Directadmin: twee domeinen omwisselen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 19:54

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Ik heb bij een niet nader te noemen provider twee domeinen onder één DirectAdmin login (ik kan dus beide domeinen tegelijk beheren):

1) website.nl
2) websiteconcept.nl

Nr. 1 is een simpele HTML 1.0 website.
Nr. 2 is een WordPress-site.

Beide sites zijn na inloggen via FTP (met één login) toegankelijk onder de submap DOMAINS. Nu is het de bedoeling dat deze domeinen omgewisseld worden. Dus de domeinnaam van nr. 1 moet naar site nr. 2 verwijzen, en vice versa. Even afgezien van het gebruik van absolute URL's (die zullen er vast zijn): is het mogelijk wat ik vraag zonder dat de WordPress-site "kapot" gaat?

Ik heb via DirectAdmin > Domain Administration > Change a domain name geprobeerd om beide sites naar elkaar te laten verwijzen (via het invoeren van een tijdelijke nep-domeinnaam als tussendomein), maar dat ging niet helemaal lekker en resulteerde bij de WordPress-site in vage PHP foutmeldingen (die heb ik helaas niet opgeslagen/genoteerd). Maar ik vraag me af of wat ik wil wel mogelijk is, of dat de WordPress-site op een andere manier onder de juiste domeinnaam gezet moet worden? Ik heb op zich wel ervaring met WordPress maar ik vind het geen fijne CMS, zeker niet als het gaat om sites die van plugins aan elkaar hangen en een crime zijn om up to date te houden (ik heb het dan niet over site nr. 2; die is heerlijk schoon gebleven/gehouden).

Dus... heeft iemand misschien tips hoe ik verder kan? Ik heb het geprobeerd via de helpdesk van de provider maar die zijn zelf alleen maar een kleine reseller zonder ervaring met wat ik precies voor elkaar probeer te krijgen. Dus de antwoorden die ik op mijn vragen kreeg waren helaas erg vaag/onbruikbaar.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Beste antwoord (via rens-br op 02-08-2018 15:06)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me in basis een kwestie van alle bestanden van de ene site naar de andere verplaatsen en vice versa?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lijkt me in basis een kwestie van alle bestanden van de ene site naar de andere verplaatsen en vice versa?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Dat is zo simpel dat ik daar echt niet opgekomen was (want de tweede site is immers database driven). Dus de inhoud van de PUBLIC_HTML mappen omwisselen gaat dan gewoon werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Of je verhuist hem naar een andere gebruiker
https://help.directadmin.com/item.php?id=58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43

Tazzios

..

Mogelijk alleen in de config van wordpress nog wat paden aanpassen. Verder verwacht ik ook dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Dan ga ik de site proberen te kopiëren! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Top-tip: maak een backup voor je gaat verhuizen, zodat je evt. terug kan naar hoe het nu staat, mocht het niet werken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
vergeet niet in wordpress eerst je URL's naar de nieuwe te verwijzen voor je hem kopieert anders komt je er niet meer in en moet je met mysql de paden aanpassen .

ik gebruik zelf altijd velvet blues om te links aan te passen
https://nl.wordpress.org/plugins/velvet-blues-update-urls/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Ondertussen opgelost met, inderdaad, een simpele kopieeractie. Wel ging er natuurlijk nog het nodige mis, want bijvoorbeeld een caching plugin gooide eerst nog roet in het eten. De hierboven genoemde Velvet Blues plugin was overigens een fijne hulp.

Her en der zitten er nog wel verborgen linkjes naar content op de oude URL, maar die zal ik ongetwijfeld wel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:
Her en der zitten er nog wel verborgen linkjes naar content op de oude URL, maar die zal ik ongetwijfeld wel vinden.
Dat kun je het makkelijkst in de database doen, met een simpele zoekactie kun je daar de verkeerde URL's opsporen en wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:32:
[...]
Dat kun je het makkelijkst in de database doen, met een simpele zoekactie kun je daar de verkeerde URL's opsporen en wijzigen.
Ik heb dat al opgelost met de eerder genoemde Velvet Blues plugin. Meer dan 100 URL's zijn op deze manier aangepast. De paar linkjes die ik noemde staan volgens mij in een custom css bestand van het huidige thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43

Tazzios

..

Spotmatic schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Ik heb dat al opgelost met de eerder genoemde Velvet Blues plugin. Meer dan 100 URL's zijn op deze manier aangepast. De paar linkjes die ik noemde staan volgens mij in een custom css bestand van het huidige thema.
Is het niet praktischer om de relatieve url te gebruiken in je code?
Pagina: 1