Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100023

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Nederlandstalige website over het WK 2018 (wk2018rusland.com), met veel pagina's en informatieve tekst. Een andere website over hetzelfde onderwerp (wk2018rusland.nl) rankt echter veel beter met minder en dunne content. Wat doe ik verkeerd?

Mijn pagina is sneller, bevat meer pagina's, bevat meer tekst met afbeeldingen, maar toch leverde al mijn inspanning niet het verwachte resultaat op. Nu ben ik aan het analyseren waar de belangrijke verschillen zitten, zodat ik in de toekomst een beter resultaat krijg in vergelijking tot mijn inspanning.

De website is puur een hobby van mij en ik ben dan ook geen pro. De site is gemaakt met Dreamweaver en niet via Wordpress. Ik zou dan ook graag willen leren van jullie kennis en tips.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Patrick

[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 01-08-2018 11:02 . Reden: Niet linken naar de concurrent? Dan ook niet linken naar jezelf. ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet waarom maar het duurt bij mij 6 seconden voordat ik de content zie.
Tot dat moment zie ik alleen je background.
Ligt niet aan de server want de transfer speeds van html en js en plaatjes is zeer snel.
Ik heb wel enkele browser addons, zoals uBlock origin.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Anoniem: 1100023 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:04:
Hallo,

Ik heb een Nederlandstalige website over het WK 2018 (wk2018rusland.com), met veel pagina's en informatieve tekst. Een andere website over hetzelfde onderwerp (wk2018rusland.nl) rankt echter veel beter met minder en dunne content. Wat doe ik verkeerd?

Mijn pagina is sneller, bevat meer pagina's, bevat meer tekst met afbeeldingen, maar toch leverde al mijn inspanning niet het verwachte resultaat op. Nu ben ik aan het analyseren waar de belangrijke verschillen zitten, zodat ik in de toekomst een beter resultaat krijg in vergelijking tot mijn inspanning.

De website is puur een hobby van mij en ik ben dan ook geen pro. De site is gemaakt met Dreamweaver en niet via Wordpress. Ik zou dan ook graag willen leren van jullie kennis en tips.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Patrick
Je zou je kunnen verdiepen in Search Engine Optimization (SEO). Dat zal heel wat van je vragen beantwoorden.

[ Voor 0% gewijzigd door .oisyn op 01-08-2018 22:35 . Reden: Moet je deze niet vergeten, NMe ;) ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sneller herken ik ook niet. Ik kan me voorstellen dat je voor NL content 1-0 achterstaat met een .com vs een .nl. En 3-0 als de eerste links incl pop-up naar gokmeuk zijn. Zeg ik zonder kennis vd huidige Google (?) algoritmes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
En met name het deel over keyword density en de waarde die Google aan leesbaarheid hecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Ik denk dat de hoofdreden is dat de andere website veel beter op mobile apparaten te lezen is dan jouw website. De laatste tijd hecht Google daar meer waarde aan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt één grote niet-semantische blurb van tabellen op jouw site terwijl die andere niet alleen betere HTML heeft, maar ook nog eens schema.org gebruikt voor het beter benoemen van de aanwezige content. Dit is niet één dingetje dat mis is, je hebt gewoon de basis niet helemaal op orde.

Je hebt op snelheid wel een streepje voor:
https://gtmetrix.com/reports/www.wk2018rusland.nl/mDnja5PC
https://gtmetrix.com/reports/www.wk2018rusland.com/90TEPTxn

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Als het goed is biedt Google een dashboard waarop je kan zien wat er scheelt aan je site. Heb je die al bekeken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01 11:42
Dit:
NMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:22:
Je hebt één grote niet-semantische blurb van tabellen op jouw site terwijl die andere niet alleen betere HTML heeft, maar ook nog eens schema.org gebruikt voor het beter benoemen van de aanwezige content. Dit is niet één dingetje dat mis is, je hebt gewoon de basis niet helemaal op orde.
En dit:
418O2 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:21:
En met name het deel over keyword density en de waarde die Google aan leesbaarheid hecht
  • Ook is de pagina minder overzichtelijk, en is het design van de .nl site een stuk prettiger.
  • De .nl variant heeft bijna 12k volgers op Facebook, jij rond de 700.
  • Actief social media gebruik ten tijde van het WK heeft in die tijd waarschijnlijk al veel meer traffic naar het .nl domein gestuurd.
En daarnaast voornamelijk:
Dwarlorf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:18:
[...]

