Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:01
Hallo,

Sinds een jaartje heb ik hier in huis wifi via een eigen router. Ik had wat problemen met de modem van Ziggo, dus hebben we er een Nighthawk bij tussen gezet. Via Ziggo de modem in Bridge Mode laten zetten, wat al knap lastig was |:(. Maar uit eindelijk is dat wel gelukt. Maar zit nu met het probleem dat ik op bepaalde momenten geen internet heb. Soms hele tijd geen last, maar soms ook wel weken dat je elke keer je computer opstart en dat er weer een driehoekje bij je wifi icoon staat. Na een paar keer opnieuw opstarten, 'probleem oplossen' en switchen van 2.4GHz naar 5GHz en weer terug, heb je meestal naar een 10 minuten weer gewoon internet en doet het probleem zich niet meer voor.

Weet iemand hier wat voor probleem er precies speelt, ik kom er zelf namelijk niet meer uit.

Beste antwoord (via rens-br op 27-08-2018 09:45)

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Toevallig een horizon op je netwerk zitten? Zo ja, haal die maar eens van je netwerk af...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Heb je toevallig een repeater ergens staan? Zo ja, trek die er eens uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Beschrijf eens hoe je hele netwerk er uit ziet en wanneer het precies gebeurd:

- Wat voor apparaten gebruik je allemaal?
- Uit welke componenten bestaat je netwerk?
- Hoe groot is je huis, en heb je overal problemen?
- Treed het probleem ook op als je je computer bedraad aansluit?
- Heb je het probleem ook met andere apparaten (mobieltjes, tablets, etc.)?
- etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 31-07-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

marijn15 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:05:
Hallo,

...er een Nighthawk bij tussen gezet. Via Ziggo de modem in Bridge Mode laten zetten, wat al knap lastig was
Er bij? Er tussen? Wat bedoel je precies? En modem in bridge laten bellen is toch niet heel lastig? Klantenservice bellen en die regelen het toch voor je?

Maak even een plaat in visio ofzo hoe je netwerk er daadwerkelijk uitziet, dan kunnen we wat gerichter meehelpen zoeken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@marijn15 Zoals andere ook al aangeven bevat je openingspost nu echt te weinig informatie waar we iets mee kunnen. Beantwoord de vragen van @Cpt.Morgan eventjes.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke DNS server heb je ingesteld staan op al je apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:27:
Beschrijf eens hoe je hele netwerk er uit ziet en wanneer het precies gebeurd:

- Hoe groot is je huis, en heb je overal problemen?
- Treed het probleem ook op als je je computer bedraad aansluit?
- Heb je het probleem ook met andere apparaten (mobieltjes, tablets, etc.)?
- etc.
2 laptops, een computer, 4 telefoons, printer en een tablet op aangesloten. De problemen doen eigenlijk op alle apparaten behalve printer voor. Ook lijkt het bij de mobiel wisselend te zijn met het probleem, want met mijn mobiel LG V30 heb ik nog nooit problemen gehad, terwijl mij broertje Honor 8 meerdere keren per maand klaagt over het geen hebben van internet. Ik weet niet of hier hetzelfde probleem als op de computers speelt.

We hadden in het begin gewoon een netwerk met een modem van ziggo de Ubee, weet alleen niet welke versie. Maar daar hadden we het probleem dat het bereik en snelheid niet optimaal was, daarom hebben we er voor gekozen om de Ubee in bridge mode te laten zetten, en het dan via de Nighthawk 7000 te doen.

Treed het probleem ook op als je je computer bedraad aansluit?
Dit is helaas moeilijk te testen, omdat het redelijk in constant is. Vandaag heb ik er namelijk helemaal geen problemen met het netwerk, terwijl gisteren het een heel gedoe was om internet te krijgen op mijn computer.

