Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 21:43
Standaard Mening over Onkyo TX-8250
Beste,

ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik ben niet geïnteresseerd in Surround sound, de belangrijkste functie zal het afspelen van muziek zijn, oftewel stereo.

Momenteel speel ik nog muziek af via de Ipod aangesloten op een oude stereotoren, maar die Ipod is zijn laatste adem aan het uitblazen en daarna zal ik waarschijnlijk de toekomst binnenstappen en Spotify gaan gebruiken. Een Spotify connectie is dus een vereiste. Daarnaast wil ik ook Dab+ hebben. Internetradio zou ook jofel zijn, maar geen vereiste.

Verder zal ik de PS4 erop aansluiten en eventueel een platenspeler.

Ik kwam uit op deze jongen: https://www.coolblue.nl/product/8008...250-zwart.html

Ik heb nog geen speakers.

Meningen over dit merk en/of type? Werkt een Spotify connectie op een versterker goed? Totaal geen ervaring mee, namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 09:55

bbc

Ik zit volg de A/V receiver wereld niet meer zo eigenlijk, maar Onkyo stond indertijd op mijn verlanglijstje. Uiteindelijk heb ik zelf een Yamaha gekocht.

Ik zie dat die Onkyo Chromecast heeft. Je zal dus internet radio kunnen streamen.

Wat het streamen, zoals Spotify betreft, hangt de kwaliteit af van de stream, je receiver, je speakers en de DAC. Hier heb je bijvoorbeeld een topic over dit laatste:
https://www.reddit.com/r/...ver_or_dacintegrated_amp/

Je bent van plan een PS4 aan te sluiten, maar aangezien het geen A/V receiver is, zit er geen hdmi op. Als je PS4 een optische audio uitgang heeft ga je die willen gebruiken. Ik weet niet of je ook Netflix en dergelijke wil gaan bekijken via je PS4, maar check dan even of je de audio delay kan aanpassen. A/V receivers hebben dit standaard, maar ik vermoed dat deze het ook heeft. Lipsync problemen bij Netflix of films van andere source zou je moeten kunnen aanpassen. Voor gaming maakt het niet echt uit.

Persoonlijk, zou ik eerst op zoek gaan naar speakers ipv de versterker. Als je speakers gevonden hebt die je bevallen kan je daarna het vermogen van de versterker kiezen in functie van de speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 16:47
Ik zou iedereen vooral naar de benodigde features kijken zoals de vorige auteur ook al aangeeft. Wat dat betreft lijkt de Onkyo een goede keuze. Over DACs en versterker vermogen hoef je je niet al teveel druk te maken. Het eerste is een gehyped onderwerp wat we elkaar aanpraten. In elke fatsoenlijk opgezette luistertest worden geen verschillen gehoord tussen verschillende DACs tenzij een extreem archaïsch type; tegenwoordig zijn ze allemaal goed genoeg. En wbt verstervermogen: of het nou 10, 100 of 200 watt is, het gaat gewoon meestal hard genoeg. Tenzij je heel hard wilt met ongevoelige speakers, is het al snel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Allereerst kom je toch bij een receiver uit als je een PS4 wilt gaan aansluiten. Dit vanwege HDMI wat meestal niet op stereoversterkers zit. Daarnaast hebben receivers het voordeel dat ze ook zaken als lipsync hebben (om beeld en geluid gelijk te laten lopen) en bijv. up/downmixing van het aantal geluidskanalen naar de aangesloten speakers.

Op Watt en Ohm hoef je overigens totaal niet op te letten, zolang je geen heel exotische speakers en receivers op elkaar gaat aansluiten. Zoek dus gewoon in de PW naar een receiver die alle onderdelen/functies heeft die je graag wil hebben en ga naar verschillende zaken om speakers te beluisteren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:05:
Allereerst kom je toch bij een receiver uit als je een PS4 wilt gaan aansluiten. Dit vanwege HDMI wat meestal niet op stereoversterkers zit.
PS4 direct op de tv aansluiten met een HDMI en het geluid via optical out van de PS4 naar de versterker loodsen. Zolang er geen surround gebruikt gaat worden is optical prima.

