Belcentrale 06 nummers over VoIP telefonie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100145

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaringen met 06 nummers op VoIP? Ik heb er eentje aangevraagd bij Belcentrale, voor testen kan je die krijgen. Maar nog geen garantie's dat het altijd werkt, het is nog niet in 'produktie' werd gezegd.

Op zich lijkt me dit wel geinig. Dan kan ik me mobiel op freePBX laten binnenkomen.

Ik heb de firewall opengezet

Open de volgende poorten van uw firewall:

SIP: 5060 / tcp
SIP: 5060 / udp
RTP: 10000 - 20000 / udp

Maar nog geen steeds geen verbinding met SIP server:

[general]
context=incoming ; Default context for incoming calls
recordhistory=yes ; Record SIP history by default
realm=xxx ; Realm for digest authentication
port=5060 ; UDP Port to bind to (SIP standard port is 5060)
transport=udp
udpbindaddr=192.168.2.11 ; IP address to bind to (0.0.0.0 binds to all)
tcpenable=no
tcpbindaddress=0.0.0.0
srvlookup=yes ; Enable DNS SRV lookups on outbound calls
disallow=all ; First disallow all codecs
allow=alaw
allow=ulaw ; Allow codecs in order of preference
allow=gsm
allow=ilbc ; Note: codec order is respected only in [general]
musicclass=default ; Sets the default music on hold class for all SIP calls
language=nl ; Default language setting for all users/peers
register => xyz:xyzf@pbx4.belcentrale.nl

[sip-out]
type=friend
host=pbx4.belcentrale.nl
username=<gebruikersnaam>
secret=<wachtwoord?
context=incoming
qualify=yes

Is dit de minimale config , of is er meer verplicht?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

Kan je iets zien bij de logging van freePBX? Of eventueel een registratie status aan de kant van Belcentrale?
Ik ga er van uit dat je jou Inlog gegevens goed hebt ingevuld zodat alles goed registreert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1101323

*knip*. Vragen om invites is nergens toegestaan.

is het al gelukt om je 06 nummer op freePBX te krijgen.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 06-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
Beste Simon,

Allereerst.... Zet nooit de 5060 udp poorten naar je centrale open.... Je hebt een grote kans dat je centrale dan gehackt word.... Is momenteel een "hot" item op het gebied van cracking (misbruik maken van andermans spullen)

Daarnaast in je trunks maak je een trunk aan. En in het tabblad "incoming" zet je een register string neer puur voor inkomend verkeer is dit voldoende...

Register: telefoonnummer:password@sipserver.iets/telefoonnummer

Spreek me gerust aan via dm als je hulp nodig hebt met het instellen van freepbx

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1102347

Waarom zou je je nul zes op vast toestel willen hebben ik zou juist graag mijn vaste nummer op mijn mobiel hebben, is daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 10:40

Saven

Administrator

Anoniem: 1102347 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:34:
Waarom zou je je nul zes op vast toestel willen hebben ik zou juist graag mijn vaste nummer op mijn mobiel hebben, is daar ook een oplossing voor?
Ja, genoeg. Maar niet gratis ;) Bijvoorbeeld: voys.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hoeft ook niet gratis Saven wat kost dat dan

Een beetje meer eigen inzet wordt wel verwacht op Tweakers. De prijzen kan je eenvoudig van de website afhalen. Graag bij de volgende reactie eerst zelf wat onderzoek doen.

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 09-08-2018 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Anoniem: 1102347 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:12:
Hoeft ook niet gratis Saven wat kost dat dan
Zeven euro in de maand voor een standaard pakket. Anders even contact met Voys zelf opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedank Daupie 7 euro is inderdaad geen geld ik , zullen nog wel kosten voor doorschakelen bij komen maar ik zal het eens navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
Anoniem: 1102347 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:34:
Als je vaste nummer al een VoIP lijn betreft en je bent daarmee klant bij een beetje schappelijke provider, dan zou je je VoIP gegevens kunnen opvragen bij hen en je vaste nummer instellen op je mobiele telefoon doormiddel van een app als bijvoorbeeld CSipsimple. In dat geval hoef je niks extra te betalen, alleen zorgen dat je mobiele telefoon internettoegang heeft.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedankt timmie1, ik ga je advies opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Anoniem: 1102347 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:30:
Bedank Daupie 7 euro is inderdaad geen geld ik , zullen nog wel kosten voor doorschakelen bij komen maar ik zal het eens navragen.
Als je hun app gebruikt bel je via internet en betaal je geen doorschakelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, daar ben ik niet veel mee geholpen.

