Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers

Ik heb de Samsung Galaxy A5 2017 nog ongeveer een jaar. Ik was ervan overtuigd dat ik met deze telefoon zeker 2 jaar zou kunnen doen. Omdat ik een zware gebruiker ben en ik veel op m'n smartphone zit en er ook veel van verwacht, is deze telefoon daar niet goed genoeg voor.

Voor ik mijn A5 2017 had was ik ook aan het twijfelen voor S7 te nemen , omdat deze veel gelijkenissen heeft met de A5.
Ik ben dus nu aan het twijfelen of ik mijn A5 2017 zou verkopen en een tweedehands S7 te kopen en daar nog een jaar mee te doen. De S7 heeft meer features en betere performance.

Wat is jullie oordeel hierover, en wat vinden jullie van de S7 of S7 Edge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Maar waar voldoet de A5 2017 niet aan en wat denk je met de S7 wel te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
Heb zelf een S7edge en zou je willen aanraden om, als je moet kiezen tussen die twee, om voor de edge te gaan. Batterij van de edge is namelijk 600mAh groter. Dat kan, zeker voor een 'heavy user' misschien net het verschil maken aan het einde van de dag.

Al zou ik voor een jaar overbrugging niet de moeite nemen om al mijn apps, gegevens etc opnieuw in te stellen.. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Als je een zware gebruiker bent is het wellicht niet echt handig om nu nog voor de S7 te gaan? Kan je beter voor een nieuw model gaan wat nu een van de "flagships" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
De S7 is ondertussen ook ruim 2 jaar oud en de meeste exemplaren die te koop staan zullen ook deze leeftijd hebben (worden vaak verkocht omdat mensen gaan verlengen). Ik heb de mijne ook een paar maand geleden verkocht, omdat de performance toch wel minder werd, maar vooral omdat de accu flink sleet. Ik haalde het eind van de dag vaak niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden om over te schakelen naar de S7 is vooral omdat die nog steeds vrij snel is als je de speed testen bekijkt op YouTube. En omdat zijn scherm, camera en chip beter zijn. De A5 is slechter als je het totaal bekijkt en jonger, dus de leeftijd van 2 jaar is voor mij geen probleem. En ik koop toch meestal om de 2 jaar een andere telefoon, dus beschouw ik dit eerder als een upgrade. En het feit dat de S7/S7 Edge nu goedkoop te krijgen zijn. 250 euro voor een S7/S7 Edge is denk ik wel een goede prijs voor alles wat je krijgt tegenover de A5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En omdat ik het zonde vind om bijna 900 euro te geven aan een flagship die na 1 jaar al de helft van zijn oorspronkelijke waarde verliest. Technologie staat niet stil (dat weet iedereen) en dus zal die flagship ook niet meer de snelste zijn. De s8 lijkt me ook wel een goede optie omdat de verschillen tussen de s8 en de s9 ook niet spectaculair groot zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:06
Als ik je een tip mag geven, zou ik altijd voor de S gaan. Zelfs als de A een jaar nieuwer is. De A is aan het begin leuk, maar na 1 a 1,5 jaar wordt hij trager en trager. De S uiteraard ook, maar in veel mindere mate. Ikheb het bij een maat gezien en zijn volgende wordt ook een S model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:05:
En omdat ik het zonde vind om bijna 900 euro te geven aan een flagship die na 1 jaar al de helft van zijn oorspronkelijke waarde verliest. Technologie staat niet stil (dat weet iedereen) en dus zal die flagship ook niet meer de snelste zijn. De s8 lijkt me ook wel een goede optie omdat de verschillen tussen de s8 en de s9 ook niet spectaculair groot zijn.
Een S8 zou je nu opzich wel kunnen kopen, die krijgt nog 2 jaar updates en dan heb je gewoon echt een top toestel, die heb ik zelf ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinMech
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 11:38
Ik was in bezit van de Samsung Galaxy S3 (kapot gegaan), daarna de S5 die vervolgens na een defect onder garantie is vervangen door een S6.

Mijn eerste fout die ik al maakte, is het kopen van Samsung telefoons. De hardware is verder gewoon prima, maar het is uiteindelijk de software van Samsung die je bijna dwingt om na één jaar van telefoon te switchen. Je telefoon wordt trager, je batterijduur gaat achteruit en zo héél af en toe rollen ze een update naar buiten. Uiteindelijk heb ik een switch gemaakt naar Lineage OS, waar ik het voorlopig nog even kan volhouden tot de launch van de Google Pixel 3!

Als je echt veel geeft om performance en stabiele software, zou je kunnen overwegen om de OnePlus 6, Google Pixel of een Android One telefoon te nemen waar je drie jaar lang software support voor krijgt. Ik denk dat je door het nemen van een van deze telefoons je niet alleen langer meer elk jaar hoeft te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Als je twijfelt tussen een flagship van 2 jaar oud of een recente instapper, mag ik je dan attenderen op de Moto G6 Plus? Die fancy't de A5 er op veel punten uit, laat staan de S7.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Als je kijkt naar een S7, zou je misschien nog kunnen kijken naar een A8, deze ligt veel dichter tegen een flagship aan. Is ook een toestel van januari dit jaar. De A8 is niet heel veel duurder, maar zal wel veel langer mee gaan.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een oneplus had ik ook in gedachten maar die zijn zeg maar niet 'full option' bv geen SD kaart slot, geen 1440p scherm,e.t.c.
Je kan als je Samsung geen updates meer krijgt er nog altijd een andere launcher nemen of een custom os installere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyberJohn schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:13:
Als je kijkt naar een S7 zou ik misschien nog kijken naar een A8, deze ligt veel dichter tegen een flagship aan. Is ook een toestel van januari dit jaar. De A8 is niet heel veel duurder, maar zal wel veel langer mee gaan.
De A8 is de opvolger van de A5 2017 en had ik ook in gedachten maar die heeft een vrij grote kin (voor mij niet zo een groot probleem) maar blijft nog altijd een A serie telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:17:
[...]

