office activeren via kms server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
hallo,

Ik ben nu bezig met het maken van een custom image voor windows die doormiddel van wds uitgerold gaat worden daar verschillende pc's(25-50) pc's

Nu heb ik een vraag. ik heb office geinstalleerd maar moet je dan nog ergens een key invullen dat die gebruik gaat maken van kms of activeert het automatisch zodra word wordt opgestart de 1e keer op die pc?

wij hebben een volume license met office en windows. Windows activeert geloof ik wel al automatisch en office is ook toegevoegd in de kms server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
[s][small]Je kan met de office customization tool een MSP packet aanmaken waar je de settings voor office inzet. Deze zal hij dan bij het installeren verwerken. Zelf gebruik ik dit om mijn MAK key mee te geven en te laten activeren. Je kan daar ook je KMS key opgeven.[/small]

Ga je alleen WDS gebruiken of ook MDT? Als je alleen WDS gaat gebruiken is mijn advies ook MDT erbij te pakken dat maakt je beheer van de (Image) zo veel makkelijker.

Edit: Ik zat er echt vreselijk naast, je hebt mijn verhaal helemaal niet nodig voor KMS

[ Voor 71% gewijzigd door HKLM_ op 01-08-2018 16:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
HKLM_ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:07:
Je kan met de office customization tool een MSP packet aanmaken waar je de settings voor office inzet. Deze zal hij dan bij het installeren verwerken. Zelf gebruik ik dit om mijn MAK key mee te geven en te laten activeren. Je kan daar ook je KMS key opgeven.

Je kan de tool openen door naar de office directory te gaan en setup.exe /admin uit te voeren.

Ga je alleen WDS gebruiken of ook MDT? Als je alleen WDS gaat gebruiken is mijn advies ook MDT erbij te pakken dat maakt je beheer van de (Image) zo veel makkelijker.
We gebruiken nu alleen WDS omdat er snel een image gemaakt moet worden omdat er een nieuwe afdeling bij moet komen. daarna ga ik gebruik maken van MDT.

EDIT ik heb nu namelijk wel geprobeerd office te installeren daarna mak key opgeven als je word b.v. opstart.
echter als je dan de image gaat capturen is office helemaal weg en kan die niks meer vinden van outlook of word etc.

[ Voor 12% gewijzigd door sgouman op 01-08-2018 16:17 ]