Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn samsung galaxy s7 edge geeft aan dat mijn geheugen bijna vol zit. Dit vind ik erg vreemd aangezien ik een micro SD kaart van 200 Gb gebruik waar ik alle foto's, video's en muziek opsla. Nu ben ik via instellingen --> apparaatonderhoud gaan kijken wat er precies mis is. Mijn apparaat geeft aan 30,9GB/ 32GB in gebruik terwijl er onder gebruikergegevens maar 16,6 GB aan apps op staat en geen data inde volgende onderdelen: Documenten, Afbeeldingen, Audio, Video's.

Hoe kan het dat mijn telefoon vol is terwijl ik maar de helft in gebruik heb ?

Relevante software en hardware die ik gebruik

android versie 8.0.0

Indien er informatie ontbreekt kan ik dat nog vermelden.

Bij voorbaat dank !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13

Tazzios

..

Loop je apps langs er zal toch een app zijn die blijkbaar veel data achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Apps, maar waarschijnlijk ook android + updates zelf die best voor 16GB aan opslag kunnen gebruiken op het interne geheugen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Onder opslag zie je zeker niet alles wat er op je telefoon staat... om maar een voorbeeld te noemen kan de database van Whatsapp snel groeien als je o.a. veel videos ontvangt en verstuurd en dat zie je in dat overzicht niet terug. Daarnaast kunnen er ook nog allerlei cashes en logs opgebouwd worden die over de tijd heen ook redelijke omvang kunnen aannemen en die ook niet allemaal door cleantools worden opgeschoond.

Het kan sowieso nooit kwaad om eens fris opnieuw te beginnen.. backup je apps met Google Backup, je foto's naar Google foto's en maak een backup van je whatsapp en voer een telefoon reset uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:03:
Mijn vraag

Mijn samsung galaxy s7 edge geeft aan dat mijn geheugen bijna vol zit. Dit vind ik erg vreemd aangezien ik een micro SD kaart van 200 Gb gebruik waar ik alle foto's, video's en muziek opsla. Nu ben ik via instellingen --> apparaatonderhoud gaan kijken wat er precies mis is. Mijn apparaat geeft aan 30,9GB/ 32GB in gebruik terwijl er onder gebruikergegevens maar 16,6 GB aan apps op staat en geen data inde volgende onderdelen: Documenten, Afbeeldingen, Audio, Video's.

Hoe kan het dat mijn telefoon vol is terwijl ik maar de helft in gebruik heb ?

Relevante software en hardware die ik gebruik

android versie 8.0.0

Indien er informatie ontbreekt kan ik dat nog vermelden.

Bij voorbaat dank !
Je hebt 30,9 GB van de 32GB in gebruik. Hoe kom je erbij dat je maar de helft in gebruik hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb hem al eens vaker genoemd hier in topics.. probeer de app DiskUsage eens. Dan zie je direct waar je al de opslag voor gebruikt. Geniaal tooltje vind ik.

[ Voor 22% gewijzigd door hars73 op 01-08-2018 15:32 ]

Pagina: 1