Heb je het probleem ook met andere apparaten?
Ja, weet alleen niet of dit hetzelfde probleem kan zijn. Hier speelt ook de onvoorspelbaarheid in mee, ik heb er bijvoorbeeld nooit probleem gehad met mijn mobiel, terwijl mijn broertje er wel vaker last heeft van het niet ontvangen van wifi. Ook de tablet heeft soms dit probleem. Maar wat het zo lastig maakt, is dat het geen constant probleem is maar wat elke keer weer even terug komt.

Verder hebben wij wel een wifi versterker op zolder in het contact zitten, om het bereik op zolder te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik heb nog steeds niet echt een beeld van je netwerk, maar hier wat dingen die je kunt proberen:

1. Probeer toch echt te testen of het probleem zich ook voordoet als je PC bedraad aangesloten is. Als je er al weken last van hebt, moet dit te testen zijn. Dit vertelt je namelijk of het probleem bij de WiFi zit, of in de internetverbinding zelf (modemof je router/accesspoint).

2. Test eens met welke WiFi verbinding je apparaten eigenlijk verbinden. Verbinden ze wel met de Nighthawk, of verbinden ze met de repeater (die altijd een veel slechtere verbinding zal geven, repeaters werken over het algemeen zeer slecht). Trek je repeater eens een tijdje uit het stopcontact om te zien of dit een verbetering geeft.

3. Zie je in de logs van de Nighthawk iets geks staan dat je iets kan vertellen over de problemen?

4. Post de WiFi settings van de Nighthawk eens, en het model en type van je repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Na wat testen en bijna geen problemen, is nu het probleem weer terug. 1 ding wat ik merkte was dat het probleem zich alleen voor doet op het 2.4 ghz netwerk. Verder heb ik er helaas geen verstand van en word ik er nu ook een beetje gek van.

De repeater is het probleem niet deze heb ik ook verwijderd, want met het nieuwe netwerk hebben we overal goed bereik.

Ook met draad geen problemen ondervonden.

Kunnen jullie me uitleggen hoe ik de log files van nighthawk 7000 en van de wifi instellingen kan plaatsen in dit topic?

Weet niet of dit iets meer inzicht geeft?

Eigenschappen netwerken:
SSID: Hannink 2.4GHz
Protocol: 802.11n
Beveiligingstype: WPA2-Personal
Netwerkband: 2,4 GHz
Netwerkkanaal: 4
IPv6-adres: fd00::1:a8cc:2f2d:c8ee:be49
IPv6-DNS-servers: fd00::1:1e3a:deff:fe90:abbd
fe80::1e3a:deff:fe90:abbd%2
IPv4-adres: 192.168.192.56
IPv4-DNS-servers: 192.168.192.1
Zoeklijst voor DNS-achtervoegsels: net
Fabrikant: TP-LINK
Beschrijving: TP-LINK 802.11ac Network Adapter
Stuurprogrammaversie: 6.30.223.228
Fysiek adres (MAC): C4-E9-84-78-5F-75

SSID: Hannink 5GHz
Protocol: 802.11ac
Netwerkband: 5 GHz
Netwerkkanaal: 44
IPv4-adres: 192.168.1.11
IPv4-DNS-servers: 192.168.1.1

Eigenschappen router:
Hardwareversie: R7000
MAC-adres: A0:63:91:30:E2:AD
IP-adres: 192.168.1.1

[ Voor 53% gewijzigd door marijn15 op 25-08-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:02
Doe eens netsh wlan show interface als je verbonden bent in de 2.4GHz en post dat op soortgelijke manier. Dat geeft ws een stuk meer inzicht.

Feit dat problemen alleen in de 2.4GHz optreden zegt mij dat je last hebt van interferentie. Iets stoort het signaal. Dat kan een enkele apparaat zijn (microgolfoven, Marmitek AV-transmitter) of de som van alle 2.4GHz WiFi-verkeer in de buurt.

