG Conductonaut re-paste from HID, so I imagine temps might be too high without, since they are packing all this power in such a thin chassis."

http://forum.notebookrevi...c-pa71es-g-review.817866/

"The few cons I had were:
- The laptop gets HOT. I expected it to get pretty warm, but I wasn't prepared for just how warm it actually gets. There's been times when I could feel the heat coming through the keyboard keys which was pretty alarming. I've attempted to curb this by restricting my FPS on some games to never go above 60. The laptop has actually shut off on me/crashed a few times while playing Witcher 3 due to the excessive heat, this is why I haven't given a full 5-star review."

https://www.amazon.com/PR...07CGFSK3K#customerReviews

• dude-nl
Dit zijn toch zorgelijke reviews :(
De bedoeling is wel om wat shooters erop te spelen (CS:GO), en wat andere games als fortnite, overwatch, fifa etc etc. Daarnaast gewoon voor de zekerheid klaar voor de toekomst mochten er leuke titels uitkomen.

De laptop zal ca 5 uur per dag gebruikt worden (deel werk, bij klanten aan tafel en deel gamen en/of gewoon browsen). Als ik hem voor browsen gebruik, ligt hij op schoot bij me op de bank. Ik mag toch hopen dat hij tijdens het browsen niet warm wordt...

Had hem zojuist bijna besteld maar begin nu toch te twijfelen..

• Scallius
Ik zou willen dat Clevo's de koeling gewoon op orde hadden. Dan zou ik nooit meer wat anders overwegen.

In het verleden hadden Clevo modellen vaak koeling problemen zoals onder andere coil whine, te warm worden of pulsating fans. Voor mij was het toen altijd een reden om de Clevo's over te slaan.

Helaas zie ik nu nog steeds in verschillende reviews dat andere, recente Clevo barebones ook erg warm worden. Het lijkt er dus op dat ze niet heel veel aandacht besteden aan het oplossen van deze issues. Of het is iets waar ik zelf mee zit en de gemiddelde gebruiker niet.

Het blijft allemaal bij mijn mening en mijn interpretatie. Ik vind het zelf prettig als mijn laptop niet gruwelijk heet wordt als ik zit te gamen, anderen geven hier niet zo veel om want die sluiten 'm aan op een externe monitor. De keuze blijft aan jou, reviews van Clevo's zijn buitenom de warmte vaak positief vanwege de bang for buck.

• Metaalhoofd
Mijn Dell Latitude E5570 wordt anders ook gloepersheet (ok, het is geen game-laptop, maar de Radeon R7 M360 kan wel iets). Heb maar de Turbo in Bios uitgezet, want anders wordt de CPU zo 100 graden en toetsenbord gewoon pijnlijk.

Een te hete laptop is voor mij wel een afknapper, maar het ideale bestaat ook weer niet. Persoonlijk wil ik later dit jaar een nieuwe 1070 laptop kopen, maar dan 15", de Clevo P950ER/P955ER is qua prijs het meest aantrekkelijk. MSI valt bijna zeker af, omdat het een draak is om te upgraden (en ook die kampt met hitte problemen).

Van de Clevo PA71ES begreep ik wel dat het Clevo Control Center programma aanvankelijk ervoor zorgde dat fans niet optimaal draaiden, dus ben benieuwd of dat dan inmiddels verholpen is met updates

• dude-nl
Zo er ik heb kunnen lezen draait CCC inderdaad nog niet optimaal.
Twijfels...

update:
Zojuist toch maar besteld met wat upgrades. Ben benieuwd...

[ Voor 31% gewijzigd door dude-nl op 03-08-2018 13:31 ]

• chielhier313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-08 13:07
En, hoe bevalt ie? Zit er aan te denken om de PA71ep6-g te kopen, met de 1060. Hopelijk heb je straks een reviewtje?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08
17" speciaal voor klanten? Wordt hij wel een stuk groter van.
Kun je niet inzoomen als ze iets moeten zien, of destijds een externe monitor eraan koppelen als dat zo belangrijk is.

• dude-nl
Ik ga naar klanten toe en zit bij ze aan tafel.
Ik doe al 7 jaar met mijn huidige Dell XPS 17".
Fijner dan 15.4 bij klanten. Een externe monitor meenemen naar klanten is ook niet fijn :D

En voor een potje Fifa/CSGO aan tafel vind ik 17 ook fijner dan 15.4

Donderdag hebben ze de laptop klaar en hopen ze hem te versturen...
Ik zal kijken of ik daarna een soort van review kan maken, ben er alleen niet zo goed in :D

6-8 edit
Helaas net te horen gekregen dat het model met TBT3 niet binnen was bij de leverancier en of ik genoegen nam met de uitvoering zonder TBT3.
Ik heb hierop geantwoord dat TBT3 wel belangrijk voor me is (ivm docking station) en wat eventueel de minder prijs zou zijn zonder TBT3.