Is het beste om NAT te gebruiken of kan je de server beter in DMZ zetten om NAT issues te voorkomen? IPv6 ga ik me voorlopig niet aan wagen. Omdat het een beta programma is , is er niet zeer uitgebreide support van Belcentrale.

Ik gebruik nu NAT met minimale firewall en port 5060 open.

Ik heb een nieuwe centos server met een basis asterisk opgehangen en gebruik de volgende sip.conf:

[general]
disallow=all
allow=ilbc
allow=gsm
allow=alaw

context=default
bindport=5060
bindaddr=0.0.0.0
;externip=82.x.x.x
srvlookup=no

register => 31641340150:belcentrale.nl.wachtwoord@pbx4.belcentrale.nl/31641340150
register => belcentrale.nl.gebruiker:belcentrale.nl.wachtwoord@pbx4.belcentrale.nl

[31641340150]
type=friend
host=pbx4.belcentrale.nl
fromuser=31641340150
username=31641340150
secret=belcentrale.nl.wachtwoord
qualify=no
fromdomain=pbx4.belcentrale.nl
context=inbound
;port=5060
insecure=port,invite

[belcentrale]
type=peer
username=belcentrale.nl.gebruiker
secret=belcentrale.nl.wachtwoord
host=pbx4.belcentrale.nl
fromuser=belcentrale.nl.gebruiker
fromdomain=pbx4.belcentrale.nl
;auth=md5
context=da-isdn
canreinvite=no
disallow=all
allow=gsm
allow=alaw
allow=ulaw

[1001]
type=friend
context=phones
host=dynamic
canreinvite=no
qualify=yes
secret=password
nat=yes
mailbox=0001@default
;callerid=SimonS <0001>
setvar=MYCALLERID=31641340150
disallow=all
allow=alaw
allow=gsm
allow=ulaw

extensions.conf:
Code:

[general]

Uitgaand werkt prima, inkomend slechts 1x maar daarna nooit meer.

Hoe kan ik logging beste aanzetten en met welke mode(debug?) , en welke log file kijk het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk eens naar use_nat, registerattempts, en draai 'asterisk -rvvvvvvv' voor live logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:39
Anoniem: 1102347 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:34:
Bedankt timmie1, ik ga je advies opvolgen.
Is dat gelukt Sandra? Ik heb zelf een vast nummer ergens en gebruik een app op mijn telefoon waarmee ik verbinding maak met de SIP gegevens. Ik ben nu 24/7 bereikbaar via de app op mijn telefoon.

Sommige apps kunnen geen inkomend gesprek ontvangen als je de app sluit. Let daar dus goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
Mag dat wel? Ik meende dat de ACM besloten had dat je geen 06 nummers voor VOIP mag gebruiken i.v.m. schaarste. Volgens mij was daar 097 voor gereserveerd.

@king006 Welke app gebruik jij? Heb nog een FlyNumber liggen maar heb tot nu toe nog geen iOS app gevonden die inkomende gesprekken aan kan, als hij niet op de voorgrond staat, inderdaad :)

Edit: https://www.voicedata.nl/097-nummers-vervangen-06-nummers/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 11-08-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:39
@Dennisweb,

Er zijn er twee die dat kunnen, beide moet je wel voor betalen. Ik gebruik Softphone omdat je deze eenmalig koopt en daarna geen kosten meer maakt. Een alternatief waar je maandelijks of jaarlijks voor moet betalen is Bria Mobile. Daarom koos ik voor de eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het ligt iets genuanceerder , 097 nummers zijn eigenlijk meer voor interactie met apparaten over mobiele datacommunicatie. En niet voor spraak tussen twee mensen zoals normaal over 06.

Wanneer 097-nummers in plaats van 06-nummers?

