Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aanschafadvies / max 1700 EU / Design + Multitask

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeroendeleeuw96
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10-2020
Goedendag,

Na een succesvolle verkoop van mijn MSI GT62VR, is de jacht naar een nieuw exemplaar geopend.

Graag ontvang ik jullie hulp met uitzoeken. Uiteraard wat meer informatie hier onder:

Gebruik:
Ik wil het systeem gaan gebruiken om licht te gamen zoals GTA en COD maar dit mag op lagere instellingen.
Ik zoek wel een mooi beeldscherm om Netflix/films op hoge kwaliteit te bekijken. Verder zal ik er veel op multitasken met Office en browsers. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook fotos op willen bewerken.
Gezien ik de laptop mee wil kunnen nemen, heb ik besloten voor 14-16" te gaan. Een goede accu is een must.

Design:
Voor mijn MSI had ik een Macbook, een aardig verschil dus. Ik vind het design belangrijk en dat is ook een reden om niet meer voor zo'n dedicated game uitstraling te gaan.

Budget:
Tot EUR 1700,-

Merkvoorkeuren:
Ik heb drie modellen aan de pricewatch toegevoegd. Daar ik design belangrijk vind kwam ik al snel op deze modellen. Mijn twijfel ligt echter bij de videokaarten, kunnen deze voorlopig nog wel mee?

pricewatch: HP Spectre x360 15-bl110nd
Qua looks vind ik de HP echt fantastisch, maar een GeForce MX150, is dat ok?

pricewatch: Dell XPS 15 9560 CNX95602
pricewatch: Lenovo Yoga 730-15IKB 81CU003EMH

[ Voor 17% gewijzigd door jeroendeleeuw96 op 01-08-2018 07:51 ]

Alle reacties

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 10:31
jeroendeleeuw96 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:48:
Goedendag,

Na een succesvolle verkoop van mijn MSI GT62VR, is de jacht naar een nieuw exemplaar geopend.

Graag ontvang ik jullie hulp met uitzoeken. Uiteraard wat meer informatie hier onder:
De MX150 is een hele zwakke kaart waarmee je eigenlijk niet echt kunt gamen. Ik zou voor minimaal een gtx 1050 gaan. De XPS is een hele mooie machine. Goeie afwerking en heel mooi scherm. Zeker met de nieuwe hexacores een goeie keuze. Mocht je iets meer futureproof willen gaan dan zou ik voor een gtx1060 mikken. Echter ga je dan wel vaak richting "game-laptops".

https://tweakers.net/cate...MTCEKjU2MkBUaWQA1xtbW1gIA

De XPS is qua uitstraling, bouwkwaliteit en specs wellicht de beste keuze. Maar dat is uiteraard personal preference.

Succes!

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 13:05
Zelf zit ik ook naar de Yoga 730 te kijken, maar kwam er gisteren achter dat de throttling een ernstig issue is.

https://www.reddit.com/r/...730_a_good_gaming_laptop/
https://forums.lenovo.com...-when-gaming/td-p/4095675

• jeroendeleeuw96
bjvdven schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

De MX150 is een hele zwakke kaart waarmee je eigenlijk niet echt kunt gamen. Ik zou voor minimaal een gtx 1050 gaan. De XPS is een hele mooie machine. Goeie afwerking en heel mooi scherm. Zeker met de nieuwe hexacores een goeie keuze. Mocht je iets meer futureproof willen gaan dan zou ik voor een gtx1060 mikken. Echter ga je dan wel vaak richting "game-laptops".

https://tweakers.net/cate...MTCEKjU2MkBUaWQA1xtbW1gIA

De XPS is qua uitstraling, bouwkwaliteit en specs wellicht de beste keuze. Maar dat is uiteraard personal preference.

Succes!
Bedankt voor je reactie. Jammer van de MX150, gezien ik de looks erg strak vind. Maar als de prijs al zo hoog is en de videokaart ver onderdoet...

Heb je nog een idee over de Lenovo?

Gr

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 22:50

Shiro

Serenity

Volgens mij is de MX150 best wel ok voor de games dat je wilt spelen. Zie benchmarks:
https://www.notebookcheck...for-Laptops.223530.0.html

Ik heb zelf de Xiaomi Pro met i7 en 8gb en een MX150. Je kan er prima Blizzard games op spelen zoals SC2 en Diablo 3 op bijna de hoogste settings. Ze zijn dan wel wat minder demanding dan COD en GTA denk ik.

Qua looks is het ook een erg fijne laptop om naar te kijken. Qua prijs, stuk goedkoper dan de genoemde opties. De i7 heb je al voor rond de €900 en de beste uitvoering met 16gb heb je al voor €1200 of minder, als je het tijdens een Sale koopt.

Enige minpunt... garantie is twijfelachtig als je zo'n laptop uit China importeer :) Ik heb zelf de Xiaomi Notebook Pro inmiddels twee maanden in bezig en ben er aardig tevreden mee. Lichte browser taken springt de fan meestal niet aan en als het aanspringt is het vrij zacht.. Tijdens gamen blaast dat ding wel, maar eigenlijk niet storend en denk ook niet anders dan elk ander laptop tijdens gamen.

Juniper RWD

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 10:31
Mijn excuses. @Shiro heeft gelijk. De MX150 is voor jou misschien wel een goede keuze. In mijn hoofd vergeleek ik de kaarten met de oude 930MX en 940MX. Die waren erg zwak. MX150 is prima voor de games die jij wilt spelen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij notebookcheck.com kun je laptops selecteren op kwaliteit van het scherm. Wellicht een idee?

• jeroendeleeuw96
Ik ga vanavond nog maar een keer naar de HP kijken, wordt vervolgd 😁
Pagina: 1