Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi wachtwoorden sync laptop met telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15
Vraag betreft wifi wachtwoorden synchroniseren tussen laptop en telefoon,

Omdat ik regelmatig op verschillende plekken werk, kom ik het volgende tegen: Wanneer ik mijn telefoon verbind met Wifi, of andersom, is het nodig om op beide plekken het wachtwoord in te voeren. Om dit te versnellen, kan ik het wachtwoord via QR-code delen en op de laptop scannen met bijvoorbeeld https://webqr.com/. Echter een beetje omslachtig en bij een nieuwe computer, moeten alle wachtwoorden opnieuw ingevoerd worden.
Nu is er voor de telefoon een app Instabridge, waarbij ik de Wifi wachtwoorden op verschillende telefoons kan delen. Is er zo'n soort programma voor Windows? Waarbij je dus één keer een wachtwoord hoeft in te voeren en dit dan beschikbaar is op de overige gekoppelde apparaten. Ik kan me voorstellen dat dit een geroot toestel nodig kan hebben?

Beste antwoord (via Erv op 17-08-2018 20:08)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Een oplossing die je leven iig wat makkelijker zou kunnen maken is door de wachtwoorden in een crossplatform password manager te stoppen (e.g. LastPass, maar er zijn legio mogelijkheden). Dan hoef je de wachtwoorden iig niet meer over te typen.

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Hangt er een beetje vanaf welk os je op de computer en telefoon draait.

Met macos en ios werkt dit out the box maar ik lees dat je windows gebruikt. Windows 10 heeft wifi sense heeft zoiets maar dat werkt alleen met windows mobile.

Dus welk os versies draai je

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 31-07-2018 20:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46
Als je windows 10 hebt is WiFI sense mischien een oplossing.

Cloud ☁️

• Erv
Het gaat bij mijn vraag om een Windows 10 laptop en een Android telefoon.
Wifi Sense werkt niet op Android.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Nee.
Maar android zou het moeten opslaan. Dus als je van toestel veranderd dan onthoud hij de wachtwoorden.
En Windows zou het op moeten slaan in je account.

Dus niet echt een sync tussen beide platformen. Maar je zou het niet telkens bij nieuwe systemen opnieuw in te hoeven typen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Erv
Ja, dus bij beide accounts moet je wel ingelogd zijn/blijven begrijp ik. Bij de telefoon heb ik na een hard reset niet alle gegevens terug kunnen krijgen, o.a. wifi wachtwoorden niet. De oorzaak ligt denk ik in de fabriekant-backup van de telefoon, welke naast de google-backup draait, maar dat terzijde. Via Instabridge kan ik wel een aantal wachtwoorden terug krijgen, maar mijn vraag blijft open staan: is er een cross-platform oplossing mogelijk?

Acties:
  • Beste antwoord

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Een oplossing die je leven iig wat makkelijker zou kunnen maken is door de wachtwoorden in een crossplatform password manager te stoppen (e.g. LastPass, maar er zijn legio mogelijkheden). Dan hoef je de wachtwoorden iig niet meer over te typen.
Pagina: 1