Er komen steeds meer toepassingen waarin apparaten altijd, of bijna altijd, de nummers kiezen. Daarvoor zijn 12-cijferige 097-nummers uitstekend bruikbaar. Dit geldt voor de volgende soorten toepassingen:

Machine to Machine (M2M)
Zelfstandig werkende apparaten die automatisch met elkaar communiceren. Voorbeelden: slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor mobiel internet op laptops, e-readers en bloeddrukmeters.
Machine to Human (M2H)
Zelfstandig werkende apparaten. Voorbeelden: beveiligings- of alarmsystemen die het beveiligingsbedrijf bellen, auto’s die na een aanrijding het alarmnummer bellen.
Human to Machine (H2M)
Zelfstandig werkende apparaten die iemand op afstand instelt. Voorbeelden: beveiligingscamera’s en thermostaten.
Human to Human (H2H)
Verbindingen waarbij mensen met één druk op de knop een geprogrammeerd nummer kiezen om met anderen te communiceren. Voorbeelden: telefoons in liften voor automatische verbinding met een hulpdienst, tablets die alleen sms’jes, apps en mails versturen.

Voor het gemak noemt de ACM al deze geautomatiseerde toepassingen ‘M2M’

https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe kan ik mijn logfile mooi posten in zo een kadertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 1100145 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:25:
hoe kan ik mijn logfile mooi posten in zo een kadertje?
Door je logfile in [code] [ /code] te zetten (zonder spatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:18:
[...]

Door je logfile in [code] [ /code] te zetten (zonder spatie)
En als de logfile erg lang is, [quote][code][/code][/quote] tags zodat de logfile standaard is ingeklapt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1102369

Ik denk dat die 097 nummers snel op zullen zijn, IOT (internet of things) wordt echt groot. Denk aan bijvoorbeeld Samsung met nu al koelkasten op het internet. Of alle auto's met een sim voor nood of track ent race. Daarbij wordt het zowiezo een uitdaging alles moet op IPv5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
ja , je bedoelt IPv6 denk ik, we slaan nummertje vijf over

Internet Protocol versie 6
Naar navigatie springenJump to search
Internet Protocol versie 6 (IPv6) is versie 6 van het internetprotocol voor het gebruik van IP-adressen. Het is de opvolger van Internet Protocol versie 4 (IPv4) en is de tweede versie van het internetprotocol die in gebruik is genomen. De tussenliggende versie IPv5 was een experimentele aanvulling op IPv4, maar deze werd nooit geïmplementeerd.

Toen internet in het begin van de jaren 1990 populair werd was het al snel duidelijk dat IPv4 met de maximaal beschikbare ca 4,3 miljard adressen niet op de toekomst berekend was. IPv6 zou met 128 bit-adressen (3,4 1038) dit dreigende tekort oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Anoniem: 1102369 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:26:
Ik denk dat die 097 nummers snel op zullen zijn, IOT (internet of things) wordt echt groot. Denk aan bijvoorbeeld Samsung met nu al koelkasten op het internet. Of alle auto's met een sim voor nood of track ent race. Daarbij wordt het zowiezo een uitdaging alles moet op IPv5
097-nummers zijn twee cijfers langer dan een gewoon telefoonnummer, dus dat zijn er ongeveer 10x zo veel als 06-nummers (iets meer zelfs, omdat 066*, 067* en 0979* voor andere zaken gereserveerd zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Simon1987 dat wat idd een foutje, maar bedankt voor de uitleg en AlbertJP ok, dat wist ik niet, nee met idd 2 cijfers langer kom je weer 100 keer zover, dan kunnen we inderdaad wel even vooruit :-) Ga ik snel mijn nieuwe koelkast online brengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog niet ideaal bellen met zo'n app als CSSimple @timmie1 ik heb best vaak dat mijn 4g van Vodafone niet genoeg dekking of bereik heeft. Dat komen gesprekken niet door en mis ik dus belangrijke gesprekken. Vaste nummer is namelijk zakelijk. Ik denk dus dat ik het maar laat doorschakelen dan maar wat verkeerskosten. Weet iemand hier wat de goedkoopste provider is voor doorschakelen. Volgens mij is Belcentrale duurder dan Voys en Doorverbinden BV lijkt mij het goedkoopst. Of mis ik iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Anoniem: 1102347 het is niet Doorverbinden BV maar verbonden en volgens hen zijn ze idd de goedkoopste iedergeval van de op deze pagina genoemde providers, waar Belcentrale trouwens niet bij staat.

