Van WD mycloud mirror naar 4 bays Synology.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-12 23:02
Ik heb een paar jaar geleden in een impuls een WD mycloud Mirror NAS gekocht. 1 van mijn beste aankopen ooit maar ook weer niet want als ik geweten had hoe fijn een NAS is had ik gelijk een Synology gekocht. Synology heeft toch veel mogelijkheden die de WD niet heeft.

Nu is toch het moment om naar een nieuwe NAS te gaan. De 2 bays WD (2x WD red 4tb, in raid dus 4tb ruimte) staat te vaak vol en ik wil dus meer mogelijkheden. Een 4 bays Synology met 4x4tb is mijn idee.

Mijn vraag is hoe kan ik het beste de 2 schijven die ik al in mijn WD heb overzetten naar de 4 bays Synology, waar ik dan 2 nieuwe 4tb WD red bij koop? Zonder verlies van data

Kan ik de 4 bays Synology met 2 schijven op het netwerk gooien. De data van de WD overpompen naar de Synology. Als dat klaar is de 2 schijven uit de WD in de Synology zetten zodat die er dan 4 heeft? Gaat dat of is dat niet mogelijk of slim?

Beste antwoord (via Timminator op 01-08-2018 09:48)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geef ook nog even aan welke volume-configuratie je op de Synology wilt gebruiken. Zoals @Silver7 aangeeft heb je verschillende mogelijkheden.

Het veiligst is om een extra schijf te kopen en daar een backup op te plaatsen van alle data. Dan kun je met een schone lei beginnen op je Synology. Zorg wel dat je de backup controleert voor je de originele schijven overschrijft.

Wat je misschien ook zou kunnen doen. Gebruik een van je nieuwe schijven om een backup te maken. Plaats vervolgens de drie overgebleven schijven in de Synology en configureer die. Vervolgens plaats je daar de backup op terug, om als laatste de "backup"-schijf aan het volume toe te voegen.

Maar mogelijkheden hangen af van de gekozen configuratie van het volume.

Alle reacties

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Afhankelijk van een keuze in RAID (ik denk dat je naar type raid van SHR moet kijken) binnen Synology kun je daarna makkelijk RAID uitbreiden (afhankelijk van type disk)

Acties:
  • Beste antwoord

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geef ook nog even aan welke volume-configuratie je op de Synology wilt gebruiken. Zoals @Silver7 aangeeft heb je verschillende mogelijkheden.

Het veiligst is om een extra schijf te kopen en daar een backup op te plaatsen van alle data. Dan kun je met een schone lei beginnen op je Synology. Zorg wel dat je de backup controleert voor je de originele schijven overschrijft.

Wat je misschien ook zou kunnen doen. Gebruik een van je nieuwe schijven om een backup te maken. Plaats vervolgens de drie overgebleven schijven in de Synology en configureer die. Vervolgens plaats je daar de backup op terug, om als laatste de "backup"-schijf aan het volume toe te voegen.

Maar mogelijkheden hangen af van de gekozen configuratie van het volume.