RDP snel op de ene computer, oeverloos traag op de ander

Pagina: 1
Acties:
  • 1.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hallo allemaal,

Vreemde situatie hier op mijn werk. Zelfs onze IT hulp komt er niet uit (network company)

De situatie: Vanwege een oud ERP systeem dat alleen op 32bit werkt maak ik gebruik van een RDP die verbind met een server waar win server 2003 op draait. Dat is al waardeloos, maar het werkt wel.

Nu doet het geval zich de laatste weken voor dat taken zoals printen en opstarten van het ERP programma enorm traag gaan als ik met de RDP verbind via mijn computer. Gebruik ik de computer van een collega (die overigens ouder en trager is) om in te loggen op de zelfde RDP server met de zelfde inloggegevens dat werkt alles vlekkeloos.

Een vreemd verschijnsel aangezien we op hetzelfde netwerk staan aangesloten. Beide PC's halen 500/50 mbit.

Kort:

Mijn PC -> RDP = extreem traag in bepaalde taken
Collega PC -> RDP = werkt prima

Waar kan het aan liggen?

Het volgende heb ik geprobeerd en werkt niet en in de RDP kan ik het niet toevoegen:
I got it working.

I scoured the internet and found a registry tweak that fixed my problem 100%

I navigated to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
and made a new DWORD value called DisableTaskOffload and then set it's value to 1.

Thanks for looking into my problem anyways!

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk even welke versie van RDP jullie gebruiken of welke versie van windows 10. Microsoft is behoorlijk bezig met zijn RDP software en niet geheel ten goede voorlopig. Het is maar een hint.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Maken jullie gebruik van een netwerk met een Windows domein?
Welke Windows versie staat erop de pc, is deze op beide helemaal identiek met dezelfde updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Gek genoeg, na weken zoeken en bellen ben ik zojuist op de oorzaak gestuit!

Het is een printer die is verbonden met het netwerk. Zodra ik deze instel als standaard printer dan loopt alles in de soep. Als ik deze niet meer langer als standaard printer instel dan loopt het als een zonnetje.

Het printen via deze netwerkprinter via de RDP gaat dan ook enorm traag. Het printen met deze printer via een lokale PC via het netwerk gaat dan wel weer heel snel.

Nu heb ik tijdelijk een omweg door alles wat ik wil printen eerst als PDF op te slaan in een mapje waardoor ik deze kan printen op mijn lokale PC. Ook niet ideaal.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Gebruikt je printer-redirection in de DRP-sessie? D.w.z. dat de printer van je eigen pc ook te gebruiken zijn in de sessie. Zet dat eens uit en zorg dat je direct vanaf de server naar deze printer kunt printen.
Mogelijk is het een printer-driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 22:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat zou kunnen, maar dan moet die instelling ook op de collega PC te vinden zijn.
Staan er toevallig op die printer allerlei exotisch netwerkprotocollen te blaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHHK
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-02-2022
Hallo,

Ik heb nu windows 7 laten upgraden naar Win 10 en nu is de remote desktopverbinding ineens veel trager geworden. in Windows 7 ging alles heel snel en nu gaat alles schokkerig. ik heb al gezocht en meer mensen hebben hier last van, alleen is de oorzaak (en oplossing) mij niet duidelijk.

heeft iemand een idee? aan de omstandigheden thuis is niks gewijzigd. Zelfde netwerk, zelfde laptop, alleen win 7 --> win 10, waarbij mogelijk een andere versie van RDP op staat, hoewel ik ook daar geen verschil zie...

alvast bedankt voor reacties!

mvg Rick K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@JHHK allicht een eigen topic starten? Want je informatie is erg summier anders dan "ander OS geinstalleerd".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JHHK zou je even een nieuw topic willen starten? Het kicken en kapen van topics van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.