Je zou je kunnen verdiepen in Search Engine Optimization (SEO). Dat zal heel wat van je vragen beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 159174

Beetje flauw dat je geen link maakt naar de site van de concurrent.. nu moeten we maar overtypen om je te helpen. Ik zou zeggen, google op “wk 2018 rusland” en zoek de verschillen. Verder zie ik in de gauwigheid niet in dat jouw content beter is, ik zou eerder zeggen, het is andersom.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 159174 op 31-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 23:33
^
Meer content? Waar dan?
Ziet er uit als een site uit 2000, het is beetje een warboel. Het nodigt niet echt uit.

De andere pagina is veel moderner, schaalt veel beter, veel makkelijker leesbaar, en alles is veel overzichtelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Naast dat de website gewoon erg slecht is gebouwd ziet het er ook gewoon niet uit. Mensen komen op je site en klikken het gelijk weer weg.

De hele website zit vol met blending, dit is zo 1980, gelijk verwijderen. Daarnaast gebruik je voor de blending van de headers een volledige afbeelding, als je een afbeelding wil gebruiken pak er dan 1 van 1px breed en repeat deze, maar doe dit gewoon met CSS...

Doe de banner weg, achtergrond weg, WK Pool 2018 registreer plaatje ding weg. Echt stop met die blending, ziet er niet uit.

Klinkt misschien cru, maar je wilt weten waardoor jou website slecht bezocht wordt en dat is het.

Ik heb natuurlijk geen tijd om je hele website te restylen, maar komop, zo ziet het er toch al ietsje beter uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PET7Rmk9rttVik3rQqwt2Oq7/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik de websites open op mijn zakelijke laptop (met internet filter) word jouw pagina geblokkeerd wegens "gambling". De .nl website wordt gewoon getoond.

Wellicht zorgt dit ervoor dat je minder goed scoort?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
Hier ook.
Jouw site is "gewoon" een gok site. Dat straalt er af. Dus volwassen content. Die andere is een website over het WK. Met informatie over het WK.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De .com versie ziet er voor mij uit als een goksite en de .nl als een informatiesite.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46
Je zou je zelfs bijna gaan afvragen of zijn vraag niet gewoon verkapte reclame is. Account is speciaal voor dit topic geregistreerd, z'n eigen link is klikbaar terwijl de concurrent dat niet is en de site staat vol met spam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:24

Gertjuhjan

Software Engineer

anboni schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:33:
Je zou je zelfs bijna gaan afvragen of zijn vraag niet gewoon verkapte reclame is. Account is speciaal voor dit topic geregistreerd, z'n eigen link is klikbaar terwijl de concurrent dat niet is en de site staat vol met spam...
Het WK is toch al over?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Content is absoluut king. maar je moet je content wel bruikbaar maken voor zowel mens als machine.
Tables zijn niet SEO vriendelijk dus stap over op Divs, je gebruikt inline CSS, plaatjes hebben wel vrij vaak een alt-property maar die is gevuld met nikszeggende info (zorg dat je alt-prop bij de begeleidende tekst past!), niks van de content bevat schema.org tagging (itemprops) dus dat helpt ook niet ondanks dat er wel wat in de header staat, en zo kunnen er nog wel wat opmerkingen gemaakt worden over de techniek.

Stel dat je dat zou aanpakken, dan werd het allicht wat beter, maar niet geweldig.
Dan is je site al een stuk machine-vriendelijker, maar hij is nogsteeds niet mens-vriendelijk.

