Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Gisteren heb ik witte wijn over mijn laptop laten vallen. Ik heb mijn laptop uitgezet en opengemaakt. Alles voorzichtig proberen af te vegen, maar echt nat was hij niet. Het toetsenbord stinkt wel hard naar wijn, maar ik geraak helaas niet tot het toetsenbord. (Dit model laptop is super lastig)

Ik probeerde mijn laptop terug op te starten, maar kwam terecht in het BIOS utility scherm. Ik heb geprobeerd te exiten, maar dit ging niet. Ik kwam steeds terug terecht in de BIOS.

Wat er in mijn laptop zit

Nvidia gtx 1050Ti
Intel I7 7700HQ
SSD 256 GB (denk ik) en HDD 1TB
Model pc: Asus ROG strix GL553VE-FY264T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niks werkte. Alles wordt herkent en mijn toetsenbord werkt. (Ook de RGB lighting werkt) Dus dat iets kapot is, zal me verbazen. CSM support heeft niet geholpen.

Ps. Als ik de BIOS probeer te exiten, geraak ik meteen terug in de bios. Save en exit ik, dan opent hij het ASUS splash screen en gaat hij daarna terug naar de BIOS. (Tijdens het asus splash screen hoor ik een hele lichte lange piep, je moet héél goed luisteren anders hoor je het niet. Deze stopt wanneer eenmaal in de bios.

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58

jgj82

Ja, maar = nee

Zit je del of F2 toets niet vastgeplakt?

Verwijderd

Topicstarter
jgj82 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:26:
Zit je del of F2 toets niet vastgeplakt?
Ik denk het niet. Ik heb alle keyboard knopjes nagekeken, maar wie weet zit hij van binnen vast geplakt door de suikers in de wijn. Ik geraak alleen niet tot mijn toetsenbord, omdat deze helemaal verstopt zit. Ook krijg ik de aparte knopjes niet los (ik ben bang deze kapot te maken). Mochten deze vastzitten, is het dan nog mogelijk om andere knopjes gewoon te gebruiken? Want dat gaat wel.

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Ik denk het niet. Ik heb alle keyboard knopjes nagekeken, maar wie weet zit hij van binnen vast geplakt door de suikers in de wijn. Ik geraak alleen niet tot mijn toetsenbord, omdat deze helemaal verstopt zit. Ook krijg ik de aparte knopjes niet los (ik ben bang deze kapot te maken). Mochten deze vastzitten, is het dan nog mogelijk om andere knopjes gewoon te gebruiken? Want dat gaat wel.
Zeker kun je die gewoon gebruiken, het probleem is dat die twee knoppen als ze vastzitten je direct naar het BIOS sturen. Omdat je spreekt van een lange zachte piep denk ik dat een van die twee toetsen "vast"zit of sluiting maakt. Dit geluid heb je ook als je tijdens boot een willekeurige andere toets vast houdt.

Verwijderd

Topicstarter
jgj82 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

Zeker kun je die gewoon gebruiken, het probleem is dat die twee knoppen als ze vastzitten je direct naar het BIOS sturen. Omdat je spreekt van een lange zachte piep denk ik dat een van die twee toetsen "vast"zit of sluiting maakt. Dit geluid heb je ook als je tijdens boot een willekeurige andere toets vast houdt.
Ah oke! Er is redelijk wat vloeistof over de delete knop gegaan, dus dat is zeker mogelijk. Beste is om de knop er uit te halen en schoon te maken?

Zometeen eens proberen en zien of dat effect heeft. Alvast bedankt! :)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
YouTube: How to Replace ASUS GL553 Laptop Keys

Hier kan je redelijk goed zien hoe de keys in elkaar zitten.
Als hier inderdaad vloeistof onder komt wat plakkerig word als het opdroogt (veel suiker) dan blijven ze plakken.

Of je ze op deze manier makkelijk kan schoonmaken denk ik niet.

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Ah oke! Er is redelijk wat vloeistof over de delete knop gegaan, dus dat is zeker mogelijk. Beste is om de knop er uit te halen en schoon te maken?

Zometeen eens proberen en zien of dat effect heeft. Alvast bedankt! :)
Probeer het toetsje te "lichten", als dat niet gaat laptop uit, batterij en voeding verwijderen, aan/uit knop even vasthouden ter ontlading en dan met schoonmaak-alcohol (isopropyl) spoelen en een nachtje laten drogen. Niet met andere zooi proberen daar je niet weet of er residu achterblijft of dat het je printplaat aantast.

Laat maar weten of het gelukt is! Succes!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Ik zou inderdaad even kijken of je de toets kan schoonmaken

Aan de andere kant, ik weet niet hoe handig je bent, maar ik zou proberen zo goed en kwaad als mogelijk is om de laptop open te maken, en alle onderdelen zo ver mogelijk schoon te maken.

Vloeistof kan namelijk een hele vervelende invloed op je hardware hebben. (Lees: je Moederbord kortsluiten)

Verwijderd

Topicstarter
Huaw schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:17:
Ik zou inderdaad even kijken of je de toets kan schoonmaken

Aan de andere kant, ik weet niet hoe handig je bent, maar ik zou proberen zo goed en kwaad als mogelijk is om de laptop open te maken, en alle onderdelen zo ver mogelijk schoon te maken.

Vloeistof kan namelijk een hele vervelende invloed op je hardware hebben. (Lees: je Moederbord kortsluiten)
Heel handig ben ik helaas niet, maar ga zeker later deze avond alles laten openmaken door iemand die er wel verstand van heeft. De bedoeling was ook om mijn volledig toetsenbord schoon te maken en om dit te doen moet het moederbord er sowieso af. Dan zeker alles goed nakijken of er niks is beschadigd of dergelijke. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jgj82 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Probeer het toetsje te "lichten", als dat niet gaat laptop uit, batterij en voeding verwijderen, aan/uit knop even vasthouden ter ontlading en dan met schoonmaak-alcohol (isopropyl) spoelen en een nachtje laten drogen. Niet met andere zooi proberen daar je niet weet of er residu achterblijft of dat het je printplaat aantast.

Laat maar weten of het gelukt is! Succes!
Het toetsenbord was zo goed als schoon, maar zit helaas nog vast in de BIOS. Heb het gevoel dat de SSD kapot is en dat windows op mijn SSD stond. Waardoor mijn laptop automatisch naar de BIOS gaat. Iemand een idee om dit te fixen? :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de laptop al los gehad? Suikers veroorzaken kortsluiting. Je zult echt alles moeten nakijken of er geen suikerresten zitten en anders proberen schoon te maken.
Als de laptop los is kun je de SSD altijd na laten kijken in een ander systeem.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:21:
Heb je de laptop al los gehad? Suikers veroorzaken kortsluiting. Je zult echt alles moeten nakijken of er geen suikerresten zitten en anders proberen schoon te maken.
Als de laptop los is kun je de SSD altijd na laten kijken in een ander systeem.
Ja, de laptop is helemaal open en schoongemaakt. Niks leek beschadigd. Vandaag gaan we de SSD volledig nakijken. Indien deze niet kapot is, is het waarschijnlijk het moederbord. Soms is de schade helaas niet te zien met het blote oog :/
Pagina: 1