Alhoewel ik persoonlijk ook voor een AV receiver zou gaan. Die hebben vaak veel meer features dan stereoversterkers die nog best eens handig kunnen zijn. Daarnaast hou je de mogelijkheid om eens over te stappen op surround. Qua geluidskwaliteit vwb stereo van een stereoversterker tov een AV receiver zou ik me niet zo druk maken. Vraag me af of je dat hoort namelijk.

Ben wel benieuwd welke speakers je op het oog hebt. Daar valt natuurlijk wel heel veel geluidskwaliteit te winnen (of te verliezen :P ). Maar wat @Jorgen zegt, sowieso een luistersessie plannen bij een hifizaak voor speakers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Dat hele verhaal van dat een surround receiver niet goed in stereo zou zijn, waar komt dat toch in GoTsnaam vandaan :? Wat kan een surround receiver niet met stereo geluid? Gewoon 1 kanaal naar links sturen en 1 kanaal naar rechts, hoe moeilijk kan het zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Jag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:15:
Dat hele verhaal van dat een surround receiver niet goed in stereo zou zijn, waar komt dat toch in GoTsnaam vandaan :? Wat kan een surround receiver niet met stereo geluid? Gewoon 1 kanaal naar links sturen en 1 kanaal naar rechts, hoe moeilijk kan het zijn.
Dat komt uit de lucht vallen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
Bedankt voor de reacties tot zover, mensen.

Koop je een receiver niet meestal ter ondersteuning van de versterker, i.p.v. alleen een receiver?

De officiele website van Onkyo noemt dit apparaat trouwens ook een receiver (https://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-8250-141312.html)

Ik kan niet vinden of hij ook draadloze boxen ondersteunt. Iemand die dit weet?

Edit: ik zie dat hij wel draadloze bozen ondersteunt.

[ Voor 7% gewijzigd door GreatKingRat666 op 01-08-2018 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een versterker heeft geen FM radio. Een receiver (c.q ontvanger) heeft een FM/AM radio.

Dat is het hele eiereneten. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

Een receiver is inderdaad een ontvanger, maar die Onkyo kan signalen van verschillende bronnen ontvangen. Als het ding een AM/FM kan doen is het (ook) een tuner.

Die Onkyo lijkt me overkill om draadloze boxen te ondersteunen. Dan kan je beter naar een andere oplossing zoeken me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

bbc schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:30:
Een receiver is inderdaad een ontvanger, maar die Onkyo kan signalen van verschillende bronnen ontvangen. Als het ding een AM/FM kan doen is het (ook) een tuner.

Die Onkyo lijkt me overkill om draadloze boxen te ondersteunen. Dan kan je beter naar een andere oplossing zoeken me dunkt.
De kwalificatie voor een receiver bevat een geïntegreerde versterker + FM/AM ontvanger.
Een tuner is een FM/AM radio zonder versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
@bbc Voor wat betreft de draadloze boxen: die zouden alleen in andere kamers gaan. De hoofdboxen in de woonkamer worden bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
Wat betekent het eigenlijk dat hij 180 Watt in totaal levert, maar 135 Watt per kanaal? Dat is niet logisch, toch?

Moet je voor de boxen dan kijken naar boxen van max 135 Watt, 8 Ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Jorgen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:05:
Op Watt en Ohm hoef je overigens totaal niet op te letten, zolang je geen heel exotische speakers en receivers op elkaar gaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jag schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:15:
Dat hele verhaal van dat een surround receiver niet goed in stereo zou zijn, waar komt dat toch in GoTsnaam vandaan :?
Lip schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Dat komt uit de lucht vallen.
_/-\o_

Heren, ik ga deze 2 posts maar quoten als iemand weer eens samenzweerderige audiouitspraken doet.

@Hulleman ja dat is ook een prima optie, maar verder geheel met je eens dat via hdmi op de receiver de voorkeur heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

Lip schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:54:
[...]
De kwalificatie voor een receiver bevat een geïntegreerde versterker + FM/AM ontvanger.
Een tuner is een FM/AM radio zonder versterker.
Ik ben benieuwd wanneer die regel niet meer opgaat/soepeler wordt. Volgens mij zijn er al receivers die geen FM/AM ontvanger meer hebben.
GreatKingRat666 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:33:
Wat betekent het eigenlijk dat hij 180 Watt in totaal levert, maar 135 Watt per kanaal? Dat is niet logisch, toch?