https://verbonden.nl/voip-telefonie/prijsvergelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 1102347 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:07:
Toch nog niet ideaal bellen met zo'n app als CSSimple @timmie1 ik heb best vaak dat mijn 4g van Vodafone niet genoeg dekking of bereik heeft. Dat komen gesprekken niet door en mis ik dus belangrijke gesprekken. Vaste nummer is namelijk zakelijk. Ik denk dus dat ik het maar laat doorschakelen dan maar wat verkeerskosten. Weet iemand hier wat de goedkoopste provider is voor doorschakelen. Volgens mij is Belcentrale duurder dan Voys en Doorverbinden BV lijkt mij het goedkoopst. Of mis ik iets.
Bij sommige providers kun je eerst doorschakelen naar een SIP-account, en pas daarna naar een mobiel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Glowmouse maar dat maakt dan toch niet uit dan betaal je nog steeds doorschakel kosten. Ik bedoel die providers leveren allemaal over sip. Of mis ik iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 1102347 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:18:
@Glowmouse maar dat maakt dan toch niet uit dan betaal je nog steeds doorschakel kosten. Ik bedoel die providers leveren allemaal over sip. Of mis ik iets.
Je kunt inkomende gesprekken eerst laten overgaan op CSSimple, wat geen belkosten met zich meebrengt. Wanneer CSSimple niet beschikbaar is kun je doorschakelen naar een vast of mobiel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GlowMouse schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:10:
[...]

Je kunt inkomende gesprekken eerst laten overgaan op CSSimple, wat geen belkosten met zich meebrengt. Wanneer CSSimple niet beschikbaar is kun je doorschakelen naar een vast of mobiel nummer.
Dank je ik begrijp hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:21
Dit topic wordt telkens gekaapt.
Heeft iemand misschien nog een oplossing voor @Anoniem: 1100145 ?

Topicstarter
de melding Temporarily Unavailable krijgen ik in dit log continue terug.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/lgbvmcf0r/papo_002.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1100145 op 07-09-2018 11:22 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Welke ip-adressen zijn van jou? Ik snap niet zo goed waarom je verkeer tussen 82.150. kunt zien.

[ Voor 11% gewijzigd door GlowMouse op 07-09-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:21
Misschien treedt er een timeout op, aangezien er 3 seconden tussen de Trying en de 480 error zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1115091

heb je de SIP-trunk goed ingesteld , zoals bijvoorbeeld:

[inkomend]

type=peer

secret=topsecret

defaultuser=gebruikersnaam

authname=<gebruikersnaam>

fromuser=<gebruikersnaam>

host=pbx<xyz>.belcentrale.nl

context=inkomend

qualify=300

insecure=invite

dtmfmode=rfc2833

disallow=all

allow=alaw

allow=ulaw

allow=gsm

Ik heb zelf ook de trunk nog een keer aangemaakt, maar dan natuurlijk voor de context uitgaand. Een context is gewoon een groep, waar een SIP-account (of trunk) bij hoort. Om eerdergenoemde veiligheidsredenen is het beter om verschillende zaken en afdelingen zoveel mogelijk uit elkaar te trekken in verschillende contexten. Op die manier kun je per context precies instellen wat wel en niet mag.

Volgens mij ligt het echt aan je netwerk of firewall, zijn timeouts en een sip trunk instellen al is het voor een 06 nummer is niet zo heel moeilijk. Server, Gebruiker en Password Als je dan geen verbinding krijgt zit het in je netwerk. Heb je het al eens geprobeerd de siptrunk in te stellen op niet een asterisk maar gewoon een App of iets @Anoniem: 1100145

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1116631

firwall problemen zijn hardnekkig, laat even weten welk modem of router je gebruikt. Sommige modellen blijven filteren ook alles de firewall uitstaat. Ik ken dat wel van oudere experiaboxen. Sommige modellen kan je dan wel met een shell sessie benaderen en aanpassen terwijl de webpanel niet gaat helpen.

In ieder geval de NAT-router / firewall moet de poorten 10000-60000 (UDP) toelaten om een symmetrische verbinding (= audio in twee richtingen) met de telefooncentrale mogelijk te maken. Hieronder een overzicht van poorten en ranges die doorgaans door VoIP worden gebruikt. Deze ranges moeten bereikbaar te zijn voor verkeer van en naar de telefonieservers, zowel van binnen af (vanaf IP Phones op het lokale netwerk) als van buitenaf (inkomend verkeer). De router dient het verkeer goed te routeren.