Nu, de info die je geeft zegt niet alles, maar ik zie al een ding wat hoogstwaarschijnlijk niet helpt:
Dat is nagenoeg nooit optimaal :o

In de 2.4GHz heb je in de EU 13 kanalen, maar die zijn maar 5MHz breed en WiFI is 20MHz (of meer) breed. De 20MHz WiFi-kanalen overlappen elkaar allemaal dus. Je hebt maar drie kanalen die je tegelijkertijd kunt gebruiken zonder onderline verstoring: 1, 6 en 11. Nu, in een normale buurt is ieder kanaal wel bezet. Maar WiFi is slim: twee netwerken in hetzelfde kanaal wachten netjes op elkaars uitzendingen, waardoor je elkaar niet verstoort en alleen zendtijd deelt. Zit je niet op dezelfde kanaal, maar op een overlappende, dan weten de netwerken niet hoe lang op elkaar te wachten en gaat alles door elkaar, met funeste gevolgen voor signaalkwaliteit. Kanaal 4 overlapt met zowel kanaal 1 als kanaal 6. Je zit waarschijnlijk dwars door twee buren heen te praten en zij door jou. Zodra jullie allemaal online willen gaat dat mis.

Kortom, stel je R7000 in op kanaal 1, 6 of 11. Enige uitzondering is als verder iedereen op andere kanalen zit (bijv 2, 7 en 12, danwel 3, 8 en 13), dan wil je pal bovenop de anderen zitten. Kanalen 12 en 13 wil je trouwens sowieso vermijden. Allereerst zijn er (made-for-US) devices die alleen maar tot en met kanaal 11 kunnen, maar daarnaast stoort de upstream van LTE (4G) band 3 ook die kanalen. Daar wil je ook niet tussen gaan zitten.

Een andere klassieke fout is kanaalbreedte. Die kan ik hier niet zien, maar in de 2.4GHz is er maar een goede instelling en dat is "20MHz only". Als je per abuis op 40MHz zit gaat het mis. Zonder in al teveel detail te treden vang je zo twee keer zoveel verstoring, halveer je de signaalsterkte en is het sowieso niet mogelijk om netjes een kanaal te delen met andere netwerken. Mocht het op "20/40MHz", "auto" of iets anders dan "20MHz only" staan, pas dat dan ook aan. in de 5GHz is "20/40/80MHz" overigens prima, dit is puur iets van de 2.4GHz.

Als je kanaal en mogelijk ook kanaalbreedte aanpast kan het zijn dat je problemen opgelost zijn. In dat geval: mooi. Kan ook zijn dat het geen definitieve oplossing biedt. Dan is er maar een oplossing over: 2.4GHz mijden en alles via 5GHz of bedraad aansluiten. De apparaten die dat niet kunnen hebben pech, en de volgende keer dat je ze vervangt moet je erop letten dat de vervanging wel 5GHz aankan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zet je DNS eens op 1.1.1.1 of zo. Dat is het minste wat je kunt proberen. Daarom vroeg ik je een paar weken geleden ook naar je DNS instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

De 2,4GHz band is zo goed als vol, en zeker als je buren hebt niet alleen geen vrije frequenties, maar ook nog eens dat ze erg druk zijn (waardoor je verbinding krijgt zonder er iets over te kunnen verzenden). Waarschijnlijk heb je last van buren, babyfoons, magnetrons, garagedeuren, en allerlei andere meuk. Probeer het eens met alleen 5GHz, en dat netwerk uit te breiden door in ruimtes waar je het wilt extra (bekabelde) AP's op te hangen (zodat je Line of Sight) hebt.