Moet je voor de boxen dan kijken naar boxen van max 135 Watt, 8 Ohm?
Dat betekent vooral dat CoolBlue lukraak waardes overneemt vanuit de specsheet en op de site gooien zonder te weten waar het voor staat.

Onkyo geeft in de specsheet twee waardes op die Coolblue had kunnen gebruiken:
135 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC)
140 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 10%, 1 Channel Driven, JEITA)
Die ene 135 Watt komt terug op de site van Coolblue. Echter is Coolblue voor het gemak vergeten de rest er even bij te zetten. De rest houdt namelijk in dat Onkyo tot die 135 Watt is gekomen door te meten op 6 Ohm, bij een pieptoon van 1000 Hz met 1% THD (vervorming). De andere waarde idem gemeten maar dan bij 10% THD. Een situatie die je in de praktijk nooit zal hebben aangezien je stereo gaat luisteren (dus twee kanalen) over een geheel bereik (dus 20-20.000 Hz) en persoonlijk vind ik dat de THD om representatief te zijn onder de 0,1% moet liggen. Alleen als je zo gaat meten dan vallen de getallen lager uit en daar valt de gemiddelde consument niet voor, hoge getallen staan leuker op de doos en in folders. Door creatief te zijn kunnen Sony setjes van honderd euro ook patsen met honderden Watts.

Die 180 Watt is de "Dynamic Power" op 3 Ohm Zonder verder enige vorm van specificatie over hoe en wat. Maar het is - op het maximaal opgenomen vermogen na - het hoogste getal vandaar zal Coolblue die wel over hebben genomen. Overigens is niet alleen Coolblue niet volledig op specs, ook de Tweakers Pricewatch is dat.

Ik ben het met de heren hierboven eens dat je hier verder niet op hoeft te letten aangezien het in de praktijk niet uit maakt. Uitleg hierboven is dan ook alleen ter informatie. Speakers en receiver matchen op vermogen is niet te doen. Al was het maar op het feit dat iets als de weerstand van een speaker fluctueert over het gehele frequentiebereik. Waarbij je met de hedendaagse speakesr met veelal een gevoeligheid van rond de 90 dB eigenlijk niet in de problemen kan komen. Zelfs al zou die Onkyo maar 50 Watt leveren dan is dat nog steeds meer dan genoeg. Vandaar, laten varen die specificaties. Ik zou looks en kleur van het apparaat hoger op de keuzelijst zetten dan vermogen.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 02-08-2018 05:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

FeaR schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 05:19:
Ik ben het met de heren hierboven eens dat je hier verder niet op hoeft te letten aangezien het in de praktijk niet uit maakt. Uitleg hierboven is dan ook alleen ter informatie. Speakers en receiver matchen op vermogen is niet te doen. Al was het maar op het feit dat iets als de weerstand van een speaker fluctueert over het gehele frequentiebereik. Waarbij je met de hedendaagse speakesr met veelal een gevoeligheid van rond de 90 dB eigenlijk niet in de problemen kan komen. Zelfs al zou die Onkyo maar 50 Watt leveren dan is dat nog steeds meer dan genoeg. Vandaar, laten varen die specificaties. Ik zou looks en kleur van het apparaat hoger op de keuzelijst zetten dan vermogen.
Ik heb indertijd toch een setje speakers opgeblazen omdat de versterker te krachtig was voor de boxen. Bij de originele versterker was er een probleem met 1 kanaal en dus had ik voor een privé feestje een iets te krachtig ding eraan gehangen. Vele enthousiaste uren verder hebben de speakers het begeven.

