Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb sinds vandaag last van spontaan afsluiten, als ik Cities Skylines speel. Eigenlijk meteen na het inladen van een map, sluit de pc af en meld het bios: Anti-surge closed down the pc detecting a unstable power supply.
(zoiets)

Heb een Corsair HX620 van pakweg 6~7 jaar oud, zou die stuk aan het gaan zijn?

Lees elders dat het ook nog wat anders kan zijn, zoals losse kabels of defecte usb-poorten.
Het enige wat ik kan bedenken is mijn toetsenbord, daar die weleens spontaan "verdwijnt", reageert plots
niet meer op toets aanslagen. Het in en uitsteken van de usb-connector lost dat meteen op.

Ga nog wat uittesten maar ik ben er nog niet uit.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit zal inderdaad de voeding zijn. Heb je nog een ander die je kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-06 20:04
De pc zegt het zelf eigenlijk al, je voeding is je eerste uitgangspunt.
Een andere voeding testen is dan de beste stap.

Sowieso is het verstandig om een voeding na 7 jaar te vervangen om dit soort problemen te voorkomen, of erger, de rest van de pc mee te nemen in zijn graf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Ach, goedkopere voedingen gaan vaak ook 10jr of langer mee, zie niet in waarom een kwalteitsvoeding een kortere levensduur zou hebben.

Heb geen reserve, zal dus een nieuwe moeten aanschaffen. Zal denk ik een Seasonic worden.

Begin toch te twijfelen of het wel de psu is, nu speelt Cities Skylines alweer een uurtje zonder uitval.
Ga toch eens alles nalopen, een slecht contact ofzo kan ook voor vreemde problemen zorgen.

Nog niets veranderd aan de pc, Cities Skylines draait gewoon weer dik 4 uur achtereen.
Ga er nu toch vanuit dat het niet serieus is en waarschijnlijk ook niet perse de voeding.

Weet trouwens dat de pc niets meld, ASUS anti-surge meld een probleem, wat idd een slecht worden psu kan zijn maar dat is lang niet zeker; stroomschommelingen/drops en zo kunnen ook veroorzaakt worden door een brakke molex (aansluiting die los/vast zit, usb poorten die brak zijn alsook aansluitingen van de usb apparaten.

Dat lees ik nml. ook terug als ik erna zoek, en heb het in het verleden ook al ervaren met een brakke molex.
Niks kapotte voeding, gewoon draadjes/aansluitingen. Wat je voor een paar cent of niets fixed.

Een nieuwe psu kopen is de makkelijke oplossing, als je het probleem niet kan traceren of er geen zin in hebt, het is echter ook duurder en zeker niet altijd nodig.

[ Voor 83% gewijzigd door Madrox op 01-08-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Dit draadje mag op slot, de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen ;)