Vaste devices (zoals computer, en printer) sluit je bekabeld aan. Test sowieso of de kabel werkt. De kans bestaat gewoon dat wifi 2,4GHz in jouw situatie óf niet werkt, óf alleen voor zéér licht gebruik. Zelfs de bouw van je huis speelt een rol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Nu doet 2.4GHz het wel weer, alleen nu wil het niet werken op mijn mobiel. Wat apart is, want daar ben ik het nog niet tegen gekomen. Tweede is dat het probleem eigenlijk is begonnen nadat we een eigen router zijn gaan gebruiken.
Een andere klassieke fout is kanaalbreedte. Die kan ik hier niet zien, maar in de 2.4GHz is er maar een goede instelling en dat is "20MHz only". Als je per abuis op 40MHz zit gaat het mis. Zonder in al teveel detail te treden vang je zo twee keer zoveel verstoring, halveer je de signaalsterkte en is het sowieso niet mogelijk om netjes een kanaal te delen met andere netwerken. Mocht het op "20/40MHz", "auto" of iets anders dan "20MHz only" staan, pas dat dan ook aan. in de 5GHz is "20/40/80MHz" overigens prima, dit is puur iets van de 2.4GHz.
Enigste wat ik nu kan vinden bij Netgear is het aanvinken van ''Co-existentie 20/40 MHz inschakelen'' deze staat bij mij aangevinkt.
Zet je DNS eens op 1.1.1.1 of zo. Dat is het minste wat je kunt proberen. Daarom vroeg ik je een paar weken geleden ook naar je DNS instellingen.
Bedoel je bij Netgear aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door marijn15 op 25-08-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
DNS kun je al op je computer aanpassen, hoeft niet eens op de Netgear te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
marijn15 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:25:
Nu doet 2.4GHz het wel weer, alleen nu wil het niet werken op mijn mobiel. Wat apart is, want daar ben ik het nog niet tegen gekomen. Tweede is dat het probleem eigenlijk is begonnen nadat we een eigen router zijn gaan gebruiken.
Wederom, doe eens (in een Windows command prompt, op een laptop dat verbonden is met de R7000 in 2.4GHz) netsh wlan show interface
[...]

Enigste wat ik nu kan vinden bij Netgear is het aanvinken van ''Co-existentie 20/40 MHz inschakelen'' deze staat bij mij aangevinkt.
Huh? Kanaalbreedte zou normaliter op zelfde pagina moeten staan als kanaalkeuze. Wacht even... Netgear probeert het soms zo "makkelijk" te maken dat niemand het meer snapt.

Onder Basic - Wireless kun je "Channel" kiezen. Die staat nu op 4. Dat is zoals gezegd vrijwel zeker bagger. Als het op 4 staat, zet het eens op "auto". Staat het al op "auto", zet het eens op kanaal 6.

Daaronder staat "Mode". Als dat op "Up to 600Mbps" staat, is het brak, want 40MHz. Je wilt daar idealiter 216Mbps kiezen, is dat geen optie, kies dan 288Mbps. Ook geen optie? Geef dan aan wat wel beschikbaar is. Zo makkelijk maakt Netgear het om 20MHz ipv 40MHz te kiezen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Daaronder staat "Mode". Als dat op "Up to 600Mbps" staat, is het brak, want 40MHz. Je wilt daar idealiter 216Mbps kiezen, is dat geen optie, kies dan 288Mbps. Ook geen optie? Geef dan aan wat wel beschikbaar is. Zo makkelijk maakt Netgear het om 20MHz ipv 40MHz te kiezen 8)7
Aangepast naar 289 Mbps.
Wederom, doe eens (in een Windows command prompt, op een laptop dat verbonden is met de R7000 in 2.4GHz) netsh wlan show interface
Name : Wi-Fi
Description : TP-LINK 802.11ac Network Adapter
GUID : 0753d8af-4d51-450a-87e0-7d71e7cb8566
Physical address : c4:e9:84:78:5f:75
State : connected
SSID : Hannink 2.4GHz
BSSID : a0:63:91:30:e2:ad
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11n
Authentication : WPA2-Personal
Cipher : CCMP
Connection mode : Profile
Channel : 13
Receive rate (Mbps) : 1300
Transmit rate (Mbps) : 195
Signal : 81%
Profile : Hannink 2.4GHz

Hosted network status : Not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
marijn15 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Aangepast naar 289 Mbps.

[...]

Channel : 13
Transmit rate (Mbps) : 195
Signal : 81%

Goede info!

Wat alvast op orde is:
Authentication en cipher kloppen. Dat klinkt als beveiliging en dat is het ook, maar het heeft invloed op prestaties: als cipher TKIP gebruikt wordt moeten alle performance enhancements van WiFi-n uitgeschakeld worden. Dat wil je niet.