Mijn punt is eigenlijk dat je speakers gaan bepalen hoe goed je je versterker gaat vinden, en dat je daarom eerst een budget moet bepalen voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bbc schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:03:
[...]
Ik heb indertijd toch een setje speakers opgeblazen omdat de versterker te krachtig was voor de boxen. Bij de originele versterker was er een probleem met 1 kanaal en dus had ik voor een privé feestje een iets te krachtig ding eraan gehangen. Vele enthousiaste uren verder hebben de speakers het begeven.

Mijn punt is eigenlijk dat je speakers gaan bepalen hoe goed je je versterker gaat vinden, en dat je daarom eerst een budget moet bepalen voor die dingen.
Wat jij beschrijft is geen normaal gebruik en gaat dan ook niet op in deze. Feestjes geven met HiFi apparatuur is niet waarvoor dit soort producten gemaakt zijn. Als je dat gebruik voor ogen hebt dan moet je heil in PA zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

FeaR schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Wat jij beschrijft is geen normaal gebruik en gaat dan ook niet op in deze. Feestjes geven met HiFi apparatuur is niet waarvoor dit soort producten gemaakt zijn. Als je dat gebruik voor ogen hebt dan moet je heil in PA zoeken.
Het was een feestje onder vrienden, 20 personen in een vakantiehuisje. Daar ga ik geen installatie voor huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bbc schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:19:
[...]
Het was een feestje onder vrienden, 20 personen in een vakantiehuisje. Daar ga ik geen installatie voor huren.
Misbruik dus, met alle risico's van dien zoals uit je verhaal wel blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
Toch blijkt op dat soort momenten dat het adagium van je kan beter ruim in het versterker vermogen zitten, niet op te gaan. Het idee dat je daar juist minder makkelijk een speaker mee sloopt klopt weinig van.

Verder helemaal eens met @FeaR : voor normaal gebruik maakt het niet uit, en als het echt hard moet kunnen is daar beter materiaal voor dan hifi speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:13
cerwin vega luidsprekers kopen met 12" of 15" woofers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
Wat voor een speakers zouden jullie zoal aanraden (ik heb de suggestie hierboven gezien)?

Ik ben zeker geen audiofiel en ik draai mijn muziek niet superhard (buren...).

Het moet natuurlijk wel goed klinken, maar aub geen boxen van 500 euro aanraden.

En is het bij het normaal draaien van muziek met twee goede stereoboxen eigenlijk nog nodig om er een subwoofer bij te zetten? Lijkt mij een beetje overkill. Wat u?

Voor wat betreft die Onkyo receiver maak ik me alleen een beetje zorgen over "lipsync" wat volgens mij niet mogelijk is met deze receiver, althans ik zie het niet bij de specs staan. Zou dat een probleem zijn?

Tot slot kreeg ik het idee uit de specs dat het niet mogelijk is om zowel bedrade als niet bedrade boxen aan te sluiten. Dat zou jammer zijn, maar niet een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dali opticon 6 (serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
@Lip

Geen idee of dit serieus bedoeld is, maar 849 euro is echt veels te veel geld voor een speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GreatKingRat666 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:38:
Wat voor een speakers zouden jullie zoal aanraden (ik heb de suggestie hierboven gezien)?

Het moet natuurlijk wel goed klinken, maar aub geen boxen van 500 euro aanraden.

En is het bij het normaal draaien van muziek met twee goede stereoboxen eigenlijk nog nodig om er een subwoofer bij te zetten? Lijkt mij een beetje overkill. Wat u?

Voor wat betreft die Onkyo receiver maak ik me alleen een beetje zorgen over "lipsync" wat volgens mij niet mogelijk is met deze receiver, althans ik zie het niet bij de specs staan. Zou dat een probleem zijn?

