i7-8700 en Gigabyte GA-B150-HD3P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Wellicht is deze vraag al eens eerder gesteld, ik heb echter geen exacte topic kunnen vinden. Mijn vraag betreft de compatibiliteit tussen de CPU i7-8700 en het moederbord Gigabyte GA-B150-HD3P. Zijn deze inderdaad compatibel? Er zijn een aantal websites die je laten zoeken per CPU welke moederborden inderdaad compatibel zijn. Nu had ik er eentje gevonden, maar deze desbetreffende website geeft verder geen informatie wat betreft de chipset die mijn moederbord ondersteunt. De website van het moederbord zelf biedt helaas eveneens geen soelaas. De website die ik gebruikte voor een overzicht van ondersteunde moederborden voor i7-8700 heet overigens game-debate.com.

Is de informatie die de website mij gaf correct? Ik kan prima een i7-8700 gebruiken voor mijn Gigabyte GA-B150-HD3P?

Bedankt!

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Beste antwoord (via Meister Sachs op 01-08-2018 11:44)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:14
alexander1685 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Klopt, niet goed gekeken. Op tweakers.net stond eveneens dat mijn huidige moederbord niet 8 gen compatible is. Helaas, in de nabije toekomst upgraden dus.
Voor compatibility kan je trouwens beter Pcpartpicker.com gebruiken. Dat werkt over het algemeen wel goed. Ik durf te wedden dat game-debate de fout in gaat omdat het beiden socket 1151 heeft.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Hier staat gen 8 compatible : nee
Hij doet het dus niet.

• Nat-Water
Nee. Past fysiek wel, maar werken doet het niet.
De website van het moederbord zelf biedt helaas eveneens geen soelaas.
I beg to differ
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MLhbfPa.png

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• Meister Sachs
jopie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:50:
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Hier staat gen 8 compatible : nee
Hij doet het dus niet.
Dat is jammer, wellicht dat ik dan later het moederbord eveneens ga upgraden. Wel raar dat game-debate.com mijn huidige moederbord onder compatibele moederborden noemt. Zo zie je maar weer, toch verstandig andere mensen te vragen hoe het zit. Dat van die gen 8 compatible had ik natuurlijk wel zelf kunnen zien. Gemist. In ieder geval bedankt voor je reactie!

• Meister Sachs
Nat-Water schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:52:
Nee. Past fysiek wel, maar werken doet het niet.

[...]

I beg to differ
[afbeelding]
Klopt, niet goed gekeken. Op tweakers.net stond eveneens dat mijn huidige moederbord niet 8 gen compatible is. Helaas, in de nabije toekomst upgraden dus.

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
alexander1685 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Voor compatibility kan je trouwens beter Pcpartpicker.com gebruiken. Dat werkt over het algemeen wel goed. Ik durf te wedden dat game-debate de fout in gaat omdat het beiden socket 1151 heeft.

• Meister Sachs
Nat-Water schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Ah, op die manier. Bedankt voor de tip.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
De bron van alle info moet natuurlijk gewoon de cpu-supportlist van de fabrikant zelf zijn: https://www.gigabyte.com/...t?Type=Product&Value=5590
Pagina: 1