5060 UDP  SIP (signaleringspoort  maakt registratie mogelijk) 10000- 60000 UDP  RTP (audioverkeer > belangrijk als je audioproblemen hebt)

Belangrijk advies: probeer in de firewallconfiguratie alle UDP-poorten toe te staan in het bereik van de telefooncentrale. Ga terughoudend om met het wijzigen van de firewall-settings omdat dit invloed kan hebben op alle gebruikers. In een lokaal netwerk kan een heel stel IP-telefoons aanwezig zijn.

De IP-telefoon registreert SIP-accounts op basis van de standaardpoort 5060. De netwerkrouter koppelt poort 5060 (registratie) pseudopoort in de range 10000 t/m 60000. Zo weet de netwerkrouter welk signaal voor welke telefoon is bedoeld.

Als je account geregistreerd is op deapparatuur kunt je deze terugzien op de telefooncentrale. Hiertoe kan je inloggen op de login, kiest in het menu onderdeel [Accounts], klikt u op [Show accounts]. Indien geregistreerd ziet je een groen bolletje achter de betreffende account staan. Klik op de account door, en je ziet bij User Agent ook het merk en type apparaat vermeld staan.

als niet lukt om uw netwerkrouter tot orde te roepen en de routering succesvol uit te voeren, overweegt dan de aanschaf van een router die deze mogelijkheden wel biedt. Dit kan een stuk goedkoper zijn dan doorzoeken en het probleem oplossen. Denk aan de uren en de frustratie

Nogmaals laat even weten welk modem je heb dan kan ik meer zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had een experiabox v8. Maar is bekend dat die geen VoIP doorlaat. In overleg met Belcentrale en KPN heb ik een nieuw modem geregeld en ik heb de v10 gratis en voor niks gehad. Die zou ook betere WiFi moeten hebben maar dat is op zijn minst een andere thread waard.

Ik zie geen opties voor VoIP instellingen. Ik heb weer gebeld met KPN en Belcentrale helpdesk maar bij KPN weten ze het niet en Belcentrale levert andere modems. Die zeggen trouwens ook dat het binnenkort verplicht is voor alle providers om je eigen modem te kunnen mogen gebruiken op de breedbandverbindingen. Dus dat is later ook nog een optie, want volgens mij kan het nu nog niet. Ik zou dan voor een Frtixbox gaan of in ieder geval een modem dat Belcentrale kent en ondersteund.

Weet jij of er op een v10 iets is in te stellen zodat et wel VoIP inkomend en uitgaand doorheen kan?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 1100145 op 18-09-2018 21:44 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116631

simonm begin met top tablad voip alles uit te schakelen. (als je tenminste je kpn voip even opzij kunt zetten)
dan kan je de belcentrale SIP account gebruiken maar niet invullen in de voip tab van het modem. Gewoon leeg laten.

Zet de firewallsettings allemaal uit alleen om te testen en report back please

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1125489

ik heb een belcentrale 06 nummer werkend, dus het moet zeker kunnen. Het werkt ook met UC app.

Experiaboxen zijn in principe wel mee te werken

bij de webinterface heb je geavanceerde instellingen. Om in te loggen op de webinterface moet je wachtwoord gebruiken die je in begin hebt gehad in een brief.

inloggen op de experiabox:

ga naar http://192.168.2.254

De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Hoef je zelf niet te veranderen

V10A modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)

Weet je het wachtwoord niet meer, Dan moet je de experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen met een Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is wel gelukt om in te loggen met jouw hulp. Alleen het wordt tricky als je zowel de KPN VoIP lijn wil gebruiken als de Belcentrale lijn. Daar lijkt het probleem in te zitten. Het is dus het een of het ander op dit moment. Op zich vind ik dat vreemd , aangezien netneutraliteit toch zou betekenen dat je er over je datalijn kan sturen wat je wil?

Rzoos heb jij beide lijnen tegelijkertijd werkend?

firewall info bij Belcentrale is wel redelijk voor de n00b gebruiker vrees ik

https://www.belcentrale.n...rt/de-firewall-instellen/ :o
Pagina: 1