Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Beste,

mijn vraag is als volgt:

Ik ben van plan om een UniFi camera G3 aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met deze camera?

ik lees veel op internet dat de beelden op C: worden opgeslagen. Maar dit is natuurlijk als ik mijn PC + controller 24'7 aan laat staan. Dit is eigenlijk niet de bedoeling.

Is er een manier om de beelden bijvoorbeeld op Stack, of ergens anders op te slaan zodat mijn controller niet 24'7 aan hoeft te staan.

ik ben niet van plan om een NVR aan te schaffen.

Graag jullie hulp + ervaring met deze Camera!

Beste antwoord (via Eldro19 op 01-08-2018 12:27)

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
@Eldro19 Je kunt de beelden niet opslaan naar Stack.
Enige wat kan is als je Stack mount als schijf op je PC en dan de NVR Software daarin laat opslaan.
Echter verwacht ik dat dit ook niet gaat werken.
Dit gezien er veel geupload / download wordt constant en dan is je verbinding de limiterende factor en Stack zal je snelheid beperken als je het veel gaat gebruiken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:24
Er zijn altijd opties, maar de beste optie is wel om een NVR te draaien. Deze is niet verplicht aan te schaffen maar draait ook prima in een docker. Als je bijvoorbeeld een NAS of server hebt draaien zou ik aanraden hier naar te kijken.

Zelf maak ik gebruik van: https://hub.docker.com/r/pducharme/unifi-video-controller/

Over de camera is lastig, dat is natuurlijk afhankelijk van de variant die je aan zou willen schaffen. Mijn algemene ervaringen met de G3's zijn prima. Goed beeld bij licht, redelijk goed beeld bij nacht (met IR ingeschakeld). Installatie in combinatie met een NVR is simpel alleen het mooi monteren kan lastig uitpakken met de plat tegen de muur/plafond modellen. Hier kan de netwerkkabel de hoek maar lastig goed maken, als je de kabel daarentegen los laat hangen of over de muur laat lopen is het goed te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Martin.Air op 01-08-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Hoi Martin,

Helaas heb ik thuis geen NAS of server draaien.
Maar stel ik had wel een NAS.

zou ik deze NAS dan als opslag kunnen aanwijzen, en kan de controller dan ook nog uit?
Anders zou ik toch ook bijvoorbeeld een 5TB HDD kunnen kopen en deze aansluiten.
Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:24
Je moet je voorstellen dat een IP Camera (zoals de G3's) enkel domme camera's zijn die ipv USB een netwerk aansluiting hebben.

Er zal dus altijd een "computer" moeten draaien die de beelden werkelijk opslaat.
Ik ben niet 100% thuis in beveiligings camera's en ze zullen er vast zijn die zelf opslag kunnen hebben. Echter zijn deze niet direct bij mij bekend.

Wat je zou kunnen doen als je dit gebruik wenst is een Dashcam met parkeerstand kopen, deze aansluiten met behulp van een 12v voeding en de SD kaart hierin af en toe uitlezen indien gewenst. Deze werken geheel zelfstandig en nemen ook enkel op op beweging.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
@Eldro19 Je kunt de beelden niet opslaan naar Stack.
Enige wat kan is als je Stack mount als schijf op je PC en dan de NVR Software daarin laat opslaan.
Echter verwacht ik dat dit ook niet gaat werken.
Dit gezien er veel geupload / download wordt constant en dan is je verbinding de limiterende factor en Stack zal je snelheid beperken als je het veel gaat gebruiken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
@Kavaa bedankt voor je antwoord.
Jammer dat dit niet kan, dan zal ik moeten kijken naar een andere camera.
Vind het zonde om mijn computer altijd aan te laten staan.

dit had wel gekund als ik bijvoorbeeld een Nuc had met een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Eldro19 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:28:
@Kavaa bedankt voor je antwoord.
Jammer dat dit niet kan, dan zal ik moeten kijken naar een andere camera.
Vind het zonde om mijn computer altijd aan te laten staan.

dit had wel gekund als ik bijvoorbeeld een Nuc had met een server.
Een andere camera die dat kan ga je niet vinden ;)

Je kunt ook de NVR nemen van Ubiquiti in feite het zelfde als een NUC maar dan met Linux en een 2TB HDD.
En compleet bij een NUC moet je in vele gevallen nog een HDD en Geheugen bij plaatsen.

Als je de NVR neemt van Ubiquiti dan ben je wel in een keer klaar.
En uitbreiden is mogelijk natuurlijk.

De NVR Software draait naar onze ervaring ook het beste op Linux. Wat dus ook op de NVR van Ubiquiti draait. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Hikvision heeft tegenwoordig ook camera's met een sdcard slot... Misschien is dat een idee

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Met deze camera gaat het niet lukken.
Er zijn genoeg cameras die direct naar de cloud opnemen, een populaire is de nest camera icm nest aware https://nest.com/cameras/nest-aware/

Die nemen wel naar de nest cloud op (5 dollar per maand voor 5 dagen retentie)

Foscam heeft ook zoiets: https://www.foscam.nl/index.php/cloud/

Alternatief is een rPi ertussen te zetten die de videostream omzet naar webdav (stack)

[ Voor 40% gewijzigd door laurens0619 op 01-08-2018 18:34 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1