Wat een aantal mensen al, terecht, aankaarten, is dat je designkeuze nogal Web 1.5 is. Web 1.0 is t net niet meer, maar absoluut geen Web 2.0.
Het design stoot mensen af, en als Google merkt dat de bezoekduur kort is of hoge bouncerates (snel terug naar vorige pagina) op je site zijn, dan trekt Google de conclusie dat jouw site niet interessant gevonden wordt.

Daarbij heb je veel meer en irritantere reclame dan de .nl site en de helft (als t niet meer is) van je content gaat over gokken. Het schreeuwt gewoon 'gok site'.
Gezien gokken een 18+ bezigheid is, zal Google jouw site b.v. niet voorschotelen aan iemand van wie ze redelijkerwijs verwachten dat die <18 is. (goh, wat is die informatie verzameling van Google over het individu oppeens toch nuttig :+ )
Dat levert gewoon minpunten op.

Nog even afgezien van de beroerde reputatie van bepaalde advertentie netwerken. Die trekken jou ook mee omlaag.

En nog n klein detail: veel content is niet hetzelfde als goede content. Kwaliteit over kwantiteit is het devies. Content is king, als die content van hoge kwaliteit is.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 01-08-2018 10:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 12:14
Wat is het doel van je website? Zoals ik het nu zie is er maar 1 doel en dat is wedden. Als ik google op wk rusland 2018 dan is het doel niet om te wedden. Dan zet ik er wel wedden voor. En daar ga je al nat...

Ow en als laatste waarom wil je de page laten ranken? Je kan niet meer wedden op het wk 2018 of ben je een tijdreiziger die snel iets van SEO wilt leren om geld te verdienen? :+

[ Voor 30% gewijzigd door stftweaker op 01-08-2018 14:28 ]

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoals anderen eigenlijk al gezegd hebben, welke content.

Ik heb zelf 0 verstand van websites (maken/reviewen) en weinig verstand en interesse in voetbal, dus kan weinig inbrengen qua layout of design, maar als ik beide sites bekijk zie ik dat jouw site mij iets wil verkopen, namelijk weddenschappen. De andere site is een informatiesite over wk2018.
Als ik ergens een hekel aan heb is het dingen verkocht worden, dus dat was snel weer weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 01-08-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst bedankt voor al jullie commentaar! Ondertussen heb ik een cursus SEO afgerond, omdat ik merkte dat het me toch aan de nodige kennis ontbrak. Daarnaast heb ik de hele online handleiding van Mozilla doorgenomen.

Aan de hand van de opgedane kennis en ervaring heb ik een nieuwe website gebouwd. En wederom lukt het me niet om een concurrent voor te blijven (van dezelfde eigenaar als de vorige concurrent).
Mijn website: ek2020europa.com
Concurrent: ek2020-voetbal.nl
Zoekterm: ek 2020

De volgende test heb ik uitgevoerd:
- PageSpeed Insights: mijn website scoort beter (mobiel 100 vs 72, desktop 100 vs 99);
- Pingdom: mijn website scoort beter op loadtime, requests, page size en performance (92 vs 90)
- Testmysite.withgoogle.com: mijn website scoort beter (2sec vs 5sec)
- Web.dev: mijn website scoort beter op Performance (98 vs 72), Accessibility (92 vs 70), Best Practices (100 vs 85) en SEO (100 vs 100)
- W3C html- en css-validator: geen fouten.
- Moz link profiles: mijn website scoort beter op Domain Authority (20 vs 14), Page Authority (24 vs 22), Total links (12204 vs 1905), Total linking domains (38 vs 28), maar slechter op Spam Score (20% vs 19%)
- Google Search Console: geen HTML-verbeteringen, geen Sitefouten, geen URL-fouten, bijna alle sitemapinhoud foutloos geïndexeerd, geen geblokkeerde bronnen, geen beveiligingsproblemen, geen blokkeringen via robots.txt, geen handmatige webspamacties.

Deze uitdaging is dus nog groter dan de vorige, en op dit moment zie ik het niet meer. Hopelijk kunnen jullie aangeven wat ik nog meer verbeteren moet.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik snap niet wat je nou wil bereiken. Als 't zo makkelijk was om 'hoger dan de concurrent' te komen deed iedereen het wel, niet? Ken je 't liedje "deze vuist op deze vuist"?

Daarbij; ik heb geen idee welke cursus SEO je gedaan hebt en wat 't je gekost heeft, maar als ze je niet uitgelegd hebben dat inkomende links (huuuuge onderdeel van PageRank, je weet wel) een belangrijke factor zijn dan heb je je geld verspild.

Het is niet zo dat "als je alles maar goed doet" je op nummer 1 terecht komt. Net als die "SEO bedrijfjes" die dat garanderen te kunnen. Dikke vette bull. Kijken of ze je slager op de hoek op Nr. 1 krijgen voor "Worst". En dan kijken wat ze doen als slager 2 dat ook wil. Gaat nie werken nie, end of story.

Having said that; beide sites zijn sowieso van 't kaliber 13 in een dozijn en voegen amper tot geen waarde toe aan 't wereldwijde web; en dat zeg ik als to-ta-le voetballeek. Ze zijn beide vrij duidelijk van 't kaliber "ik probeer ook wat (centen) mee te pikken van komend EK/WK waar iederéén zo'n beetje de halve wereld een stukje van diezelfde taart wil".

Als ik jou was, en ik wilde ergens aan verdienen, dan zou ik eens gaan zitten voor een origineel idee. Maakt veel meer kans dan met 42 miljard concurrenten in een veel te klein vijvertje te gaan zitten vissen.

[ Voor 63% gewijzigd door RobIII op 27-11-2018 22:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was een cursus bij de LOI op HBO-niveau, geslaagd met een 10.

Het gaat me niet om 'hoger in google komen' in het algemeen, maar ik heb op alle fronten een betere website (ook wat betreft inkomende links). Ik vraag me dan ook vanzelfsprekend af wat het verschil is tussen mijn website en die andere. Aangezien dit een forum is over internetmarketing, is deze vraag toch niet zo raar?

Laat ik de vraag dan maar anders formuleren: welke factoren heb ik nog niet gecheckt en welke tools heb ik nog niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 1100023 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:16:
Het was een cursus bij de LOI op HBO-niveau, geslaagd met een 10.
Al had je er een lintje van de koningin bij gekregen. Het zegt me helemaal niets en ik geloof ook niet dat zoiets een "exacte wetenschap" is. Daarbij veranderen zaken zo snel en zo vaak dat ik me afvraag hoe lang zo'n cursus courant blijft. Don't get me wrong; gefeliciteerd enzo, maar ik hecht weinig tot geen waarde aan dergelijke cursussen. Sorry.
Het gaat me niet om 'hoger in google komen' in het algemeen, maar ik heb op alle fronten een betere website (ook wat betreft inkomende links). Ik vraag me dan ook vanzelfsprekend af wat het verschil is tussen mijn website en die andere.
Het "hoger in google komen" is dan toch gewoon een gevolg uit de rest? Het gaat je wél om hoger te komen / beter gevonden te worden / hoe-je-'t-ook-noemt-je-wil-meer-bezoekers... Je kunt 't draaien zoals je wil, maar dat is wel de kern van je vraag, anders zie ik 't nut van dit topic niet ;)
Alleen in pure aantallen of ook in kwaliteit? Want (inkomende) link-kwaliteit > link-kwantiteit, zéker bij pagerank ;) En je lijkt niet bepaald voor kwaliteit te gaan. Overigens is leeftijd óók een factor.
Laat ik de vraag dan maar anders formuleren: welke factoren heb ik nog niet gecheckt en welke tools heb ik nog niet gebruikt?
Ik heb er zo geen, maar er zijn er vast nog een paar (en als ik zo even kijk naar de inhoud van de cursus mis ik sowieso o.a. het linkbuilding deel in je post). Maar dat was allemaal mijn punt niet. Mijn punt vormde ik in de laatste twee alinea's van m'n post. Misschien zit je met teveel in een te klein vijvertje ;) En dat blijkt o.a. al uit 't feit dat je naar vrij... 'onhandige' domeinnamen moet uitwijken omdat alle goede al weg zijn (of ze gebruikt worden of niet; da's een ander verhaal). Zeg nou zelf, echt "catchy" is 't allemaal niet, wel?

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 27-11-2018 22:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:32
En als je een ander domein probeert ? Mensen hebben ook geheugen .. en als je site de vorige keer niet fijn was bij wijze van spreken , waarom zou iemand dan nu nog een keer kijken? Hè hebt als site ook terugkerende bezoekers. Dat zal je concurrent ook hebben.

Ook frappant, als je voetbal Info wil spreekt voetbal meer aan dan Europa. Dat kunnen tig sporten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
maar ik heb op alle fronten een betere website (ook wat betreft inkomende links).
Huh?
link:ek2020europa.com geeft 700 hits, link:ek2020-voetbal.nl geeft 25.000 hits.

[ Voor 1% gewijzigd door Juup op 27-11-2018 23:12 . Reden: .nl -> .com ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

.com bedoel je :P Trek daar nog even de interne hits vanaf. En alle linkruilmeuk zoals succesvolboekhouden.nl/links dat voor de EK-gerelateerde ranking vast meer slecht doet dan goed...

Knikker alle niet voetbalgerelateerde meuk behalve de contactgegevens weg uit ek2020europa.com/sitemap -> Overig (incl alles over gokken over voetbal). Iets als Google’s ads kan wel als het je om de €€ gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Juup schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:29:
[...]

Huh?
link:ek2020europa.nl geeft 400 hits, link:ek2020-voetbal.nl geeft 25.000 hits.
Google has officially killed off their link command ;)
F_J_K schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:46:
succesvolboekhouden.nl/links dat voor de EK-gerelateerde ranking vast meer slecht doet dan goed...
Ik vreet 'n beer als dat niet ook een domein van TS is (en zo mogelijk al die domeinen want ik zie overal dezelfde links).

Edit: Jup :X 8)7 Totáál ongerelateerde sites/domeinen die over-en-weer naar elkaar linken ("linkpartners", zooooo 90's :P ). Nee, dat zal je pagerank ten goede komen...

Dus om even terug in te haken op de topictitel: minder 'fluff' de wereld in slingeren en meer nuttige, daadwerkelijke content. Je kunt duizenden pagina's "content" schrijven tot je een ons weegt; als mensen 't niet interessant vinden en bekijken/bezoeken/er naar linken dan zul je nooit hoog/goed ranken. Content is, wel degelijk, king. Maar misschien hadden ze 't wat duidelijker moeten maken: goede content is king. En laat dat nou nét 't moeilijke stuk van websites zijn :P We willen allemaal snel, en liefst slapend, rijk(er) worden hoor :+

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 27-11-2018 23:13 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:40
Heel simpel. Jou websites zijn te druk, vreemd overzicht? En veel informatie is niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Er spelen nog wel veel meer dan de aangegeven 'metrics' in je eerdere post.

Zo zie ik al dat wanneer ik Google op EK2020 je pagina getoond wordt als: https://www.wk2018rusland.nl/ek-2020/, in plaats van de aangegeven ek2020....

Daarnaast helpen de spammylinks naar bijvoorbeeld Mrgreen en Energybet nou ook echt niet mee aan de 'ervaring' van de bezoeker. Dit ziet Google en geeft je een lagere rating en dus positie in de zoekresultaten.