Minder:
Nu zit je weer op kanaal 13... stel dat eens vast in op 6 ofzo :o

Belangrijkst:
Die Receive rate is onmogelijk - ofwel de driver zit onzin door te geven aan Windows (bijvoorbeeld een 5GHz link rate waar het 2.4GHz had moeten zijn), danwel is het een tikfout en zou het 130Mbps moeten zijn. Dat zou namelijk erg aannemelijk zijn. "89%" komt overeen met -59.5dBm, wat een prima signaalniveau is. Zonder al te diep in de theorie te duiken geeft een link rate van 195Mbps aan dat je netwerkadapter een goede is, en dat op deze momentopname er niet teveel ruis op de lijn was. 130Mbps is een stuk minder, niet dramatisch, maar het geeft aan dat de hoeveelheid verstoring zelfs op korte termijn flink schommelt.

Hamvraag: hoe was op moment dat je deze commando uitvoerde de verbinding? Ik verwacht dat het goed was... probeer het nog eens als je merkt dat het slechter gaat. Ik verwacht dan dezelfde of erf vergelijkbare Signal waarde maar een veel lagere Transmit rate. Als dat zo is heb je gewoon last van bagger in de 2.4GHz en is 5GHz (of een draad) de enige optie. Zo niet, dan wordt het interessant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
dion_b schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:39:
[...]

Goede info!

Wat alvast op orde is:
Authentication en cipher kloppen. Dat klinkt als beveiliging en dat is het ook, maar het heeft invloed op prestaties: als cipher TKIP gebruikt wordt moeten alle performance enhancements van WiFi-n uitgeschakeld worden. Dat wil je niet.

Minder:
Nu zit je weer op kanaal 13... stel dat eens vast in op 6 ofzo :o

Belangrijkst:
Die Receive rate is onmogelijk - ofwel de driver zit onzin door te geven aan Windows (bijvoorbeeld een 5GHz link rate waar het 2.4GHz had moeten zijn), danwel is het een tikfout en zou het 130Mbps moeten zijn. Dat zou namelijk erg aannemelijk zijn. "89%" komt overeen met -59.5dBm, wat een prima signaalniveau is. Zonder al te diep in de theorie te duiken geeft een link rate van 195Mbps aan dat je netwerkadapter een goede is, en dat op deze momentopname er niet teveel ruis op de lijn was. 130Mbps is een stuk minder, niet dramatisch, maar het geeft aan dat de hoeveelheid verstoring zelfs op korte termijn flink schommelt.

Hamvraag: hoe was op moment dat je deze commando uitvoerde de verbinding? Ik verwacht dat het goed was... probeer het nog eens als je merkt dat het slechter gaat. Ik verwacht dan dezelfde of erf vergelijkbare Signal waarde maar een veel lagere Transmit rate. Als dat zo is heb je gewoon last van bagger in de 2.4GHz en is 5GHz (of een draad) de enige optie. Zo niet, dan wordt het interessant.
nog een keer, inderdaad dit keer minder goed signaal. Typ fout kan niet aanwezig zijn kopieer direct vanuit prompt.

Channel : 6
Transmit rate (Mbps) : 78
Signal : 78%

Merk dat ik nu op 6 zit de verbinding slechter is geworden, had hem net op 'auto' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
marijn15 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:38:
Na wat testen en bijna geen problemen, is nu het probleem weer terug. 1 ding wat ik merkte was dat het probleem zich alleen voor doet op het 2.4 ghz netwerk. Verder heb ik er helaas geen verstand van en word ik er nu ook een beetje gek van.

De repeater is het probleem niet deze heb ik ook verwijderd, want met het nieuwe netwerk hebben we overal goed bereik.

Ook met draad geen problemen ondervonden.

Kunnen jullie me uitleggen hoe ik de log files van nighthawk 7000 en van de wifi instellingen kan plaatsen in dit topic?

Weet niet of dit iets meer inzicht geeft?

Eigenschappen netwerken:
SSID: Hannink 2.4GHz
Protocol: 802.11n
Netwerkband: 2,4 GHz
IPv4-adres: 192.168.192.56
IPv4-DNS-servers: 192.168.192.1

SSID: Hannink 5GHz
Protocol: 802.11ac
Netwerkband: 5 GHz
Netwerkkanaal: 44
IPv4-adres: 192.168.1.11
IPv4-DNS-servers: 192.168.1.1

Eigenschappen router:
Hardwareversie: R7000
MAC-adres: A0:63:91:30:E2:AD
IP-adres: 192.168.1.1
Ik weet niet precies waar je dit vandaan hebt gehaald, ik vermoed uit Windows, maar wat me opvalt is dat 2.4GHz een andere ip range gebruikt dan je 5GHz. Als het om 1 netwerk gaat is dat raar. Ik ken de r7000 niet, maar zo heb je op 1 of nadere manier blijkbaar 2 netwerken gemaakt. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
valkenier schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Ik weet niet precies waar je dit vandaan hebt gehaald, ik vermoed uit Windows, maar wat me opvalt is dat 2.4GHz een andere ip range gebruikt dan je 5GHz. Als het om 1 netwerk gaat is dat raar. Ik ken de r7000 niet, maar zo heb je op 1 of nadere manier blijkbaar 2 netwerken gemaakt. Hoe zit dat?
Zag dit ook staan, maar heb er geen aandacht aangegeven. Ik zou ook niet weten hoe dit is ontstaan. Is het beter dan om onder 1 netwerk te hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Toevallig een horizon op je netwerk zitten? Zo ja, haal die maar eens van je netwerk af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
@marijn15 het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je netwerk precies in elkaar zit.

Normaal zou ik dit verwachten:

Ziggomodem(bridge) -> nighthawk -> apparaten

Waarbij de overige apparaten via WiFi of bedraad met de nighthawk verbonden kunnen zijn. In deze eenvoudige setup zou alles in dezelfde ip range achter de nighthawk zitten. Bij jou zijn er kennelijk 2 ranges via de WiFi. Komen die beide van de nighthawk, of staat er stiekem nog ergens een andere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
marijn15 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

nog een keer, inderdaad dit keer minder goed signaal. Typ fout kan niet aanwezig zijn kopieer direct vanuit prompt.

