Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylievers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo,

Als ik mijn computer 's avonds afsluit op de normale manier (windows knop -> Aan/Uit -> Afsluiten), en ik zet hem 's ochtends aan, heb ik geen netwerk. Als ik hem dan opnieuw opstart met de softwareknoppen dan is de verbinding er wél.
Weet iemand hier een makkelijk foefje voor om 's ochtends maar 1x de computer aan te hoeven doen?

Alvast bedankt!

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou eerder kijken naar waarom je geen netwerk hebt. Zit de kabel er wel in? Wat zegt ipconfig? Heb je wel een Cat5 kabel gebruikt? Goede driver versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
Misschien een static IP ingesteld? Of gebruik je toevallig een VPN en zit de TAP driver te klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je nu 's avonds de PC uitzet met de software-opties, in plaats van hardwarematig?
Heb je dan 's morgens wel netwerk? Want dan heb je ook gelijk de oplossing...

* Jester-NL laat het lekker aan slaapstand over...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Jester-NL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:55:
Als je nu 's avonds de PC uitzet met de software-opties, in plaats van hardwarematig?
Heb je dan 's morgens wel netwerk? Want dan heb je ook gelijk de oplossing...

* Jester-NL laat het lekker aan slaapstand over...
Dat doet hij al. :P
'savonds: 's avonds afsluit op de normale manier (windows knop -> Aan/Uit -> Afsluiten)
's ochtends: opnieuw opstart met de softwareknoppen

Dat zijn beide "softwareknoppen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylievers
Umbrah schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:49:
Ik zou eerder kijken naar waarom je geen netwerk hebt. Zit de kabel er wel in? Wat zegt ipconfig? Heb je wel een Cat5 kabel gebruikt? Goede driver versie?
Dat zit allemaal wel goed, want na "opnieuw opstarten" werkt alles gewoon. En het is niet 1x, het is elke dag het zelfde liedje. Nu schijnt dat bij het afsluiten bepaalde processen stiekem blijven draaien om het opstarten sneller te laten verlopen, en dat bij opnieuw opstarten echt alles wordt afgesloten.

Dat kan ik ook merken, want ik heb op de line in van de computer het radiosignaal staan, en bij de 1e keer opstarten is hij (in windows) zachter gezet, en bij het opnieuw opstarten brult het uit de speakers totdat windows is gestart, en dan pakt hij de volumeinstelling uit windows weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Roylievers schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Dat zit allemaal wel goed, want na "opnieuw opstarten" werkt alles gewoon. En het is niet 1x, het is elke dag het zelfde liedje. Nu schijnt dat bij het afsluiten bepaalde processen stiekem blijven draaien om het opstarten sneller te laten verlopen, en dat bij opnieuw opstarten echt alles wordt afgesloten.

Dat kan ik ook merken, want ik heb op de line in van de computer het radiosignaal staan, en bij de 1e keer opstarten is hij (in windows) zachter gezet, en bij het opnieuw opstarten brult het uit de speakers totdat windows is gestart, en dan pakt hij de volumeinstelling uit windows weer over.
Dat het werkt, wil nog niet zeggen dat alles goed is. Ik zou even zoeken naar nieuwe drivers voor je netwerkkaart, of WIFI kaart.

Gaat het trouwens over een vaste kabel, of WIFI?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Windows 10 gaat inderdaad in een soort van slaapstand (hibernation) bij het normaal afsluiten. Wat nog wel eens wil helpen is onder Apparaatbheer -> Netwerkadapter -> Netwerkkaart tabje Energiebeheer het vinkje weg halen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Ahhh daar heb ik wel wat voor! Moet je maar eens naar dit artikel kijken: https://www.tenforums.com...startup-windows-10-a.html

Ik kan iedereen hier trouwens adviseren om dit gewoon uit te zetten. De opstarttijd winst is minimaal, maar in mijn geval bleef mijn Komplete 6 van Native Instruments lekker doordraaien en ook mijn netwerkkaart bleef gewoon branden alsof er activiteit is. Met andere woorden, het moederbord blijft gewoon aanstaan. Beetje onnodig in mijn ogen en zeker voor mijn hardware DAC is het niet heel goed om maar altijd aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Snel opstarten/fast boot uitzetten via configuratiescherm-energiebeheer.

Dan is afsluiten/opstarten dezelfde procedure als "opnieuw opstarten", en met de huidige hardware is de tijd winst (hier maar 5 seconden) te verwaarlozen.
Met een traditionele HDD kan het wel behoorlijk schelen in opstarttijd of fast boot uit of aan staat.

Edit:
@dehardstyler was me voor. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
"Snel opstarten" doet inderdaad vaak meer kwaad dan goed is mijn ervaring. Al vaker bizarre problemen mee kunnen oplossen.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roylievers
dehardstyler schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:34:
[...]

Ahhh daar heb ik wel wat voor! Moet je maar eens naar dit artikel kijken: https://www.tenforums.com...startup-windows-10-a.html

Ik kan iedereen hier trouwens adviseren om dit gewoon uit te zetten. De opstarttijd winst is minimaal, maar in mijn geval bleef mijn Komplete 6 van Native Instruments lekker doordraaien en ook mijn netwerkkaart bleef gewoon branden alsof er activiteit is. Met andere woorden, het moederbord blijft gewoon aanstaan. Beetje onnodig in mijn ogen en zeker voor mijn hardware DAC is het niet heel goed om maar altijd aan te staan.
Dit lijkt nu te hebben gewerkt! Ik zal morgen vroeg eens kijken of het nog steeds werkt, maar ik ga er van uit dat het goed komt! Bedankt!!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roylievers
Yes het heeft inderdaad gewerkt! Bedankt allemaal voor het meedenken...
Pagina: 1