Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100071

Topicstarter
Mijn vraag
Kan iemand mij vertellen/ helpen wel ( goedkoop ) programma ik kan gebruiken om standaard elke keer wanneer ik foto’s op de pc zet of wil uploaden naar Facebook of instagram er een door mezelf aangemaakt watermerk in kan komen?

Misschien even anders verwoorden , ik zoek een programma waarbij ik vrij eenvoudig honderden foto’s kan voorzien van een watermerk zonder te veel gedoe .

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sommige programma’s heb ik een beetje geprobeerd maar uiteraard zijn deze zonder licentie en kan je dan maar een beperkt aantal foto’s tegelijk doen. Ik had een Adobe lightroom besteld ( €60 ) maar deze bestelling is geannuleerd omdat ze mij er op wezen dat het ging om een bedrijfsmatige versie en niet een particuliere ..Graag hoop ik hier geholpen ge worden mvg Jelle .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

IrfanView. (= gratis)

Hiermee kun je simpel, batchgestuurd, 1 - tig files van van alles voorzien.
Dus ook een watermerk...

IrfanView/File/Batch Conversion/Rename, selecteer de grafische bestanden. Use Advanced Options, Advanced, en voila tig mogelijkheden om van alles aan te passen!
Zowel Add Overlay Text en/of Add watermark image om je plaatjes van verminkende extras te voorzien. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 01-08-2018 09:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel voor de snelle reactie! Ik ga hier vandaag of morgen mee aan het oefenen .. Laat nog van me horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 08:27

Ravefiend

Carpe diem!

Kan ook met Faststone Image Viewer geloof ik:
https://soft.mydiv.org/wi...ststone-Image-Viewer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een simpel programma om in batch dingen te doen aan je foto is bijv. Phatch (http://photobatch.wikidot.com).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses voor mijn antwoord .. Maar ik ben zeer tevreden met de hulp al zover alleen ben ik al meerdere malen bezig geweest vanavond met irfanview , ik snap allen instellingen en dergelijke alleen om een watermerk toe te voegen moet ik natuurlijk eerst een watermerk maken.. Want wanneer ik een watermerk wil toevoegen moet ik er telkens éen invoegen terwijl ik er nog geen eén heb gemaakt ik weet niet hoe .. Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 1100071 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:49:
Excuses voor mijn antwoord .. Maar ik ben zeer tevreden met de hulp al zover alleen ben ik al meerdere malen bezig geweest vanavond met irfanview , ik snap allen instellingen en dergelijke alleen om een watermerk toe te voegen moet ik natuurlijk eerst een watermerk maken.. Want wanneer ik een watermerk wil toevoegen moet ik er telkens éen invoegen terwijl ik er nog geen eén heb gemaakt ik weet niet hoe .. Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen. Alvast bedankt.
Tsja, dat was je vraag niet. Ook vertel je niet wát voor watermerk je wil maken. Is dit puur tekst met een leuk lettertyp of is dit een heel logo?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je geen (grafisch) logo kunt/wilt maken om in te voegen in de batchmode m.b.v. IrfanView (of een ander progje).
Dan voeg je toch een tekst in als 'watermerk'. Is het meest simpele.
Je kunt dan alle lettertypes/groottes e.d. gebruiken.

Niet moeilijker maken dan het is... of gewoon helemaal geen watermerk.
De waarde daarvan is toch nihil. Met content-aware fill/replacement is menig watermerk zo weer foetsie. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat gewoon om een simpel watermerk met alleen naam er in zen zo’n copyright teken .. maar wel dat ik dat kan toepassen op alle foto’s . Mvg Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die kan je bij de meeste watermerkprogramma's gewoon als tekst invoeren. Alternatief is in Photoshop oid een afbeelding maken met de gewenste tekst en deze op te slaan als .png met transparante achtergrond. Dan heb je een bestand om in te voeren.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak