Indeling trapkast

Pagina: 1
Acties:
  • 23.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hallo,

We zijn inmiddels een tijdje geleden in ons nieuwe huis getrokken, overal ontzettend veel ruimte dus allemaal heel fijn maar de trapkast kom ik maar niet over uit wat ik daar precies mee wil. Er zit momenteel namelijk niks in (zie foto).

Over hoe ik hem precies in zou willen delen kom ik niet echt uit, over de zijkant planken lijkt me veel loze ruimte opleveren maar ook in de breedte krijg je dan al snel slecht bereikbare plekken.

Als ik op "trapkast inspiratie" google krijg ik vooral hele bijzondere trapkasten te zien, open kasten of vanaf de zijkant inschuif lades etc. Dat is hier niet echt aan de orde.

Helaas ben ik geen timmerman, dus het liefst zou een oplossing uit een verzameling kant en klare producten bestaan. Maar als het handiger is om iemand in te huren voor een custom oplossing dan sta ik daar ook voor open.

Wie heeft er ideeën voor mij?

Zijn een aantal dingen die ik er overigens in ieder geval in kwijt wil:
- stofzuiger (traditioneel ding)
- glas / statiegeld spul

trapkast

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 31-07-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:17

Reinier

\o/

Stop er je stofzuiger en je kampeerspullen in, en zet er dan een inzetkast voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:03
Wat plankjes maken hoef je geen timmerman voor te zijn hoor. :) Als je het mooi wilt hebben misschien niet, maar dat zou ik me bij een trapkast niet echt druk om maken.

Ideeën:
- Diepe electrisch uitschuifbare laden voor schoenen
- Mooi trappetje naar je kruipruimte maken
- Je kruipruimte uitgraven tot een wijnkelder

edit: Kun je je fietsen buiten kwijt? Misschien kun je het juist uitbouwen tot fietsenkast of babywagenkast? Ik denk niet na over haalbaarheid verder hoor, spuw gewoon wat ideeën. :+

[ Voor 22% gewijzigd door HenkEisDS op 31-07-2018 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 16:35

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Je kunt ervoor kiezen om enkele lades erin te maken die je naar voren trekt.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
HenkEisDS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:10:
Wat plankjes maken hoef je geen timmerman voor te zijn hoor. :) Als je het mooi wilt hebben misschien niet, maar dat zou ik me bij een trapkast niet echt druk om maken.

Ideeën:
- Diepe electrisch uitschuifbare laden voor schoenen
- Mooi trappetje naar je kruipruimte maken
- Je kruipruimte uitgraven tot een wijnkelder
-
Nee timmerman misschien niet, maar de kast is wel in de woonkamer, dus beetje netjes wil ik het wel hebben. Het is niet het klompenhok ofzo :) Daarnaast willen we er de komende 20/30 jaar nog wonen dus mag best degelijk en netjes afgewerkt zijn dat het flink wat jaar mee gaat.

De laatste twee ideeën vind ik prachtig, zou ik graag willen doen (al was het dan voor de biervoorraad ipv wijn) maar denk ik niet dat ik er doorheen krijg thuis ;)

Wat misschien nog wel handig is om te weten, op ongeveer ander halve lengte van de deurtjes staat de bank, dus uitschuiflades kunnen wel, maar die kunnen niet al te ver uitschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 12:03
maar denk ik niet dat ik er doorheen krijg thuis ;)
Dan een geheime bierkast? Lijkt me sowieso erg gaaf een verborgen ruimte te hebben in huis.

Is een panic room niet handig in deze tijd? Zware kogelwerende deuren, luchtaanvoer, water, telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
HenkEisDS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:18:
Zware kogelwerende deuren, luchtaanvoer, water, telefoon.
Gipsmuurtjes, houten trap...

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 31-07-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55
Of gewoon laten zoals het is. Mooie plek voor je winterbanden, dan hoef je ze niet naar zolder te tillen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:50
Wij hebben eenzelfde trapkast (wellicht iets hoger). Wij gebruiken hem voor de jassen en schoenen. De kids kunnen zo makkelijk hun eigen zooi vinden.

Verder gebruiken een het als schoenenhok/opslag bouwmaterialen.

In de toekomst willen we er 2 schoendrogers ophangen en het wat beter afwerken. Al ligt er wel al laminaat / stroom / geverfde muren.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/15otcfb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/vaxd0.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Rene op 31-07-2018 22:34 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Rene schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:32:
Wij hebben eenzelfde trapkast (wellicht iets hoger). Wij gebruiken hem voor de jassen en schoenen. De kids kunnen zo makkelijk hun eigen zooi vinden.