Tot slot kreeg ik het idee uit de specs dat het niet mogelijk is om zowel bedrade als niet bedrade boxen aan te sluiten. Dat zou jammer zijn, maar niet een afknapper.
Heb je een hifiwinkel met luisterruimte in de buurt? Ga dan in elk geval luisteren. Speakers klinken allemaal anders. Wat wij hier mooi vinden, kan jij verschrikkelijk vinden en andersom. Bij iEar in Tilburg zijn momenteel de B&W 684 S2 in de aanbieding voor € 399 per stuk. Ook de Dali Zensor 5 en/of 7 zitten ruim onder de € 500. Er is keuze genoeg op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

2 pagina's en ik zie NERGENS hoeveel geld de TS nou echt wilt uitgeven aan een versterker een set speakers...zo kunnen wij ook helemaal niks adviseren. Er wordt een onkyo TX-8250 van €600 door de TS genoemd maar een set speakers van €500 is dan veels te duur. :O
Verder zijn er nog te veel losse eindjes zoals:
Hoe groot is je kamer, hoe ver van de achterwand kunnen ze staan? Veel speakers gaan dan bonkerig worden en dat gaan de buren ook niet fijn vinden.

Als het een 13-15m2 kamer is, ga je daar natuurlijk geen Cerwin Vega's neerzetten met "12 woofers, die gaan je op den duur tot waanzin drijven door overschot aan laag...of je krijgt zulke staande golven in de ruimte dat het juist de buren zijn, die van die 'american muscle' speakers gaan genieten. :+

Tevens voor de duizendste keer - een te krachtige versterker bestaat niet, is er niet en komt ook niet. Dat is hetzelfde als zeggen dat een voeding ongeschikt is omdat hij te veel ampères heeft...complete onzin dus.
Je blaast de speakers veel sneller op door gebruik van een te zwakke versterker waarbij de tweeters van je luidsprekers gaan sneuvelen aan vervorming door overbelasting van de versterker (clipping).

Er wordt tenslotte ook nergens beweerd dat een surround receiver niet geschikt zou zijn voor 2.0 weergave, het is echter voor de hand liggend en logisch dat hij in dezelfde prijsklasse minder goed gaat presteren dan een puur stereo versterker, alleen al als je naar de BOM kijkt - bij een receiver moet de fabrikant voor hetzelfde geld nog een legio aan audio/video processoren gebruiken, diverse control-IC's, extra aansluitingen, gescheiden voedingen etc. etc. waardoor er simpelweg minder geld overblijft voor de stereo gedeelte (denk aan stevigere voeding, een extra setje uitgangstransistoren, betere opamp's etc).

[ Voor 57% gewijzigd door 454232 op 03-08-2018 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GreatKingRat666 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:38:

Dit gaat toch wel richting aankoopadvies neigen en dat doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Echter is het in welk subforum dan ook nog steeds de bedoeling dat er iets van eigen inzet wordt getoond. Dus welke speakers heb je zelf al gevonden? Wij zijn er niet om het uitzoekwerk voor je te doen. Zeker niet als je geen concreet budget noemt en vaag blijft in wat je nu zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

454232 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:45:
2 pagina's en ik zie NERGENS hoeveel geld de TS nou echt wilt uitgeven aan een versterker een set speakers...zo kunnen wij ook helemaal niks adviseren. Er wordt een onkyo TX-8250 van €600 door de TS genoemd maar een set speakers van €500 is dan veels te duur. :O
Hoe groot is je kamer, hoe ver van de achterwand kunnen ze staan? Veel speakers gaan dan bonkerig worden en dat gaan de buren ook niet fijn vinden.

Als het een 13-15m2 kamer is, ga je daar natuurlijk geen Cerwin Vega's neerzetten met "12 woofers, die gaan je op den duur tot waanzin drijven door overschot aan laag...of je krijgt zulke staande golven in de ruimte dat het juist de buren zijn, die van die 'american muscle' speakers gaan genieten. :+

Tevens voor de duizendste keer - een te krachtige versterker bestaat niet, is er niet en komt ook niet. Dat is hetzelfde als zeggen dat een voeding ongeschikt is omdat hij te veel ampères heeft...complete onzin dus.
Je blaast de speakers veel sneller op door gebruik van een te zwakke versterker waarbij de tweeters van je luidsprekers gaan sneuvelen aan vervorming door overbelasting van de versterker (clipping).