6-8 edit 2
Mail gehad dat het model met TBT3 er toch binnengekomen zou zijn bij de leverancier alleen dat de levertijd dat iets langer zou zijn.
Raar. eerst was hij er niet, nu toch maar dan wordt de levertijd wel langer.
Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt en dat er iets niet klopt in het verhaal, maar goed we wachten rustig af.

[ Voor 43% gewijzigd door dude-nl op 06-08-2018 13:41 ]

• dude-nl
Vandaag de laptop binnen gekregen.
Helemaal top maar heb enorm veel bleeding in het beeld.
Is dit in jullie ogen acceptabel?
Tot nu toe irriteert het me enorm... Net in CS:GO stoort het enorm in donkere ruimtes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yAjRie1l.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door dude-nl op 11-08-2018 22:16 ]

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
Vind dit niet acceptabel, terug sturen.

automation fanboy

• dude-nl
Voor een laptop van € 1671,- vind ik dit echt ondermaats.
Voor de rest nog geen klagen hoor, ding is rete snel maar dit vind ik echt ondermaats.
Op de foto lijkt het wel erger dan het is, maar toch...

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 16:49
Natuurlijk terugsturen.

Je bevestigd net dat je er enorm aan ergerend, plus de moeite genomen om het hier te uploaden (laat zien dat je er toch mee zit)

Voor zoveel geld mag je een wel een laptop ontvangen die normaal hoort te functioneren.

Verwijderd

Zoals ik op een ander forum ook al aangaf raad ik Schenker aan. Er zit een officiële distributeur in Duitsland die gratis naar NL levert. Tevens hebben een gratis pick up & return garantie voor heel Europa.

Dit zijn laptops die zelf te custommaliseren zijn.

De schenker NEO is binnen je budget en heeft een super 144HZ IPS scherm. Zie review hieronder:
https://www.notebookcheck...ptop-Review.315660.0.html

TIP: kies 2x8GB DDR 2666 Samsung geheugen en een 970 PRO SSD. :)

Let op: De Neo 15 draait geen CCC dus kent niet de problemen van de Clevo modellen. In o.a. CPU benchmarks vliegt hij voorbij de MSI GS65.
De koeling is top, o.a. in Rainbow Six Siege haal je 70+ FPS in Max settings. De temperatuur blijft onder 80 graden bij een omgevingsvergunning temperatuur van 29-30 graden.
Wel vind ik persoonlijk de koeling wat luid.

Tevens raad ik een laptop cooling pad aan zoals voor elke gaming laptop is aan te raden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 08:20 ]

• dude-nl
Zoals je kan zien heb ik er al 1 gekocht.
Daarnaast heeft 17inch de voorkeur icm een 1070.
Dat red ik bij Schenker niet voor die prijs.

Verwijderd

dude-nl schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:33:
Zoals je kan zien heb ik er al 1 gekocht.
Daarnaast heeft 17inch de voorkeur icm een 1070.
Dat red ik bij Schenker niet voor die prijs.
Waar heb je de laptop gekocht want de backlight bleeding is inderdaad niet normaal. Ik zou gebruik maken van je 14 dagen retour recht en een nieuwe eisen.

• dude-nl
Bij laptopparts4less
Was veruit het voordeligste met de Clevo's.

Heb overigens deze specs genomen:
17,3 FHD IPS 1920x1080 144Hz Gsync
GTX 1070 8Gb
i7-8750H
TGC Liquad metal koelpasta upgrade
HyperX 2x8Gb DDR4
Samsung 970 EVO 500Gb NVMe M.2 SSD (retesnel)
Killer N 1550 netwerk
Win 10 pro NL licentie
Wit verlicht toetsenbord

Totaal prijs € 1.671,-

Ik heb ze al een mail gestuurd met dezelfde foto. Indien er geen oplossing komt zal ik gebruik maken van de 14 dagen retourrecht.
De foto laat wel een erger beeld zien dan de werkelijkheid maar het zit er wel...

Verwijderd

dude-nl schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:55:
Bij laptopparts4less
Was veruit het voordeligste met de Clevo's.