De A8 is de opvolger van de A5 2017 en had ik ook in gedachten maar die heeft een vrij grote kin (voor mij niet zo een groot probleem) maar blijft nog altijd een A serie telefoon.
De A6+ is de opvolger van de A5 2017, de A8 is een losse A serie telefoon in de A reeks ;-)

De A8 wordt ook meer gezien als een vlaggeschip, zo kan hij bijvoorbeeld ook in de VR bril, als enige niet S serie.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberJohn op 01-08-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De a5 2017 is vergelijkbaar met een S6, de S7 zal echt geen grote verbetering zijn voor jou. Neem daar mee dat de software niet lang meer geupdate gaat worden voor de S7.

Als je echt een zware gebruiker bent en wil je iets veel snellers kom je aan een A8. Ook de S9 is gunstig geprijsd op het moment.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:15:
Een oneplus had ik ook in gedachten maar die zijn zeg maar niet 'full option' bv geen SD kaart slot, geen 1440p scherm,e.t.c.
Je kan als je Samsung geen updates meer krijgt er nog altijd een andere launcher nemen of een custom os installere.
Ik ben van een Galaxy S7 Edge naar een OP6 gegaan en het scherm van de OP heeft minder pixels, maar daar merk je in de praktijk niets van. Hij is wel een bak sneller dan de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Knul schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Ik ben van een Galaxy S7 Edge naar een OP6 gegaan en het scherm van de OP heeft minder pixels, maar daar merk je in de praktijk niets van. Hij is wel een bak sneller dan de S7.
De OP6 is nu bijna net zo duur als een S9, logisch als je een vlaggeschip van 2 jaar geleden naast de OP6 legt, dan is de OP6 vanzelfsprekend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is budget telefoons als de op6 en s9 zijn hele moede telefoons maar die zijn boven de 500 euro als ik mijn A5 verkoop hoop ik er toch nog 175 van te krijgen ( mijn gsm is nog in nieuwstaat, geen barsten en grote krassen enkel micro scratches) dan moet ik alsnog 325 euro gaan bijleggen voor de oneplus 6 laat staan de s9. Dus lijkt een oudere flagship een betere optie om dan na een jaar 1 of 1,5 te upgraden naar een op 7 tegen dan of de s10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Knul schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:08:
De S7 is ondertussen ook ruim 2 jaar oud en de meeste exemplaren die te koop staan zullen ook deze leeftijd hebben (worden vaak verkocht omdat mensen gaan verlengen). Ik heb de mijne ook een paar maand geleden verkocht, omdat de performance toch wel minder werd, maar vooral omdat de accu flink sleet. Ik haalde het eind van de dag vaak niet eens meer.
Ook met een 3 maand oude accu haal ik met mijn S7 Edge echt geen hele dag, ik mag blij zijn dat als ik hem om 9u van de lader haal, ik om 18u uur nog 10% heb. Op spaarstand..

Maar goed, het is verder wel nog een prima toestel, al vind ik dat je wel begint te merken dat de camera nogal achter begint te lopen.

Uiteindelijk is het een kwestie van wat je acceptabel acht, ik ben niet bereid om 700 euro stuk te slaan op een S9+. Ik wacht gewoon nog een half jaar tot de S10 of nog een jaar tot de S11, dan maak je pas een stap :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De batterij van de A5 vind ik wel een goed ding maar die loopt ook leeg als je je helderheid op 60% hebt staan. Ik trek m'n gsm uit de lader op 9 uur en om 19 steek ik hem terug erin. En dan hou ik meestal Oest in de 20 -5 procent over als ik hem tussendoor niet oplaad. De S7 zijn batterij loopt snel leeg maar die kan ik zelf wel vervangen plus die heeft ook fast charging en wireless charging wat handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
CyberJohn schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

De OP6 is nu bijna net zo duur als een S9, logisch als je een vlaggeschip van 2 jaar geleden naast de OP6 legt, dan is de OP6 vanzelfsprekend sneller.
Uiteraard, maar een OP5 of OP5T is ook een stuk sneller. De software van Samsung maakt het toestel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in België en daar zijn de smartphones over het algemeen duurder ook als je kijkt op tweedehands (Marktplaats maar dan voor België). Daar vragen ze 350 voor een gebruikte S7 Edge. In België kan ik nog ruim 175 krijgen voor mijn A5 ,als ik dan op Marktplaats een S7 of s8 of eender ander toestel dat jullie mij aanraden koop voor onder de 300 euro.of een die een gebarsten glas heeft op de achterzijde ( voorkant daar begin ik niet aan want anders kan je je scherm verpesten en die kosten ruim 200 euro) en die oplap dan ben ik goed gesteld
Pagina: 1