Verder gebruiken een het als schoenenhok/opslag bouwmaterialen.

In de toekomst willen we er 2 schoendrogers ophangen en het wat beter afwerken. Al ligt er wel al laminaat / stroom / geverfde muren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat hebben wij al in de gang naast de meterkast, zit een aparte kast voor schoenen, jassen etc. Ik zat vooral aan proviant te denken om er in op te slaan.

Wel goed om over na te denken dat er overigens geen stroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al eens aan een kast in je kast gedacht?
https://handigekasten.nl/trapkast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Dat is wel een hele mooie! Al zou daar vooralsnog de bank ervoor in de weg staan, binnenkort eens daarmee schuiven of we dit dan kunnen realiseren.

Geen gekke prijs ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 21:27
En anders zou je nog kunnen denken aan een 'inrijkast' die schuin naar onderen afloopt, maar wel diep is. En die je dan uittrekt, en via de zijkant spullen kunt pakken.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.gamma.nl/klus...s-maken/kast-schuine-wand

maar dan groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shinji schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Dat is wel een hele mooie! Al zou daar vooralsnog de bank ervoor in de weg staan, binnenkort eens daarmee schuiven of we dit dan kunnen realiseren.

Geen gekke prijs ook!
Goed idee!
Precies wat in de eerste reply stond! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:19
Is zoiets niet te realiseren met een Billy van Ikea?
2 scharnieren en een paar kleine zwenkwieltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:28
Ik zou lades maken zoals @BadpunK ook zegt. Elke lade dusdanig vormgeven dat deze precies in de ruimte past, zo benut je praktisch alle ruimte.
Beetje dit idee
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-GFkPtT4bAeg/UuzWVI590AI/AAAAAAAADlU/wd_awcmOc28/s1600/f241a77cb83f5f4951cec62de500da65.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Ora et Labora op 01-08-2018 14:19 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Reinier schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Goed idee!
Precies wat in de eerste reply stond! :')
Excuses hoor, bij inzetkast had ik niet direct een beeld. Had meer het idee dat je een grap maakte dat ik er een kast in moest zetten, en dat is niet echt practisch als je regematig de stofzuiger er uit moet halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 01-08-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:13
Je kunt een paar schapjes maken, en daaronder een paar grote SAMLA bakken van IKEA op de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05 13:11
Ook wij hebben zo'n trapkast. ik heb er twee opbergrekken ingezet. dat zijn van simpele stellingen één lage achter die net onder de treden past en één rechts. makkelijk om bijvoorbeeld je voorraad frisdrank of iets dergelijks in te zetten en omdat je van de vloer af ben met spullen staat het netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 14:53

red bull

Keeps me awake !

Wij hebben het geluk dat er aan de ene kant plankjes in passen en onder de tredes 4 Ikea sortera's staan... Voor papier, plastic, glas en statiegeld spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shinji schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Excuses hoor, bij inzetkast had ik niet direct een beeld. Had meer het idee dat je een grap maakte dat ik er een kast in moest zetten, en dat is niet echt practisch als je regematig de stofzuiger er uit moet halen.
My bad. Ik was te lui om een linkje te posten.
Ik overweeg zelf ook zo'n kast, lijkt me serieus handig en efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:19
Ik had er een koelkast in staan en wat planken, je moet je bier toch ergens koud zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij mij heeft mijn vrouw de trapkast direct geclaimed als voorraadkast. Ik heb rails aan de muur bevestigd met daarop plankdragers en planken die op lengte gezaagd zijn zodat ze tot onder de trap doorlopen.

Verder heb ik nog diverse andere dingen gedaan die je wellicht kunnen inspireren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MYXLAspl.jpg
Acht stuks Ikea variera plankinzetten ondersteboven aan de onderkant van de traptreden bevestigd om daar specerijen en dergelijke te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TiiXNlol.jpg
Aan de rechterkant een sleutelbord met haken voor allerlei dingen, stopcontact en een muurbevestiging voor de draadloze stofzuiger.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/utCSr95l.jpg
Aan de linkerkant een vertikale Ikea rail met draadmanden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannekevs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2021
Diepe lades kunnen ook handig zijn van deze kant van de trap! Een vriendin van me heeft laatst deze kast laten bouwen,super handig om de ruimte onder de trap te benutten! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxeVRIx52tFYFhMjsagPGoskw4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbzl5yijNDvof1293LgBeZ6F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 12-03-2021 18:47 . Reden: Spam weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dank je wel voor je ervaring, maar een topic omhoog halen die al 2,5 jaar oud is is niet nodig :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.