Er wordt tenslotte ook nergens beweerd dat een surround receiver niet geschikt zou zijn voor 2.0 weergave, het is echter voor de hand liggend en logisch dat hij in dezelfde prijsklasse minder goed gaat presteren dan een puur stereo versterker, alleen al als je naar de BOM kijkt - bij een receiver moet de fabrikant voor hetzelfde geld nog een legio aan audio/video processoren gebruiken, diverse control-IC's, extra aansluitingen, gescheiden voedingen etc. etc. waardoor er simpelweg minder geld overblijft voor de stereo gedeelte (denk aan stevigere voeding, een extra setje uitgangstransistoren, betere opamp's etc).
Bij dat laatste doe je een paar "logische aannames (van jouw kant)" die totaal niet waar hoeven zijn. Sony, Marantz en co. maken zoveel receivers dat dit de prijs enorm drukt; zeker als ze een groot deel van de onderdelen ook nog eens zelf maken. Een receiver is dus NIET slechter voor dezelfde prijs als een versterker. Die gedachte is echt onzin.

Wat bedoel je overigens met de "BOM"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
GreatKingRat666 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:16:
@Lip

Geen idee of dit serieus bedoeld is, maar 849 euro is echt veels te veel geld voor een speaker...
Q-accoustics 3050 schijnt heel wat te zijn voor weinig.

https://www.hificorner.nl...13-4659-baa7-0728985b7aa0

Ik heb ze nog nooit gehoord, maar wellicht een optie om mee te nemen. Advies, ga alsjeblieft naar een hifizaak om speakers te luisteren in jouw prijsrange. Niets is zo persoonlijk als smaak.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
454232 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:45:

De keuze voor de "dure" Onkyo is met name gebasseerd op de vele mogelijkheden die het apparaat heeft. Niet zozeer op de fenomenale geluidskwaliteit. Zoals gezegd, ik ben geen audiofiel, en vermoed dat ik geen verschil zou horen tussen een versterker van 200 euro, 600 euro of 1200 euro.

Overigens kwam ik de Onkyo net op internet tegen voor 450 euro. 150 euro winst.

Vermoedelijk zal ik receiver aanschaffen en dan later voor wat betere boxen gaan kijken, gebruik ik tot die tijd mijn oude stereoboxen.

Ik vraag me overigens nog steeds af wat de mening is van mensen hier over 2.1 vs. 2.0. Ik luister niet naar muziek met keiharde bas erin, dus neig naar een 2.0 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:28
GreatKingRat666 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

De keuze voor de "dure" Onkyo is met name gebasseerd op de vele mogelijkheden die het apparaat heeft. Niet zozeer op de fenomenale geluidskwaliteit. Zoals gezegd, ik ben geen audiofiel, en vermoed dat ik geen verschil zou horen tussen een versterker van 200 euro, 600 euro of 1200 euro.

Overigens kwam ik de Onkyo net op internet tegen voor 450 euro. 150 euro winst.

Vermoedelijk zal ik receiver aanschaffen en dan later voor wat betere boxen gaan kijken, gebruik ik tot die tijd mijn oude stereoboxen.

Ik vraag me overigens nog steeds af wat de mening is van mensen hier over 2.1 vs. 2.0. Ik luister niet naar muziek met keiharde bas erin, dus neig naar een 2.0 set.
Ik heb zelf de TX-L20D. Volgens mij is dit een ideaal apparaat. Spotify werkt goed, 4 hdmi aansluitingen. Geluid kan je synchroniseren. Dab+, internetradio. Compacte receiver, met de controller app makkelijk te bedienen. Ook gunstig, voordeliger dan de TX-8250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
@jaxel70

Bedankt voor je reactie. Eerder in dit topic werd gesproken over "Lip-syncing" als je bijvoorbeeld Netflix kijkt.

Enig idee of dat kan met dat apparaat wat jij hebt? Geen idee in hoeverre dat nodig is, maar ik was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:28
GreatKingRat666 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:44:
@jaxel70

Bedankt voor je reactie. Eerder in dit topic werd gesproken over "Lip-syncing" als je bijvoorbeeld Netflix kijkt.

Enig idee of dat kan met dat apparaat wat jij hebt? Geen idee in hoeverre dat nodig is, maar ik was benieuwd.
Ja er zit een Auto Lip Sync functie op.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-08-2018 18:24 ]

Pagina: 1