Heb overigens deze specs genomen:
17,3 FHD IPS 1920x1080 144Hz Gsync
GTX 1070 8Gb
i7-8750H
TGC Liquad metal koelpasta upgrade
HyperX 2x8Gb DDR4
Samsung 970 EVO 500Gb NVMe M.2 SSD (retesnel)
Killer N 1550 netwerk
Win 10 pro NL licentie
Wit verlicht toetsenbord

Totaal prijs € 1.671,-

Ik heb ze al een mail gestuurd met dezelfde foto. Indien er geen oplossing komt zal ik gebruik maken van de 14 dagen retourrecht.
De foto laat wel een erger beeld zien dan de werkelijkheid maar het zit er wel...
Top! Ik kreeg wel even de kriebels toen ik de website van laptopparts4less zag. :/

Let wel: het 17 inch scherm is niet de kwaliteit van het 15 inch 144HZ scherm. Alleen de 15 inch geeft de super resultaten die je onder de review link van Notebookcheck kunt vinden alsook de MSI GS65 Stealth Thin (gebruikt hetzelfde scherm) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 16:02 ]

• dude-nl
Had ik ook, echter de reviews van hun waren goed.

Ik heb nou eenmaal 17" nodig ivm werk.
Overigens, waar baseer je op dat de 15 van betere kwaliteit is dan de 17?
Ik kan daar nergens iets over vinden.
Overigens zijn er zoveel opties mbt het type scherm dat wellicht elke reseller ook weer verschillende keuzes heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door dude-nl op 13-08-2018 23:48 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al eens gekeken bij Medion (Akoya, Erazer), of bij Acer (Nitro, Predator)?

Had nog niet gezien dat je al wat gekocht hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 15-08-2018 02:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dude-nl
Reeds contact gehad met de leverancier.
Zij geven aan dat bleeding nou eenmaal een eigenschap is van IPS panelen.

Ik heb meerdere IPS panelen (gehad) en het nog niet zo erg meegemaakt. Ook al merk je het overdags niet en enkel in een donkere ruimte.
Tevens laat de "A" toets van het keyboard constant los en moet ik meerdere malen per dag terug duwen.

Afgesproken dat ik de laptop terug stuur en zij een ander paneel erin zetten en het toetsenbord nakijken.

• RESSAN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-02-2019
dude-nl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:28:
Reeds contact gehad met de leverancier.
Zij geven aan dat bleeding nou eenmaal een eigenschap is van IPS panelen.

Ik heb meerdere IPS panelen (gehad) en het nog niet zo erg meegemaakt. Ook al merk je het overdags niet en enkel in een donkere ruimte.
Tevens laat de "A" toets van het keyboard constant los en moet ik meerdere malen per dag terug duwen.

Afgesproken dat ik de laptop terug stuur en zij een ander paneel erin zetten en het toetsenbord nakijken.
Gaat er nu een TN-paneel in of toch weer een IPS?

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Wilde even melden dat de MSI GS65 Stealth met GTX1070 nu gedaald is naar 2150. Best een mooie aanbieding, hoewel over je budget :)

• dude-nl
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:38:
Wilde even melden dat de MSI GS65 Stealth met GTX1070 nu gedaald is naar 2150. Best een mooie aanbieding, hoewel over je budget :)
Is een 15.6 inch, daardoor niet wat ik zoek.

Ik heb inmiddels de laptop retour ontvangen. Ze hebben het scherm vervangen en tevens het toetsenbord vervangen (met gratis upgrade van wit licht naar RGB, maar ik denk eerder dat ze de witte niet meer hadden liggen).

De bleeding is niet weg (zit op andere plekken nu). De leverancier geeft aan dat het puur komt door het IPS paneel.
Overdags zie je het niet, echter bij schemer/avond wel indien het beeld zwart hoort te zijn op dat punt.
Ik ben er nog niet uit wat ik ermee doe....

Verder echt een top ding voor een erg goede prijs met de specs die ik heb. Dus tja...

• chielhier313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-08 13:07
Heb nog niet echt issues kunnen vinden over het scherm van de PA71, behalve dat van deze revieuw:
http://forum.notebookrevi...a71-owners-lounge.817114/.

SCREEN
The 144hz G-Sync ready IPS screen may not offer the best NTSC coverage at 72%, but it looks pretty flaunting what it’s got. Having owned this machine for 2 weeks now, I’m happy to say that I’ve been very content with everything I’ve experienced on the display thus far. Design work, gaming, and general daily use all look fine straight out of the box. A bit surprisingly, there was no discernable difference between the professional color calibration profile and the default calibration after OS reinstall. Being an IPS though, you may want to minimize backlight bleed via your reseller if they offer it, as I bypassed that option and definitely have noticeable bleed in the top left corner which may annoy me into a screen upgrade in the future.
Pagina: 1