Geen aanval, maar je website ziet er nou niet echt aantrekkelijk uit anno 2018, wellicht kan je hier al wat punten behalen? Meer interacties op je website (time-on-page, klikken, aantal bezoeken etc.) geeft je ook al meer kans op een hogere SEO positie.

SEO is een apart vak en vereist nogal veel inspanning. Check eens wat recente SEO blogs van Online Marketingbureau's wat je nog meer kunt doen qua SEO en content (mag geen namen noemen hier ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:48

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Komt niet echt goed door de w3c heen. Daar zou ik beginnen.

https://validator.w3.org/...Fwww.wk2018rusland.com%2F

Usenet handleidingen

Topicstarter
Allen erg bedankt voor jullie input zover!

Ik heb een aantal dingen al opgepakt: niet-relevante links en onderlinge links verwijderd. Toekomstige links zal ik ook op kwaliteit beoordelen. Verder zal ik proberen de content te verbeteren. Met de technische kant (html, css) zit het eigenlijk dus wel goed.

Nog even voor de zekerheid: we hebben het over ek2020europa.com en niet meer over het WK2018 uit de eerste post.

Als er nog andere verbeterpunten zijn, dan hoor ik ze uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1147753

waarom heb je gekozen om zelf je website in elkaar te zetten ipv wordpress te gebruiken met alle handige seo tools die het te bieden heeft? Voor content is wordpress juist een heel aantrekkelijk punt.
Cms systemen zijn niet voor niets populair, deze zijn door een hele community doorontwikkeld en voldoen wel aan de nodige standaarden.

Anyway er zijn veel punten die invloed hebben op je google ranks. Eigenlijk teveel om op te noemen, en het zijn allemaal bakstenen die uiteindelijk samen een huis vormen. Individueel doen ze weinig, maar samen doen ze veel.

Bekijk maar eens de periodic table of seo en ga na op welke punten je niet zo goed scoort.

De rode lijn is dat google kijkt naar kwaliteit, originaliteit en relevantie. Je on page seo moet volgens het boekje zijn, maar als je off page seo niet goed is dan heb je eigenlijk een koets zonder paard.

Kortom, zorg voor relevante backlinks en een goede content strategie. Stijgen in de zoekresultaten met content vereist veel werk, toewijding en geduld.

De belangrijkste zaken zijn kwalitatieve content en backlinks.

Toevoeging:
Site even bekeken snel doorgebladerd, ziet er opzich goed uit. Wanneer heb je de site opgezet? Het behalen van hoge posities is iets waar bedrijven jaren aan werken en veel geld aan uit geven, vooral als het aankomt op populaire onderwerpen waar veel concurrentie voor is. Straks kort voor het wk zal het internet overspoelt worden door content over dit onderwerp en dan zullen de grote spelers met hoge domein autoriteiten het gaan winnen van je. Denk aan nieuwssites, gerenomeerde sportsites etc. ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt door je te richten oo het komende wk met de website. Als je gewoon het WK pakt en ieder wk op de site onder de aandacht brengt, blijf je content bouwen en blijf je relevant. Zo lijkt het een “one-time” thing te zijn. Voor het volgende wk zou je dan weer en nieuwe site moeten maken en zo blijf rondjes maken.

Maak een main website die zich richt op het wk. maak voor ieder wk een dochtersite. De main website zal dan een verzamelplaats worden van de content oo je dochtersites. Crosslink ze naar elkaar en werk aan de backlinks voor je main site. Denk dat dit meer zal opleveren in the long run. Maar ik denk nu gewoon even hardop.

En ja, als je site niet door de w3c toets komt, dan zal google je content ook minder serieus nemen. De richtlijnen zijn er met een reden. Deze fundamenten zitten allemaal al in wordpress.

De reacties van robill kan ik me heel goed in vinden. Zijn reacties zijn ook qua opmaak een perfect voorbeeld van kwalitatieve content. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1147753 op 29-12-2018 23:47 ]

Pagina: 1