Channel : 6
Transmit rate (Mbps) : 78
Signal : 78%

Die 1300Mbps is dus onzin. Negeren dus.
Merk dat ik nu op 6 zit de verbinding slechter is geworden, had hem net op 'auto' staan.
Probeer dan 1 en 11, kijk welke het beste werkt van de drie.
Shaggie_NB schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:11:
Verrek, 192.168.192.x inderdaad. Daar had ik overheen gelezen. Yep, een Horizon-box zit DHCP te verkloten. Trek dat ding los van de rest van je netwerk!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Oke dus de horizon box. Hoe kan ik deze het best 'los trekken van het netwerk'. Moet ik dan verbinding maken met de horizon box en dan de wifi uitschakelen, of begrijp ik het verkeerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
marijn15 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:24:
Oke dus de horizon box. Hoe kan ik deze het best 'los trekken van het netwerk'. Moet ik dan verbinding maken met de horizon box en dan de wifi uitschakelen, of begrijp ik het verkeerd :9
Hangt ervan af hoe het verbonden is. Als er een UTP netwerkkabel in steekt, die eruit halen. Het is ook mogelijk dat dat ding via (2.4GHz) WiFi met een ander netwerk verbindt. In dat geval moet je op de TV naar instellingen gaan en daar "thuisnetwerk" of iets in die richting kiezen. Dat staat nu op "bestaand netwerk" en in dit geval "verbinden via WiFi". Dat moet "nieuw netwerk" worden. Dan verbindt het verder nergens mee.
(let wel: ik heb deze instellingen jaren terug voor het laatst gedaan, kan zijn dat de exacte texten afwijken, maar in grote lijnen is dit het wel)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Iedereen bedankt die mee heeft geholpen. Heb ook de netwerkkabel uit de horizon box gehaald, en de ip adressen zijn weer gelijk aan elkaar. Dus ga maar eens kijken of het netwerk nu beter gaat werken, en laat wel weer van me horen als er weer problemen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Veel mensen vergeten dat de horizon mediabox een webinterface heeft. Het blijft een draak van een ding in je netwerk maar via die webinterface kun je wel DHCP en WiFi van dat ding uitzetten. Kan hij toch in je netwerk blijven, als je die functie wilt gebruiken. Moet je wel voor lief nemen dat het ding een rijtje IP adressen blijft reserveren.
Maar als je de netwerk functie niet gebruikt, kun je het beste de UTP er maar uit trekken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
valkenier schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:24:
Veel mensen vergeten dat de horizon mediabox een webinterface heeft. Het blijft een draak van een ding in je netwerk maar via die webinterface kun je wel DHCP en WiFi van dat ding uitzetten. Kan hij toch in je netwerk blijven, als je die functie wilt gebruiken. Moet je wel voor lief nemen dat het ding een rijtje IP adressen blijft reserveren.
Maar als je de netwerk functie niet gebruikt, kun je het beste de UTP er maar uit trekken inderdaad.
Ja dat kan... Maar ik zou het niet doen. Want te pas en te onpas wordt dat weer veranderd (updates, resets etc) en zit je weer met de ellende... Ik heb dit zelf al vaak meegemaakt en bij mij komt die nooit meer op het netwerk...
Ook op het Ziggo gebruikersforum is dat vaak genoeg gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Shaggie_NB schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Ja dat kan... Maar ik zou het niet doen. Want te pas en te onpas wordt dat weer veranderd (updates, resets etc) en zit je weer met de ellende... Ik heb dit zelf al vaak meegemaakt en bij mij komt die nooit meer op het netwerk...
Ook op het Ziggo gebruikersforum is dat vaak genoeg gemeld.
Dus wat jij zegt, is dat ik er nu een probleem bij heb gecreëerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
marijn15 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Dus wat jij zegt, is dat ik er nu een probleem bij heb gecreëerd?
Nee ik zeg dat als je de horizon aan je netwerk hangt je bijna altijd vreemde problemen hebt of krijgt.

De manier die @valkenier beschrijft om je horizon wel aan het netwerk te hangen door de instellingen via de webinterface zodanig te wijzigen dat je die problemen niet hebt, werkt vaak maar tijdelijk. Want bij elke reset, update of terug naar fabrieksinstellingen heb je kans dat die instellingen weer verdwenen zijn...

Daarom mijn advies: Hang dat ding gewoon niet aan je netwerk..

[ Voor 40% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-08-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Shaggie_NB schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Nee ik zeg dat als je de horizon aan je netwerk hangt je bijna altijd vreemde problemen hebt of krijgt.

De manier die @valkenier beschrijft om je horizon wel aan het netwerk te hangen door de instellingen via de webinterface zodanig te wijzigen dat je die problemen niet hebt, werkt vaak maar tijdelijk. Want bij elke reset, update of terug naar fabrieksinstellingen heb je kans dat die instellingen weer verdwenen zijn...

Daarom mijn advies: Hang dat ding gewoon niet aan je netwerk..
Dat ding hangt hier al heel lang op die manier aan het netwerk, en dat gaat gewoon goed. Ik heb er wel wat moeite voor moeten doen, en de manier waarop het apparaat met het netwerk omgaat is r*k, dat ben ik met je eens, maar het kan wel. En niet "tijdelijk". Gebruik je echter de netwerkfuncties niet, dan zou ik hem inderdaad niet aansluiten. En bij reset/terug naar fabrieksinstellingen ben je die instellingen idd kwijt, maar dat is ook het doel van reset naar fabrieksinstellingen, niet?
Pagina: 1