Macbook pro “reparatieprogramma”?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekband
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
13” Macbook pro 2017 non touchbar,nog geen jaar oud.
2 weken geleden is mijn macbook opgestuurd vanwegen het probleem rondom het blijven hangen van de toetsen.
Na 2 weken komt de macbook terug en alles is keurig netjes onder garantie vervangen.
Nadat ik thuis kom merk ik dat er al meteen een toets weer blijft hangen. hoe kan apple zoeits verandwoorden richting de klant toe?
Zijn ze niet verplicht om het probleem ook voor te zijn na dat dit is vervangen? Wat kan ik het beste doen en waar heb ik recht op als consument?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Trekband schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:26:
Zijn ze niet verplicht om het probleem ook voor te zijn na dat dit is vervangen?
Hoe had je dat gezien dan ? Als je auto naar de garage gaat kan je toch ook niet van te voren ruiken dat je een week later weer een soortgelijk probleem gaat krijgen ?
Wat kan ik het beste doen en waar heb ik recht op als consument?
Het zelfde als vorige keer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ze vervangen het toetsenbord niet voor een verbeterde model, dus je zal de klachten aanhouden. Echter, als het een gloednieuw toetsenbord is, zou dat natuurlijk niet bij dag 1 defect kunnen gaan. Vandaag ook bij de Store geweest en mijn 2016 model ingeleverd.

Waar heb je je Mac aangeschaft? Je moet ze in ieder geval de kans geven om het probleem te herstellen. Als het na de 2de keer nog steeds niet goed is, dan kan je vragen voor ontbinding van het koopovereenkomst, of vervanging van het product. Dit is wel afhankelijk waar je het product aangeschaft heb.

Bij de Apple Store gaan ze na 4x automatisch over op vervanging van het apparaat. Hoe dat bij een ander bedrijf is geregeld, zou ik niet weten.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RWK__ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:34:
Ze vervangen het toetsenbord niet voor een verbeterde model, dus je zal de klachten aanhouden.
In jouw geval wel.
Je krijgt op je 2016 model een verbeterd type 2017 keyboard. Kan je zien aan je backspace icoontje.
Niet zo goed als het 2018 model, maar absoluut beter.

@Trekband
Heb je een opgave gekregen van wat ze vervangen hebben bij de reparatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 31-07-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:40:
[...]

In jouw geval wel.
Je krijgt op je 2016 model een verbeterd type 2017 keyboard. Kan je zien aan je backspace icoontje.
Niet zo goed als het 2018 model, maar absoluut beter.
Dat weet ik, ik heb al een 2017 model toetsenbord. Dat is iets beter, maar nog steeds niet goed genoeg en het lost de problemen ook niet op. Dit wordt al mijn derde topcase :P

Punt is gewoon dat de problemen blijven, ongeacht of je een 2016 of 2017 topcase hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door MysticX op 31-07-2018 20:43 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekband
Op mijn opgave stond dat de topcase is vervangen ook is mijn display vervangen vanwegen het terugzien van de toetsen in het display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RWK__ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:42:
[...]

Dat weet ik, ik heb al een 2017 model toetsenbord. Dat is iets beter, maar nog steeds niet goed genoeg. Dit wordt al mijn derde topcase :P
Pffff dat is erg zuur. :|
Mijn vervangen 2017 keyboardje doet het nog als een zonnetje, maar dat is dus niet vanzelfsprekend begrijp ik...

Slechte zaak.
Trekband schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:44:
Op mijn opgave stond dat de topcase is vervangen ook is mijn display vervangen vanwegen het terugzien van de toetsen in het display
Vreemd verhaal van dat display.... desondanks zit er denk ik niks anders op dan hem naar een servicepunt te brengen.
Als het servicepunt niet bij je in de buurt zit kan je ook contact opnemen met de helpdesk, die willen nog wel eens een UPS busje langs je huis sturen als tegemoetkoming.

[ Voor 39% gewijzigd door Wootism op 31-07-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekband
@RWK__ je 3e al?! En dan krijg je weer hetzelfde toetsenbord met het zelfde probleem 🤔, zelfs al zouden ze hem vervangen voor een nieuwe mac zou je hetzelfde model en type terugkrijgen.
Zo blijf je rond gaan lijkt mij 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trekband schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:26:

Zijn ze niet verplicht om het probleem ook voor te zijn na dat dit is vervangen? Wat kan ik het beste doen en waar heb ik recht op als consument?
Waar je recht op hebt is een deugdelijk product. Daar dient Apple voor te zorgen. Of ze dat met reparatie of vervanging doen mogen ze zelf bepalen. Dat het vervelend is voor jou als klant heeft daar geen invloed op.

Wat je in ieder geval moet doen is terug blijven gaan zodra het probleem weer optreedt. Alleen zo gaan het aantal reparaties tellen op jouw naam. Misschien komt Apple een keer in een goede bui en gaan ze je upgraden naar een 2018 model. Je hebt daar géén recht op maar het zou coulance kúnnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekband
@sypie bedankt, ik zal er ook zeker mee terug blijven gaan als het weer optreed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trekband
@Wootism het display was een ander probleem, de verhoging op de j toets maakte lichte krasjes in het display dit viel ook onder een vervangingsprogramma aangezien het een belend probleem was bij de nieuwere macbook pro lijn
Pagina: 1